42233
netweters
|
18636
gesprekken
|
20129
vragen
|
Wat is er gaande. Sinds vrijdag bij terugkijkTV. Te pas een te onpas de melding "bufferen", dan de melding dat mijn internetverbinding niet goed is enz. . Je zou terug gaan verlangen naar de digicorder met HDD. (Nu heb ik de TV-box)
Bijkomend op FaceBook regelmatig de melding "uw internetverbinding is verbroken" voor een paar tot een 10-tal seconden. Dat is al langer aan de gang.
En gisteren de vaste telefoon 4 keer afgesloten tijdens een gesprek met een mobiele telefoon, dus wij vast Telenet, correspondent mobiel Telenet.
Irritante dingen die moeilijk uit te leggen zijn want ik heb Gbit verbinding en die geeft een speedtest van +- 900 Mbps down en 38 Mbps up.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Rare onderbrekingen
Speedtest.net is een momentopname op basis van een zeer kortstondige download- en uploadtest van enkele tientallen megabytes. Dat zegt niets over de stabiliteit en kwaliteit van je verbinding gedurende een langere periode.
100 GB tijdens de piekuren downloaden levert een veel betrouwbaardere snelheidstest op: http://speedtest.tele2.net/
Bij streaming download je urenlang tegen 5 Mbps. Dus je hebt effectief maar 5 Mbps download nodig, maar die 5 Mbps moet wel 100% stabiel zijn.
Die kunstmatige 1000 Mbps download is nooit een argument om te bewijzen dat je een goede en stabiele verbinding hebt.
Je deelt die downloadcapaciteit namelijk met alle breedbandklanten op de coaxkabel in je buurt. Hoeveel Mbps krijg jij individueel op elk moment van de dag? Kan je bijvoorbeeld 200 streams van 5 Mbps (= 1000 Mbps) tegelijkertijd opstarten?
Packet loss kan ook zorgen voor onderbrekingen, doe de test: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...
Overbelasting van de Telenet TV-cloud is ook een mogelijkheid. Gebruik VRT MAX of VTM GO om het verschil te zien.
ge vermeld wel niets over uw omstandigheden.
- Heb ge dit enkel bij WiFi verbindingen of ook met een bekabelde verbinding?
- Is dit in een appartement?
- is dit in een rijhuis?
- is dit in een alleenstaande villa?
- Geef eens wat info over lokaal netwerk.
@Ex-Netweter wie zegt dat die stream 5 Mbps is ??? kan het niet meer zijn via de tv box om je beeldkwaliteit goed te maken,
de beeldkwaliteit is afhankelijk van je internet verbinding en de stabiliteit van de verbinding met de cloud waar de opnames opstaan.
het wordt weer zomer programmatie, weer amper iets op tv, en dan begint iedereen meer naar opnames te kijken of uitgesteld zodat de cloud meer belast wordt, denk eerder dat we aan dit laatste moeten denken dan andere voorstellen en ideeën, en in het weekend is het ook altijd iets meer belasting van de cloud.
We hebben dit ook gemerkt in de tv-theek zenders als je iets op vroeg op digicorder
startte niet meteen op bleef hangen bij vrienden zelfde probleem overbelastingen zeker
hoop dat niet te veel gebeurt
Je moet daar onder "HTTP Download" één van de testbestanden kiezen van verschillende grote en die downloaden en dan kijken welke snelheid je haalt .
@igvfer aangezien het probleem zo plots is opgedoken bij jou, lijkt het me eerder lokaal te zijn (in je omgeving). Mogelijks is er wat hinder door ongeplande werken of is er misschien schade in het netwerk in je buurt? Heb je al eens gekeken in je Telenet-app of er mogelijks melding is van een storing in je buurt? Wat je altijd kan doen is contact opnemen met de klantendienst om je modem eens te laten uitlezen. Waarschijnlijk gaan zij deze onderbrekingen ook kunnen zien in de logs.
Oké, de simpelste test is gewoon gedurende enkele weken nagaan of streamen via https://www.vrt.be/vrtnu/ of de app https://play.google.com/store/apps/details?id=be.vrt.vrtnu&hl=nl feilloos werkt.
Als je op geen enkel moment problemen ondervindt met VRT MAX mag je concluderen dat de Telenet TV-cloud tijdens piekmomenten te zwak is om de noodzakelijke capaciteit voor alle Telenet-klanten aan te bieden.
Daar kan je niets anders aan doen dan klagen bij Telenet en ondertussen een andere streaming-app gebruiken.
En waar lees jij dat dit bij @igvfer in de piek momenten plaatsvind.
Dikke onzin.Je brobbelt zo maar wat.😂
Hoe betrouwbaar zijn die cijfers? Bij deze site site amper 123 KB/sec voor 1 GB file en op tele2 site site ook voor 1 GB haal ik tussen de 70 en 80 MB/sec. Dat roept ook vragen op. Gisteren was het zelfs mislukt, daarom dat ik het niet snapte.
Tele2 is zeer betrouwbaar, 75 MB/s is 600 Mbps, dus veel meer dan genoeg om Telenet TV (maximum 5 Mbps) te streamen.
Als connecties mislukken, dan heb je misschien toch last van packet loss, dus storingen op de coaxkabel.
Je modem en coaxkabel laten uitmeten door een technieker is zeker aan te raden in dat geval.