|
25.725
netweters
|
159.254
antwoorden
|
|
21.469
vragen
|
Heb deze set Wifi Powerline PG-9073LG-TN + PG-9072LG-TN, het groene led van de home toets die verbonden is met de modem veranderd regelmatig van groen naar rood en valt soms volledig weg, waardoor ik geen verbinding meer heb bij de ontvanger.
Al even gezocht, 3 fasig bij mij, de 2 toestellen zitten op dezelfde fase, toestel met aansluiting zit op ongeveer 30 cm van de modem en is aangesloten op een switch die verbonden is met de modem eveneens op een 30 cm van de modem. Ontvanger staat in de garage aan de andere kant van het huis met daaraan een Dahua recorder aangesloten met utp kabel. Eveneens een slimme stekker van TP-link (Tapo 110) in omgeving van ontvanger. Wat is de reden van het wegvallen en led van groen naar rood en dan even later terug groen?
Kontroleer al de utp kabels tussen powerline en modem. Zijn ze allemaal langs beide uiteinden goed ingeplugd? Kan je ze ontpluggen door aan de draad te trekken zonder het lipje in te duwen?
@freddyh schreef:Eveneens een slimme stekker van TP-link (Tapo 110) in omgeving van ontvanger. Wat is de reden van het wegvallen en led van groen naar rood en dan even later terug groen?
Kan het zijn dat je slimme stekker eten in het roet gooit? Probeer die eens een tijdje uit het stopcontact te halen, om te zien of dit helpt?
Beide Powerlines moeten:
Probeer ze anders nog eens opnieuw te "pairen": beide Powerlines dicht bij elkaar inpluggen op dezelfde stroomkring, en op de "security" knop drukken ...
@janne_man schreef:Kontroleer al de utp kabels tussen powerline en modem. Zijn ze allemaal langs beide uiteinden goed ingeplugd? Kan je ze ontpluggen door aan de draad te trekken zonder het lipje in te duwen?
In principe hebben de UTP aansluitingen geen invloed op het "Home" ledje. Die geeft alleen aan of er een vebrinding is tussen beide Powerlines (ook als er geen verbinding is met de modem).
Bij een goede UTP vebrinding licht het "LAN" lampje op
@freddyh Indien je home lampje rood aangeeft, welke van de 2 onderstaande heb je dan voor:
Rood (niet knipperend): De adapters zijn verbonden, maar de verbinding is niet optimaal of de verbinding is onderbroken.
Rood knipperend: Kan duiden op zoeken naar verbinding, maar is vaak een slecht signaal.
Ik vermoed dat de powerline die nu aan de andere kant van je huis staat, dichterbij geplaatst moet worden.
Je kunt dit testen door de powerline in de garage tijdelijk naar een stopcontact dichterbij te verplaatsen en te kijken of je hetzelfde probleem hebt of niet.
Staat een 15 meter van elkaar, he ze gisteren eens met de security knop opnieuw ingesteld, afwachten wat het geeft. Wat ik wel kan doen is de powerline die tegenaan de modem staat dichter gaan plaatsen, heb dichter een switch staan en hem daar inpluggen, zit er dan maar een 6 meter vanaf, kan dit verder van de modem plaatsen?