Beantwoorden
Glenn89
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Powerline magic 2 set gebruiken als extender

Beste mensen,

 

ik zit met het volgende probleem .

 

heb onlangs de devolo wifi 2 aangekocht en deze werken uitstekend , enkel zit ik met het volgende probleem..

 

 

mijn modem (waar wifi op zit) wil de ssid en wachtwoorden niet mee overzetten dus met als gevolg dat ik met 2 wifi kanalen zit.

 

de bedoeling is dat dit gewoon gebruikt wordt als “extender”  , duszou graag willen weten aan wat het kan liggen?


dit lukt blijkbaar enkel met de powerlines die telenet aanbied?

in mijn buitelands filiaal ervaar ik geen problemen...

 

wat zijn mijn opties?

 

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Powerline magic 2 set gebruiken als extender

@Glenn89   Inderdaad, dat automatisch overnemen zit enkel in de Telenet PWL maar je kan perfect naar de menu gaan van je eigen powerlines (zie daarvoor in de handleiding hoe dat moet) en daar het SSID en paswoord gelijkzetten met dit van Telenet. Of omgekeerd in Mijn Telenet gelijkzetten aan dit op je eigen PWL. Dit heb ik van de Devolo help pagina's gehaald:

Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn thuisnetwerk wijzigen?

Dit is via de app of via Cockpit mogelijk.

Good old school.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline magic 2 set gebruiken als extender

Exactemento Ignace 😎


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Glenn89
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Powerline magic 2 set gebruiken als extender

beste,

 

ok dus als ik het goed begrijp handmatig instellen dan?

cockpit heb ik zelf al in gebruik maar de bedoeling is echter dat hij automatisch verbind op de efficiënte powerline uiteraard.

 

maar geeft dit achteraf geen wifi storing ofzo dat het signaal weg valt of verzwakt ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline magic 2 set gebruiken als extender

@Glenn89  het gelijk zetten van SSID en wachtwoorden gaat je geen zwakker signaal geven of storingen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Powerline magic 2 set gebruiken als extender

@Glenn89   De verbinding is er al tussen de powerlines. SSID en paswoord hebben daar niets mee te maken en kan je gewoon aanpassen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Glenn89
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Powerline magic 2 set gebruiken als extender

Dat klopt, er is verbinding alleen zien wij devolo en niet ons netwerk, dus de instellingen via dat webportaal aanpassen dan gaan we maar 1 wifi naam zien toch?

 

want dat is de bedoeling, dat als klanten of vrienden langs komen dat ze automatisch switchen als men bv in huis het wifi invoert, en bij een andere ruimte overschakeld naar de dichtsbijzijnde

 

had gisteren namelijk een test gedaan met wifi en ik haal 20mbit... dus snap het niet goed meer, heb uiteindelijk terug alles gerest en opnieuw gepaired met de lan blok

0 Likes