Beantwoorden
StijnW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi verbonden, maar geen internet

Hallo,

Op mijn vorige modem van telenet was het heel de tijd het probleem dat ik verbonden was met de modem, maar geen internetverbinding kreeg.

Ik heb dan een nieuwe modem gekregen, maar deze nam mijn netwerknaam niet over.

Een installateur is dan gekomen en deze nieuwe modem was al stuk en hij heeft nu de modem vervangen door het nieuwe model Docsis 3.1 en alles ingesteld.

Dit was een week goed, maar nu al de hele tijd opnieuw het probleem dat als ik verbind via wifi, dat ik de melding krijg verbonden, geen internet.

Dit is heel random, soms werkt het wel en tijdje later niet meer...

Het is dagelijks meerdere keren dit probleem en zowel op tablet als smartphone of pc.

Ik werk in dezelfde ruimte als de modem en heb dus het volledige bereik.

Op de verdieping heb ik een Wifi booster van telenet en deze geeft dit probleem niet, maar dekt ook niet de hele bovenverdieping en delen die overlappen met modem beneden.

 

Een extra probleem dat er nu nog is bijgekomen sinds de nieuwe modem is dat ik niet kan verbinden met de Chromecast aan de tv.

Hier is steeds de melding dat deze niet kan worden teruggevonden in het netwerk.

Alhoewel deze op de tv de netwerknaam als de ingestelde naam toont en zelfs als achtergrond foto's van google maps kan weergeven.

Als ik deze reset en opnieuw instel, kan ik er soms een avond mee werken, maar soms veel reset pogingen nodig.

 

Bij de klantendienst zeggen ze dat ik de modem moet herstarten, dat dit kolt omdat er storingen ergens in de straat eens zijn geweest. Maar na herstart blijven de problemen...

 

Moet ik nu weer een nieuwe modem aanvragen?

Zit met het idee om een eigen router achter de modem te gebruiken en wifi signaal van telenet modem uit te zetten, maar heeft dan weer hoge kostprijs.

Of een extra wifibooster en signaal van modem uitzetten.

 

Hopelijk kan iemand mij helpen wat ik best doe.

0 Likes
25 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi verbonden, maar geen internet

@StijnW  ik denk dat dit te maken heeft met de wifi booster. Soms ben je direct geconnecteerd met je Telenet modem waar er wel internet is, en soms schakel je over op de booster. Deze geeft connectie maar geen internet omdat deze geen ip adres ontvangt van de Telenet modem. 

Het beste is eens proberen om de booster tijdelijk uit te schakelen en zo te proberen. 

Het kan zijn dat je booster niet goed geconfigureerd is waardoor het toestel geen ip adres krijgt van de dhcp, in uw geval de modem.

Als alles werkt zonder booster, moet je eens zien of je deze kan resetten en terug connecteren. 

Soms helpt dit. Indien dat niet werkt, moet je er misschien een andere aanschaffen.

Zie wel dat je chromecast op hetzelfde netwerk is aangesloten dat je streamingdevice (gsm, tablet, ....)


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StijnW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi verbonden, maar geen internet

 
0 Likes
StijnW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi verbonden, maar geen internet

Bedankt voor het antwoord, maar het is eigenlijk wat omgekeerd.

Als ik in de ruimte van de wifibooster ben, heb ik geen enkel probleem met de wifi.

Ik kan er zelfs perfect via VPN verbinden met het netwerk van mijn werk en alles doen via de wifi booster.

Als ik in de ruimte ben waar de modem staat, daar heb ik altijd problemen. Deze is een eind van de plaats waar de wifi booster staat, dus denk niet dat de booster invloed op wifi signaal modem kan hebben.

 

Voor de chromecast, deze geeft op het TV scherm de netwerknaam weer en deze is altijd dezelfde als deze waar smartphone of tablet mee is verbonden, maar bij het casten of de instellingen in de google home app willen bekijken, komt steeds de melding dat deze niet kan worden gevonden in het thuisnetwerk.

Tags (1)
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi verbonden, maar geen internet

@StijnW 

 

Hetgeen @kristofDW bedoelt is dat je, wanneer je beneden bent, uw toestellen soms vanzelf switchen naar de "booster" boven. Heb je het eigenlijk over een AP of over een Powerline? "Booster" is zo een verschrikkelijk nietszeggend woord ...

 

Vandaar zijn suggestie om dat ding eens uit te schakelen boven. Heb je dan beneden uw problemen nog steeds? Dan moet er verder gezocht worden. Zoniet heb je de oplossing gevonden. Ttz, de oorzaak, maar dan weten we tenminste wat we gaan moeten doen om het te verhelpen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StijnW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi verbonden, maar geen internet

@StefaanH het betreft een wifi powerline, ik gebruikte dezelfde term als van telenet, want het is deze die je via hen kon aanvragen.

 

Het leek met het uitschakelen even beter te zijn, donderdagavond maar 2 keer gehad dat ik met wifi verbonden was, maar zonder internet en Chromecast ging.

Gisteren was het wel heel de avond, meer als 6 keer verbonden zonder internet op een avond en Chromecast kreeg ik niet aan de praat. Vandaag verlies ik ook heel de tijd het internet, dus jammer genoeg ligt het dus niet aan deze wifi powerline.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi verbonden, maar geen internet

@StijnW 

 

Heb je al eens geprobeerd of getest  met uw WiFi te ontdubbelen in 2,4 GHz en 5 GHz apart? Daarmee bedoel ik dus in uw "mijn telenet" de optie "één netwerk" afvinken en beide een apart SSID te geven. Het simpelste is een "5" zetten bij het SSID van het 5 GHz netwerk.

 

Op die manier kunnen de toestellen niet in de war geraken van hoe ze moeten verbinden. De kans bestaat dat het gaat helpen. Zoniet , er is geen man overboord, het is snel weer veranderd als je dat zou willen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StijnW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi verbonden, maar geen internet

@StefaanH  Ok ik heb het net gedaan en ga het nu eens uittesten. Fingers crossed

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Wifi verbonden, maar geen internet

docsis 3.1

gaat toch voor de duidelijkheid over een CH8568 dan? en geen CV8560E

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi verbonden, maar geen internet

@Cru 

De E-router gaat het niet zijn, anders had hij geen WiFi beneden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Wifi verbonden, maar geen internet


@StefaanH  schreef:

@Cru 

De E-router gaat het niet zijn, anders had hij geen WiFi beneden.


welja met een cv8560e en wifi booster op verdiep kan hij beneden rondlopen met een veel te zwak rssi > verbonden, geen internet 

ja t'is wat ver gezocht weet het 😁

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi verbonden, maar geen internet

@Cru 

 

Ik heb er zelf geen dus ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat de E-router geen menu-item "één netwerk" heeft in zijn settings op "mijn telenet" vermits deze geen WiFi aan boord heeft.

 

En vermits @StijnW dat gedaan heeft zou het dus logischerwijze de andere router met WiFi moeten zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi verbonden, maar geen internet

@StefaanH  

patrick37_0-1608420687383.png

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi verbonden, maar geen internet

@patrick37 

 

Dat is straf !! Had ik nooit gedacht ...

 

Hier heeft Telenet dan toch een steekje laten vallen. Een menu mag geen items bevatten die onmogelijk zijn ...

 

In dat geval kan @Cru gelijk hebben en heeft @StijnW eigenlijk helemaal geen WiFi beneden ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi verbonden, maar geen internet

@StefaanH  inderdaad dat kan of het zo is weet ik niet. 

 

Maar de modem heeft dus wel degelijk die instelling en je kan die ook uitschakelen. Had het zelf ook niet gedacht voor een E-router en heb de instelling ook niet getest of die functie wel degelijk werkt of niet werkt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes