Beantwoorden
Korneel2
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Philips lampen bedienen via google nest wifi point

Goeieavond, 

 

Ik wil mijn philips hue ledstrips bedienen via spraak(google nest wifi point) en wifischakelaar(philips hue). 

Mijn philips brigde heb ik aangesloten aan mijn telenet modem. Aan de modem heb ik ook een google nest wifi router geinstalleerd, deze heeft wel een ander netwerknaam. 

De philips ledstrips die ik wil bedienen, hangen in de zaak achteraan het huis. 

Ik heb geen ontvangst van mijn modemsignaal van telenet maar wel goeie verbinding via mijn google mesh netwerk.

Toch heb ik soms problemen met de ledstrips (niet bereikbaar, wandschakelaar doet het soms niet).

Is dit omdat de philips brigde op een ander netwerk is aangesloten? Ik dacht dat google mesh netwerk en telenetnetwerk, 1 netwerk is. 

Zie ik dit verkeerd of heeft iemand een oplossing? 

 

Groetjes

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Philips lampen bedienen via google nest wifi point

@Korneel2 ik heb de google nest via wifi met zo een schermpje op waar ik veel op zie van weer videoclips enz.

deze zit op mijn wifi kanaal en ingelogd, ik heb lampen uit de action gekocht en die werken perfect, die heb ik wel op hetzelfde wifi kanaal gezet zoals die van de google nest en in de app op m'n iphone heb ik alles onder dezelfde kamer gezet, woonkamer in mijn geval waar de lampen hangen en de nest staat.

het is belangrijk dat ze elkaar blijven zien via hetzelfde wifi kanaal vrees ik.

zo ervaar ik dit hier toch zo.

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Philips lampen bedienen via google nest wifi point

uw toestellen moeten op hetzelfde netwerk zitten anders zal dit nooit werken.

Uw Telenet wifi en uw Mesh zal in dit geval een andere ip range hebben dus niet met elkaar kunnen comuniceren.

Gewoon de hue bridge op uw mesh systeem zetten dan zou dit wel moeten werken. 

Als je je eigen mesh systeem hebt zou je beter de wifi van Telenet afzetten en alleen het mesch systeem gebruiken. Hierdoor heb je veel minder problemen. 

Ikzelf heb een Netgear orbi pro systeem en dit werkt heel goed met het Philips hue systeem.

Mijn wifi van Telenet is gewoon uitgeschakeld.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes