24747
netweters
|
152257
antwoorden
|
20683
vragen
|
Hallo,
Op mijn vorige modem van telenet was het heel de tijd het probleem dat ik verbonden was met de modem, maar geen internetverbinding kreeg.
Ik heb dan een nieuwe modem gekregen, maar deze nam mijn netwerknaam niet over.
Een installateur is dan gekomen en deze nieuwe modem was al stuk en hij heeft nu de modem vervangen door het nieuwe model Docsis 3.1 en alles ingesteld.
Dit was een week goed, maar nu al de hele tijd opnieuw het probleem dat als ik verbind via wifi, dat ik de melding krijg verbonden, geen internet.
Dit is heel random, soms werkt het wel en tijdje later niet meer...
Het is dagelijks meerdere keren dit probleem en zowel op tablet als smartphone of pc.
Ik werk in dezelfde ruimte als de modem en heb dus het volledige bereik.
Op de verdieping heb ik een Wifi booster van telenet en deze geeft dit probleem niet, maar dekt ook niet de hele bovenverdieping en delen die overlappen met modem beneden.
Een extra probleem dat er nu nog is bijgekomen sinds de nieuwe modem is dat ik niet kan verbinden met de Chromecast aan de tv.
Hier is steeds de melding dat deze niet kan worden teruggevonden in het netwerk.
Alhoewel deze op de tv de netwerknaam als de ingestelde naam toont en zelfs als achtergrond foto's van google maps kan weergeven.
Als ik deze reset en opnieuw instel, kan ik er soms een avond mee werken, maar soms veel reset pogingen nodig.
Bij de klantendienst zeggen ze dat ik de modem moet herstarten, dat dit kolt omdat er storingen ergens in de straat eens zijn geweest. Maar na herstart blijven de problemen...
Moet ik nu weer een nieuwe modem aanvragen?
Zit met het idee om een eigen router achter de modem te gebruiken en wifi signaal van telenet modem uit te zetten, maar heeft dan weer hoge kostprijs.
Of een extra wifibooster en signaal van modem uitzetten.
Hopelijk kan iemand mij helpen wat ik best doe.
@StijnW ik denk dat dit te maken heeft met de wifi booster. Soms ben je direct geconnecteerd met je Telenet modem waar er wel internet is, en soms schakel je over op de booster. Deze geeft connectie maar geen internet omdat deze geen ip adres ontvangt van de Telenet modem.
Het beste is eens proberen om de booster tijdelijk uit te schakelen en zo te proberen.
Het kan zijn dat je booster niet goed geconfigureerd is waardoor het toestel geen ip adres krijgt van de dhcp, in uw geval de modem.
Als alles werkt zonder booster, moet je eens zien of je deze kan resetten en terug connecteren.
Soms helpt dit. Indien dat niet werkt, moet je er misschien een andere aanschaffen.
Zie wel dat je chromecast op hetzelfde netwerk is aangesloten dat je streamingdevice (gsm, tablet, ....)
Bedankt voor het antwoord, maar het is eigenlijk wat omgekeerd.
Als ik in de ruimte van de wifibooster ben, heb ik geen enkel probleem met de wifi.
Ik kan er zelfs perfect via VPN verbinden met het netwerk van mijn werk en alles doen via de wifi booster.
Als ik in de ruimte ben waar de modem staat, daar heb ik altijd problemen. Deze is een eind van de plaats waar de wifi booster staat, dus denk niet dat de booster invloed op wifi signaal modem kan hebben.
Voor de chromecast, deze geeft op het TV scherm de netwerknaam weer en deze is altijd dezelfde als deze waar smartphone of tablet mee is verbonden, maar bij het casten of de instellingen in de google home app willen bekijken, komt steeds de melding dat deze niet kan worden gevonden in het thuisnetwerk.
Hetgeen @kristofDW bedoelt is dat je, wanneer je beneden bent, uw toestellen soms vanzelf switchen naar de "booster" boven. Heb je het eigenlijk over een AP of over een Powerline? "Booster" is zo een verschrikkelijk nietszeggend woord ...
Vandaar zijn suggestie om dat ding eens uit te schakelen boven. Heb je dan beneden uw problemen nog steeds? Dan moet er verder gezocht worden. Zoniet heb je de oplossing gevonden. Ttz, de oorzaak, maar dan weten we tenminste wat we gaan moeten doen om het te verhelpen.
@StefaanH het betreft een wifi powerline, ik gebruikte dezelfde term als van telenet, want het is deze die je via hen kon aanvragen.
Het leek met het uitschakelen even beter te zijn, donderdagavond maar 2 keer gehad dat ik met wifi verbonden was, maar zonder internet en Chromecast ging.
Gisteren was het wel heel de avond, meer als 6 keer verbonden zonder internet op een avond en Chromecast kreeg ik niet aan de praat. Vandaag verlies ik ook heel de tijd het internet, dus jammer genoeg ligt het dus niet aan deze wifi powerline.
Heb je al eens geprobeerd of getest met uw WiFi te ontdubbelen in 2,4 GHz en 5 GHz apart? Daarmee bedoel ik dus in uw "mijn telenet" de optie "één netwerk" afvinken en beide een apart SSID te geven. Het simpelste is een "5" zetten bij het SSID van het 5 GHz netwerk.
Op die manier kunnen de toestellen niet in de war geraken van hoe ze moeten verbinden. De kans bestaat dat het gaat helpen. Zoniet , er is geen man overboord, het is snel weer veranderd als je dat zou willen.
@StefaanH Ok ik heb het net gedaan en ga het nu eens uittesten. Fingers crossed
docsis 3.1
gaat toch voor de duidelijkheid over een CH8568 dan? en geen CV8560E
Ik heb er zelf geen dus ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat de E-router geen menu-item "één netwerk" heeft in zijn settings op "mijn telenet" vermits deze geen WiFi aan boord heeft.
En vermits @StijnW dat gedaan heeft zou het dus logischerwijze de andere router met WiFi moeten zijn.
@StefaanH inderdaad dat kan of het zo is weet ik niet.
Maar de modem heeft dus wel degelijk die instelling en je kan die ook uitschakelen. Had het zelf ook niet gedacht voor een E-router en heb de instelling ook niet getest of die functie wel degelijk werkt of niet werkt.