Beantwoorden
JoeriW
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Panne Haasrode

Er lijkt sinds 10u45 een panne te zijn in Telenet Internet. De model al enkele keren herstart - blijft hetzelfde, start goed op, Wifi staat aan maar groen streepje knippert (aka er kan geen connectie gemaakt worden met de Telenet servers)

 

Hebben er nog mensen dit probleem of heeft onze modem de geest gegeven?

 

PS Waarom is hier geen "bord" voor pannes? Het is bizar, Telenet is zo immens groot en toch is er nergens een manier om te kijken waar er panne's zijn gemeld. 

0 Likes
16 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Panne Haasrode

@JoeriW 

Zelf ondervindt ik geen probleem maar goed ik woon dan ook niet in dezelfde regio. In dit geval kan dat dus regio gerelateerd zijn of zoals je zelf al zegt de modem defect. Je kan altijd eens contact zoeken met de klantendienst en het navragen of er iets algemeens is of niet. Ook in je Telenet app kijken want daarin zie je ook of er een algemeen probleem is in je regio. Is een nieuwe toegevoegde functie in de app die aangeeft of je netwerk probleem in de straat is of dat er werken zijn. 

 

Waarom er hier geen 'bord' is voor pannes is heel simpel , dat bericht komt er te laat. Het is onmogelijk direct hier zoiets te plaatsen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JoeriW
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Panne Haasrode

Buren net bevestigd dat zij het ook hebben, ook Tv is offline dus zeker een echte plaatselijke downtime. Kan iemand de technische dienst bij Telenet verwittigen? Net een case ingediend… “antwoorden binnen 2 werkdagen”.. halleluja.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Panne Haasrode

@JoeriW 

Als je ze hebt verwittigd zullen deze ook vandaag nog wel ter plaatse komen. Ze gaan echt niet iemand of iedereen zolang zonder diensten zetten. Het is een standaard gegeven dat het binnen de twee werkdagen dient worden opgelost. Maar dit is een gehele uitval dus dat moet binnen die twee dagen opgelost worden al wordt het voorzien door een noodoplossing. 

 

Trouwens wij zijn ook gewoon klant hier dus de klantendienst verwittigen gebeurd op dezelfde manier als jezelf doet en dat is bellen of een bericht sturen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JoeriW
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Panne Haasrode

Thanks, Telenet is op de hoogte blijkbaar. Maar wachten nu.

0 Likes
JoeriW
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Panne Haasrode

Terug online. Case closed.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Panne Haasrode

Blijkbaar 2,5 uur paniek....en drama. Gelukkig is het hier nog geen Oekraïne. 😉

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Panne Haasrode

Er kunnen er bij zijn die het internet voor het werk nodig hebben. Dus dan kan die 2,5 uur al te veel zijn. Als ik thuis moet werken en heb dan geen internet dan kan ik mijn werk ook niet doen. Dus ik begrijp dan wel dat er dus wat 'paniek' is. Maar de vergelijking die je wil maken snap ik persoonlijk niet sorry. Want dat is geen vergelijking om te willen en te kunnen maken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Panne Haasrode

Ik wel hoor. Ginder worden huizen platgegooid, zitten met zonder electriciteit, water, voedsel en als ze hier 3u zonder internet, electriciteit, telefoon of wat dan ook zitten vergaat de wereld bijna. 3 uur je werk niet kunnen doen, dat kan ingehaald worden. Ik heb ooit eens op een nieuwjaarsnacht 3 u zonder electriciteit gezeten, mijn ganse productie in de vuilnisbak en 200 klanten niet tevreden. Een beetje relativeren helpt veel. En, we moeten niet paniekeren op voorhand maar als ze daar die gek niet tot betere gedachtenkunnen brengen vrees ik dat we iets ergers zullen meemaken dan 3u zonder internet.

Dit terzijde.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Panne Haasrode

Inderdaad, zo zie ik het ook, Ignace ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JoeriW
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Panne Haasrode

Wow, straffe community hier. De link leggen tussen een vraag over netwerk status en een oorlog in Oekraine is wel sterk. Het klopt inderdaad dat ik door die panne gisteren 2u heb mogen overwerken. Wat niet leuk is. Wat mij vooral stoort, is dat Telenet met zijn 1,7 miljoen abonnees en dus +- 75 miljoen euro maandelijks budget, nog steeds geen online status pagina heeft op de "Mijn pagina". Zou veel last besparen. Waarom ik forums moet afspeuren (en uiteindelijk via community groepen op Facebook) te weten kom dat er een plaatselijke panne is, is in 2022 een terechte vraag aan een bedrijf dat voldoende winsten en IT kennis en netwerk heeft om dat te implementeren.

Als de "kraks" van deze community dat niet zo apprecieren, dan blijf ik met veel plezier hier verder weg. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Panne Haasrode

@JoeriW 

Via de Telenet app kan je je netwerkstatus zien en als er een probleem is wordt dat daarin vermeld. Dus die optie is er zeker wel om het na te kijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JoeriW
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Panne Haasrode

En om even mee te gaan in deze Telenet off-topic: de oorlogskwestie. Hint hint. Het Westen richt nu al zijn ogen op die ene gek maar er is een legertje dergelijke gekken aan de leiding gekomen in verscheidene landen, die allemaal duidelijk één doel hebben: dat "irritante egoistisch Westen" (dixit hun media) een lesje leren. En die lijken zich te verenigen, en te versterken de laatste jaren. China, Mexico, Brazilie, Iran, India, Sudan, Egypte, .. Het lijstje dictator-type leiders met zeer anti-Westerse weerklank blijft groeien. Strategische basissen worden gepland of gebouwd in Soedan, Solomon Eilanden, de eilanden rondom China en de Japans-Russisch betwiste gronden. Buitenlandse bedrijven mogen hier key industry zoals informaticasystemen en energiecentrales uitbouwen, omdat ze goedkoper zijn, ongeacht de veiligheidsrisico's en de negatieve propaganda in hun thuisland. Dus dat er véél maar dan ook véél grotere problemen op komst zijn, oh ja, wees gerust. En die ene gek is maar het topje van de ijsberg en Oekraine maar het eerste slachtoffer.

0 Likes
JoeriW
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Panne Haasrode

Patrick, thanks voor de tip, dat heb ik gisteren uiteindelijk ook ontdekt. Spijtig dat dat niet op de "Mijn Telenet" staat waar ik eerst naar op zoek ging.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Panne Haasrode

@JoeriW 

Dat is iets wat ik ook wel mis en eerlijk gezegd verwacht had. Als je de app zo technisch gezien up to date kan maken dat er een storing is dan zou men verwachten dat het ook kan via de 'mijn Telenet' pagina. Hopende in de toekomst dat dit ook mogelijk zal zijn.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes