Beantwoorden
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Powerlines en wifi versterkers

Hallo,

Ik heb in heel het huis Telenet , 3 televisies met 3 powerlines , eveneens een router van Asus voor de Wifi. Maar het wifi signaal blijft in sommige gedeelten van het appartement zeer zwak (de verste plaats is het zwakste. Nu had ik op het internet gezien dat er wifi versterkers bestaan die je zowat overal in huis plaatst .

Is het de bedoeling dat je die wifi versterkers gebruikt samen met de powerlines of vervangen die de powerlines ? Ik had een set van 3 wifi versterkers gevonden , niet goedkoop (299 euro) maar als dit mijn probleem zou oplossen heb ik het er wel voor over.

Vraag 2 , als je zo een set koopt moet de eerste dan aangesloten worden op de Asus router die in huis staat of op de telenet modem die in de garage staat ?

Alvast bedank voor de hulp.

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerlines en wifi versterkers

@Gilbert  moest er al een slecht signaal zijn met wifi waar dan ook in het huis dan is een wifi versterker niet altijd de beste oplossing. Het kan zelfs uw signaal nog verder verzwakken in plaats van te verbeteren.Ik zou dan eerder een Acces point halen bij telenet.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Powerlines en wifi versterkers

@patrick 37

Volstaat 1 Access point , en vervangt dat de powerlines ?

 

Groeten,

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerlines en wifi versterkers

@Gilbert  afhankelijk van de grote van de ruimte he . Ik heb een mesch wifi systeem en het volstaat dat ik 4 torentjes heb voor het signaal goed te verdelen . Er van uit gaande dat het gemiddeld huis is dan is 1 accespoint genoeg.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Powerlines en wifi versterkers

Ok, dan ga ik daar eens naar vragen, werkt dat samen met de powerlines of vervangt dat de powerlines ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerlines en wifi versterkers

@Gilbert  dat kan perfect samen werken met de powerlines geen enkel probleem.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Powerlines en wifi versterkers

Bedankt voor je hulp , ik ken er allemaal niet zoveel van , dat zal je wel merken. Waar sluit je dat op aan , op mijn Asus router of mijn switch ? Want ik heb maar 1UTP aansluiting in huis en daar hangt de eerste Powerline aan vast.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerlines en wifi versterkers

@Gilbert  afhankelijk waar de opstelling komt kan je de accespoint aansluiten waar je wil. Dat kan op de switch of op de router dus eigenlijk op het eerste de beste aansluit punt. Ik heb alles aangesloten op mijn switch en heb er voor de rest niks tussen staan.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Powerlines en wifi versterkers

Bedankt voor alle tips , ik ga zo snel mogelijk naar telenet. Hopelijk is mijn probleem dan opgelost.