Beantwoorden
Dobbie
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Complimentendag On a roll... De 3 wijzen!

Powerline geeft slechts 40 Mbps via kabel

ik heb eergisteren 1 powerline (PG-9083) en gisteren nog 1 powerline én 2 wifi powerlines( PG-9082) gaan halen in de telenet shop.

Heb ze geïnstalleerd (modem - powerline in garage) (wifi powerline in de living met kabel naar tv-box) en op 1ste verdiep wifi powerline met wifi (en niet de kabel: die gaf foutmelding!) naar tv-box. Op een andere kamer heb ik de tweede powerline met kabel naar laptop: die geeft maar ongeveer 40 mbps: hoe is dit op te lossen? Alvast dank (ik bel niet meer naar klantendienst: gisteren 1x 35 minuten en 1x 25 minuten, en dan om te zeggen dat ik ook de modem moest binnen brengen: die heb ik terug mee gekregen van de telenet shop: het was de juiste modem!!

hoe krijg ik betere verbinding met die powerline naar de laptop?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: powerline - powerline wifi

0 Likes
14 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Powerline geeft slechts 40 Mbps via kabel

@Dobbie 

Een Powerline is nu eenmaal niet hetzelfde als een UTP-kabel en erg afhankelijk van je elektriciteitsnet.

Welk Abo heb je? Hoeveel Mbps komt er binnen.

Ik heb One en dus 150 Mbps in theorie. Ik krijg via mijn Powerline 70 Mbps op ongeveer 16 m afstand. Daar ben ik heel tevreden mee.

Moest het 40Mbps dan zou ik daar ook nog tevreden mee zijn. Het is eigenlijk maar een lapmiddel hé.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline geeft slechts 40 Mbps via kabel

@Dobbie 

Met powerlines is het altijd een gok. Veel hangt af van de kwaliteit en complexiteit van uw E-netwerk. Ook het aantal en de aard van andere verbruikers in uw netwerk kan een rol spelen.

Ook driefazig of éénfazig is van (groot zelfs) belang. 

Ikzelf heb ook een set powerlines van Telenet en alhoewel ik maar kort van de server zit heb ik op de PC max rond 110 Mb connectie (bekabeld aan de powerline aangesloten) ...

Wel alle factoren waar je invloed op hebt goed nakijken: geen dominostekkers of verlengkabels bvb


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline geeft slechts 40 Mbps via kabel

@Santa 

Heb jij een sniffer op uw toestel? Dikwijls als ik een antwoord aan het schrijven ben doe jij dat ook en je post het net iets sneller dan ik 😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dobbie
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Complimentendag On a roll... De 3 wijzen!

Powerline geeft slechts 40 Mbps via kabel

ik heb ook One, beneden geeft die op mijn laptop 136 Mbps! Ik vroeg enkel of er iets kan gedaan worden aan diegene die boven staat. Die staat nog geen 10 meter van de modem, daarmee..., maar zojuist nog een speedtest gedaan en ik zit al iets meer over de 50 Mbps. We zullen hier maar tevreden mee zijn.

 
 
 
 
 
 
 
0 Likes
Ex-Netweter
 

Powerline geeft slechts 40 Mbps via kabel

Trek UTP-kabel.

Powerline is een lapmiddel.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Powerline geeft slechts 40 Mbps via kabel

Powerline is eens van de meeste lichtnet vervuilers die er bestaan , je kan oa storing veroorzaken bij je buren. En het is traag en als je zender en de ontvanger niet op de zelfde  kring werken (dat is de zekering in de zekeringen kast) dan heb je kans dat je geen verbinding hebt.

Als je ontvanger op één krijg werkt en de zender op een andere kring dan zien beide elkaar niet meer. Dat kan er toe leiden dat je géén signaal hebt op de ontvanger. Ik weiger om Powerline te gebruiken omdat het pure lichtnet vervuiling is en storing kan veroorzaken , ze moesten die verbieden om te verkopen dat is mijn mening hierover.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Powerline geeft slechts 40 Mbps via kabel

Niet alléén een lapmiddel tis lichtnet vervuilend ook. Zie mijn post hierover.

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Powerline geeft slechts 40 Mbps via kabel

@Ex-Netweter 

Vanaf welk jaar moeten we alles verbieden?

In een andere post de GSM/smartphone en hier de Powerlines.... Nog iets?

Edit: Oké.... begrepen.... Wifi moeten we ook verbieden....

0 Likes

Powerline geeft slechts 40 Mbps via kabel

Juist en hoge snelheid verzekerd , WiFi is ook een vorm van lap middel , ligt er bij ook al lang uit omdat iemand uit men buurt (straat ?) men router heeft trachten te hacken dat is wat ik vermoed , gelukkig lukte het niet en ging de router in safe mode maw veiligheid. Maar goed ook , vroeger toen ik nog geen bal afwist van hoe een router werkte had ik er geen wachtwoord op staan en toen heeft men er misbruik van gemaakt. Later heb ik dat ontdekt en recht gezet er er stond een wachtwoord op zelfs later to 64 karakters.  

0 Likes
Ex-Netweter
 

Powerline geeft slechts 40 Mbps via kabel

Als het stoort en bewezen is meteen omvormers van zonnepanelen zijn ook een drama voor radio zend amateurs ivm QRM en er zou een beter wettelijke verplichte wet moeten komen iets wat nu dus niet het geval is. Radio Zend Amateurs worden al genoeg met de vinger gewezen dat ze storen iets wat niet altijd het geval is , want de andere zijde kan ook storen. En Radio Zend Amateurs moet zware examens afleggen dienen zich aan strenge regels te houden en betalen elkaar jaar om de hobby te mogen uitvoeren. Je wilt echt niet weten welke stoorbronnen er nog bestaan , Led Verlichting uit China bv , Modems , Plasma TV's zo kan ik nog wel even verder gaan. Hat kan de hobby aardig verpesten niet normaal.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Powerline geeft slechts 40 Mbps via kabel

Begrijpend lezen ivm WiFi schijnt heel erg lastig te zijn hey voor jouw ? want ik heb nimmer beweerd dat WiFi verboden moet worden , alleen dat het ook een vorm van lapmiddel is. Nu draai je zaken om die uit hun verband getrokken worden , ik acht je nogal aan de gevaarlijke kant als je het mij vraagt.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Powerline geeft slechts 40 Mbps via kabel


@Dobbie  schreef:

ik heb eergisteren 1 powerline (PG-9083) en gisteren nog 1 powerline én 2 wifi powerlines( PG-9082) gaan halen in de telenet shop.

hoe krijg ik betere verbinding met die powerline naar de laptop?


@Ex-Netweter 

We hebben je bezwaren genoteerd. Wellicht een aparte discussie waard, open gerust een nieuwe topic ....

Maar in deze topic heeft jouw commentaar geen toegevoegde waarde 🤔

 

@Dobbie 

Laten we teruggaan naar de originele vraag ...

Je hebt dus 4 Powerlines: 2 x PG-9083 en 2 x PG-9082. Ben je zeker dat ze goed "gepaired" zijn?

  • Pair ze, één voor één, met de PG-9083 die met de modem verbonden is (terwijl je de 2 andere uit het stopcontact haalt).
  • Doe dit met 2 stopcontacten dicht bij mekaar die op dezelfde kring staan.
  • Als je de drie stuks apart hebt gepaired met de "master", steek ze dan alle 3 terug in een stopcontact, en kijk op "Mijn Telenet" of ze nu alle vier zichtbaar zijn (groen bolletje).

Zorg er ook voor dat:

  • de Powerlines rechtstreeks in een vast stopcontact zitten, en niet op een verlengkabel of verdeeldoos.
  • Modem, PC's, verlengkabels, etc. mag je dan insteken op het doorlus stopcontact van de Powerline (max. 12A).
  • Powerlines altijd gebruiken in een stopcontact met aarding. De aardegeleider wordt dan ook gebruikt om een 2de datakanaal op te bouwen = snelheidswinst!
  • Ideaal zitten alle Powerlines op dezelfde stroomkring (wat niet altijd mogelijk is), en in een 3-fasig net op dezelfde fase.

En zoals vorige posters al schreven: powerlines zijn een lapmiddel, niets gaat boven een UTP verbinding (maar soms is dat niet mogelijk, en moet men naar een lapmiddel grijpen). Verwacht er dus geen wonderen van.

0 Likes
Dobbie
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Complimentendag On a roll... De 3 wijzen!

Powerline geeft slechts 40 Mbps via kabel

ik heb alles gedaan (gepaired = sync?), één voor één, alles werkt, maar de wifi powerline op verdiep werkt enkel met wifi : geeft een fout op de netwerkkabel.

De powerline op het verdiep werkt, geeft ongeveer 55 mbps (met netwerkkabel van powerline naar laptop.

Wat ik wel eigenaardig vind: in mijn telenet staan die allemaal dubbel! ook mijn Nest thermostaat.

Mijn xiaomi smartphone zou gekoppeld zijn aan een acces point: maar deze staat ingepakt in de doos?!

Misschien duurt het enkele dagen om alles op punt te zetten?

 
 
 
 
 
 
0 Likes
Dobbie
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Complimentendag On a roll... De 3 wijzen!

Powerline geeft slechts 40 Mbps via kabel

heb een weekje afgewacht, verder gedaan met powerline en kabel naar laptop = speedtest gaf nog steeds ongeveer 40 mbps. Ik had als alternatief ook een netwerkkabel rechtstreeks van de modem naar het eerste verdiep: ook maar ongeveer 40 mbps. Deze middag de powerline uitgetrokken, ook de netwerkabel niet meer gebruikt en enkel de wifi : 70 mbps... Heb toch de indruk dat de antwoorden van de technici van helpdesk er al eens naast zijn... Zal de powerline terug in een Telenet center afgeven.

0 Likes