Beantwoorden
Lisanne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Powerline boosters helpen niet?

Vandaag de Powerline set geÏnstalleerd. (volgens mij) Volledig volgens het boekje. De lampjes branden ook zoals ze moeten, maar verder krijg ik geen sterker wifi-signaal. Al geprobeerd op een andere plaats, maar hetzelfde.

 

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

0 Likes
5 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Powerline boosters helpen niet?

@Lisanne 

Kan je eens het type powerline geven ajb?

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Lisanne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Powerline boosters helpen niet?

Volgens de doos: PG-9073LG-TN en PG-9072LG-TN door Comtrend. Ik hoop dat dit helpt.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline boosters helpen niet?

Als je naar mijn telenet gaat en je klikt dan op onder de kop Internet op Je thuisnetwerk, zie je dan Modem details met daaronder Powerline (internet bijstation) - toesteldetails en daaronder Wifi powerline (internet bijstation) - toesteldetails

Indien niet dan zijn uw powerlines niet gekoppeld.

In dat geval controleer of de netwerkkabel goed aangesloten is tussen de HGW en de eerste powerline (die dat geen wifi heeft en het minste lichtjes).

Indien ze wel gekoppeld zijn, heb je misschien onbewust de wifi uitgezet. Op de rechtse zijkant van de wifi powerline zijn er twee druktoetsjes, één voor WPS en het andere om wifi aan/uit te zetten. 

Lisanne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Powerline boosters helpen niet?

Dag, de set stond er inderdaad niet bij. Wij hebben toen besloten naar Telenet te bellen, die hebben ons doorverwezen naar een Telenet filliaal om ze in te ruilen voor een nieuwe set.

Helaas ook bij deze nieuwe hetzelfde probleem: alles ziet er normaal uit, maar het bereik wordt niet beter. Heel jammer!

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Powerline boosters helpen niet?

@Lisanne kijk eventueel deze zaken nog eens na om zeker te zijn dat je boosters niet verstoord worden. Indien het zo blijft en je geen verbetering merkt is het toch beter om eens contact met Telenet op te nemen om het eens samen te bekijken (eventueel stap voor stap).

 

Misschien dat je toch iets over het hoofd hebt gezien of een instelling nog gewijzigd moet worden. Ben je bijvoorbeeld zeker dat je na installatie één netwerk in huis hebt, dat je powerlines het netwerk van de modem hebben overgenomen? Anders kan het zijn dat je alsnog enkel met de modem verbinding maakt en niet op die van de powerlines.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes