Beantwoorden
Erwin8_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Netjes! Primeur! Pageturner!

Powerline neemt gegevens TP-Link Archer C5400 niet over

Ik heb momenteel de volgende setup: Wireless modem 3.0 (DOCSIS) van Telenet, met een Powerline en Wifi Powerline van Telenet er achter.Om meer controle te krijgen over wat er over het netwerk gaat (bvb. bepaalde websites blokkeren, tijdsbeperkingen) heb ik een extra router aangekocht.

 

Ik heb nu achter mijn DOCSIS een TP-Link Archer C5400 gezet, geen probleem, alle devices kunnen connecteren naar de Archer Wifi en zo op het internet.

 

Maar nu heb ik mijn Powerline ook aangesloten op de Archer ipv op de DOCSIS. Maar de Powerline blijft het Telenet wifi netwerk beschikbaar stellen, en niet het Archer Wifi netwerk. Wat dus onhandig is wanneer je bvb. van beneden (Archer Wifi netwerk) naar zolder gaat (waar de powerline hangt), dan switcht hij niet automatisch over van netwerk, want de netwerknaam is anders.

 

Ik heb de netwerk verbinding tussen de DOCSIS en de TP-Link al eens losgekoppeld, dan geeft de Powerline een wifi netwerk dat begint met Telenet-ap-xxxxxx. Nog steeds niet dat van de TP-Link dus.

 

Het lijkt er op dat de Powerline niet de wifi netwerk gegevens van de TP-Link over kan nemen.

Heeft hier iemand ervaring mee? Of alternatieve oplossingen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91(mod) | Vorige titel: Powerline achter TP-Link Archer C5400 router

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline neemt gegevens TP-Link Archer C5400 niet over

@Erwin8_  en als je kijkt in 'mijn Telenet' zie je daar dan de powerlines staan ? Zo ja dan kan je daar de netwerknaam aanpassen van de powerlines. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Erwin8_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Netjes! Primeur! Pageturner!

Powerline neemt gegevens TP-Link Archer C5400 niet over

@patrick37 Momenteel staat "een wifi-netwerk aangeschakeld". Dus kan ik volgens mij de ssid en paswoord van de Powerline niet aanpassen. Wil je zeggen dat ik dat eerst moet uitschakelen? En is het dan genoeg om de ssid en pw gelijk te zetten aan die van het tp-link router wifi netwerk om er voor te zorgen dat wanneer je in de buurt komt van de Powerline dan automatisch naar zijn wifi over te schakelen?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline neemt gegevens TP-Link Archer C5400 niet over

@Erwin8_  de SSID zou aanpasbaar moeten zijn in 'mijn Telenet'. Anders inderdaad één netwerk eens uitschakelen en zie of je powerlines zichtbaar worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Erwin8_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Netjes! Primeur! Pageturner!

Powerline neemt gegevens TP-Link Archer C5400 niet over

@patrick37 Heb net "één netwerk" uitgeschakeld en de DOCSIS herstart. Daarna naar Mijn Telenet gegaan om de settings van de Wifi Powerline aan te passen. Het is nu wel mogelijk om de SSID en paswoord van de Wifi Powerline aan te passen. Maar wanneer ik save en daarna opnieuw naar de settings ga kijken, blijft de oude SSID telkens opnieuw te voorschijn komen?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline neemt gegevens TP-Link Archer C5400 niet over

@Erwin8_ 

 

Het kan zijn dat je wat geduld moet oefenen alvorens die wijzigingen, uitgevoerd in uw "mijn telenet" ook effectief doorgedrongen zijn tot op uw systeem.

 

Het is namelijk zo, dat wat je doet in "mijn telenet" niet rechtstreeks op uw toestellen is, dat is op een server van Telenet. Al die gegevens moeten dan door Telenet nog gepushed worden naar uw toestellen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Erwin8_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Netjes! Primeur! Pageturner!

Powerline neemt gegevens TP-Link Archer C5400 niet over

@StefaanH U had gelijk, 15 minuten later was de aanpassing wel zichtbaar. Bedankt.

@patrick37 U ook bedankt voor de info, de "één  netwerk" uitschakelen heeft mijn probleem opgelost.