24748
netweters
|
152281
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik heb problemen met de WiFi thuis.
Met welke wifi heb je problemen ?
Kan je eerst een schets maken hoe jou netwerk opstelling eruit ziet dus ook waar je wifi vandaan komt ? Een AP , mesh wifi een router enkel de modem van Telenet en zo welke modem ? Wat heb je al gedaan aan aanpassingen , welke apparaten , wat voor problemen ??
Geachte,
De WiFi is van Telenet zelf daarmee bedoel ik de router. We hebben 1 WiFi booster van Telenet.
Geachte,
De WiFi die gewoon wegvalt, storingen, zwak internet, niks kunnen doen.
Trek alles eens uit de stroom stekker en steek na 5 min terug in
en laat rustig opstarten
Ok en ben je dan verbonden met je wifi booster ? Want het kan zijn dat daar je probleem ligt dus je kan eens de wifi booster eens resetten e dan eens opnieuw verbinden en zien of dit je probleem oplost. Anderzijds eens de wifi booster er tussen uit halen en verbinden met de wifi op de modem , als dat mogelijk is. Kan zijn dat je modem te ver hangt en je bereik hierdoor onvoldoende is in het huis , anders zou je geen wifi booster hebben.
De modem en wifi booster zitten op dezelfde verdieping en zijn niet ver van elkaar.
Geachte,
Ik maak thuis gebruik van WiFi via Telenet, maar ik merk de laatste tijd regelmatig storingen op. Bijvoorbeeld, tijdens een recent telefoongesprek via WiFi met een vriend merkte hij op dat ik wegviel en dat er veel ruis op de lijn was. Dit gebeurde ondanks dat de resultaten van de speedtests van Telenet en Ookla aangaven dat de download- en uploadsnelheden prima zijn.
Ik vroeg me af of dit probleem mogelijk te maken heeft met het feit dat mijn modem verouderd is. Zou u kunnen nagaan of het verstandig is om mijn modem te vervangen?
Alvast bedankt voor uw hulp.
Met vriendelijke groet,
Alexandre Mathieu
Kan zijn dat er iets storingen geeft je zal eens moeten zien in de buurt waar je de ruis op de telefoon meer hebt
Is het ganse dag of alleen tijdens de piek uren heb je een nieuw toestel gekocht (electro ) trek toestellen eens uit die je denkt dat storing kunnen geven
en ga alles eens af
Doe een test met andere telefoon om zeker te zijn
als het enkel voip-achtige diensten zijn die storing hebben zit het er dik in dat het probleem niet bij u is maar ergens op het internet onderweg naar uw ontvanger.
Het kan ook zijn dat je telefoon besluit dat je versterker aantrekkelijker signaal heeft en daar op overschakelt tijdens je gesprek en dat er stukken van je gesprek weg vallen tijdens het overschakelen.
als controle verwijder de versterker en kijk of je nog last hebt.
Andere diensten hebben veel minder last van dit soort storingen
Uitleg waarom dat wel eens kan weg vallen mocht u dat willen weten...
bij voip wordt het udp protocol gebruikt, komt er op neer dat zender gewoon een stroom data stuurt 123456789 en het daar bij laat
als de ontvanger dan enkel 1235689 krijgt weet de ontvanger niet dat hij iets foutiefs aankreeg en de zender weet ook niet dat er iets fout ging.
ander internet verkeer gaat via tcp daar gaat het ongeveer als volgende
zender stuurt 123456789 ontvanger zegt terug ik kreeg van jou 123456789 klopt dit
zender zegt ja of neen indien neen stuurt die het bericht terug tot alles goed is gegaan.
als dat om bv een email gaat is die controle geen probleem als je aan het telefoneren bent kan dit uiteraard niet, het gesprek zou niet door kunnen gaan.
Dus ze kiezen voor upd met als resultaat dat het gesprek wel door gaat maar de woorden weg vallen.