41860
netweters
|
18374
gesprekken
|
19856
vragen
|
Situatie bij men zus thuis.
Huis zonder Coax verbinding naar de straat (die was nog niet actief of zoiets)
Modem only in de kelder en (4/5G kermis lichtjes toren transceiver ding) in de zitkamer die op de wan poort van de modem is aangesloten.
het gelijkvloers en de verdieping worden bedient door unifi schijfjes. Dat werkt goed.
In de kelder staan echter ook wat apparaten die een wifi verbinding nodig hebben dat is nu het probleem (extra UI schijfje is besteld het zal wel in orde komen...)
Maar, voor een of andere reden stak de installateur een wifi pod naast de modem met een utp kabel in het stop contact in de kelder.
Ik vermoed dat aangezien het een modem only modem is en geen SSID optie heeft die home pod daar niets doet buiten de kelder verwarmen.
Misschien is er een vinkje verstopt dat ik op mijn telenet kan aanvinken om die wifi pod van een eigen SSID te voorzien. Ik kan het echter niet vinden, de help pagina's zijn ook niet behulpzaam.
indien zo kan de verwarming sneller aangepast worden.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De wifi pods kan je zelf niet aanpassen zoals je wel kan in My Telenet voor de modem. De Wifi pods krijgen hun instellingen door via de modem en hebben dan hun eigen SSID en daarmee moet je dan verbinden.
Maar ben je wel zeker dat het een modem only is ? Heb je niet toevallig deze gezien :
Of heb je onderstaande witte gezien ?
Het verschil tussen de twee is dat de ene een modem is met wifi ( de zwarte ) en de witte heeft geen wifi aan boord. Dat is een E-router aangezien Telenet geen modem only meer heeft.
Is je zus business klant?
Bij Particulieren met een coax modem plaatst men in principe geen pods indien je geen F@ST3896LG-TN hebt.
Ik weet dat er een probleem is voor Business klanten met een CV8560E om SSID aan te passen (aangezien de modem inderdaad geen Wi-Fi heeft). Dat zal voor particulieren wel hetzelfde zijn, al zouden die nooit in die situatie terecht mogen komen.
Als ze business klant is zou het ook de 4G fallback verklaren.
Ze zullen wel op een business abonnement zitten, Schoonbroer heeft eigen zaak.
Het is de witte e-router, Ik heb de zelfde op een particulier abbo en heb er een eigen router achter zitten. mijn vorige was een modem only en die term is blijven plakken.
Paar weken geleden had ik die home pod wel zien zitten en vond ik het absurd maar het werkte boven en ze waren tevreden, dus heb ik daar niet verder over nagedacht.
Ik kreeg gisteren een telefoontje dat het internet in de kelder niet werkte en een foto van die pod dus ik dacht dat het idee van de technieker wel in de trend van wat ik dacht geweest zal zijn en die het ook allemaal is vergeten toen het gelijkvloerse werkte.
Conclusie is dat die pod dus nooit zal werken, dat die naar het telenet center gebracht zal moeten worden en dat ik weer wat meer weet.
dank u voor de antwoorden