Beantwoorden
SiliconWolf
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Verander-je-wachtwoord-dag Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Pods gebruiken met enkel een UTP-kabel

Zullen de pods nog werken als ik een eigen router gebruik voor wifi, en de pods enkel via utp kabel verbind?

 

In mijn hoofd is een pod gewoon een fancy mesh acces point, maar kans is groot dat er achterliggende telenet foefelingen plaatsvind.

 

Weet iemand hier meer over?

Titel gewijzigd door Anissa (mod) | Vorige titel: pods gebruiken met enkel een kabel

 

Alvast bedankt!

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Pods gebruiken met enkel een UTP-kabel

@SiliconWolf 

Zolang je uw pods via kabel in uw Telenet HGW inplugt zou dat moeten blijven werken.

Wellicht zal het ook blijven werken (met hun huidige credentials) wanneer je ze aan uw eigen router aansluit, maar in dat geval moet je ze ook via "mijn telenet" beheren en dat onderdeel werkt momenteel niet voor Telenet WiFi elementen die aan een eigen router hangen.

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SiliconWolf
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Verander-je-wachtwoord-dag Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Pods gebruiken met enkel een UTP-kabel

Alright, goed om te weten!

 

En wat als ik enkel wifi op mijn eigen router gebruik, en de pods daarop aansluit?

 

Zou dit gwn werken zoals het hoord of zou daar iets van telenet tussen zitten?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Pods gebruiken met enkel een UTP-kabel

@SiliconWolf 

Ge kunt het altijd eens testen, maar ik vrees dat het niet gaat werken ...

Alhoewel je nooit op voorhand weet .. Dus de test zal het uitwijzen.

Ikzelf heb een modem-only (met eigen router uiteraard) en powerlines van Telenet. Die dingen maken regelmatig zelfstandig contact met Telenet. Normaal gezien zou ik die aldus moeten kunnen beheren via "mijn telenet", maar sedert de "nieuwe" versie werkt dat niet meer. Ik kan (hopelijk ooit weer wel) dus geen kanalen, SSID of whatever instellen. Met de vorige versie van "mijn telenet" werkte dat zeer goed.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Pods gebruiken met enkel een UTP-kabel

Er zijn vele opties hier.

De Telenet pods werken op het vlak van MESH enkel samen met de nieuwe F@st modem.

Maar dat wil niet zeggen dat die enkel werken met die modem, dat wil enkel zeggen dat die, wifi beheer wise, het beste uitkomen in combinatie met de F@st modem, gezien die modem dan mee deel (kan) uitmaken van je mesh netwerk, en je binnen je home maar 1 technology gebruikt voor wifi.

Wat als je een WiFi Pod aansluit op iets anders ?

Eerst en vooral zal de eerste pod met ethernet aangesloten moeten worden, gezien enkel de F@astmodem dezelfde Plume mesh omgeving ondersteunt, moet de eerste pod altijd op ethernet aangesloten worden richting je modem, indien de modem geen F@st type is..

Daarnaast zal je idealiter de wifi op je modem best uitschakelen, ttz, dat is de enige manier om de wifi mesh 100% zijn ding te laten doen, qua kanaalselectie enz.

Stel dat je de pods toch aansluit op een modem met wifi enabled, of bij iemand die de modem in bridge mode zet en eigen router (met AP) heeft (wat u zelf suggereert), wat kan er dan ?

Ook hier zijn er meerdere opties.  1 je eigen router/modem heeft zelfde SSID als de wifi Mesh, of ... niet.  Ik veronderstel dat het idee is je eigen router/AP hier zelfde SSID te gaan geven als de pods, dat kan ook.  Je host bepaalt welke SSID / AP die gaat gebruiken, maar de mesh oplossing zal soms mee sturen.  Als je je eigen wifi naast de pods gebruikt, met zelfde SSID, zal je dus niet optimaal gebruik kunnen maken van de mogelijkhden van de pods/mesh.  Telenet heeft hier Plume als partner dus is het ook Plume mesh die de bakens uitzet voor de WiFi, en is het dus niet Telenet zelf die dingen stuurt, maar de Plume cloud, weliswaar onder admin controle van Telenet.