Beantwoorden
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties

Even voorstellen. Gezin met 3 kinderen. Tweeverdieners met dagjob. Fiber 200 in combo-pack.

 

  • In de weekends 2x a 3x YouTube streamen op de tablet voor de kids. 1x casten op TV (vrt nu, VTM go) voor de mama. Papa leest al eens een boek.
  • In de werkweek nauwelijks/ geen Stadia of YouTube verbruik. Wel 2 thuiswerk dagen over VPN (merci werkgever!). 
  • OneDrive, hoewel ik me daar niet veel verbruik kan van voorstellen voor onze privé bestanden / foto's.

 

In de krokusvakantie (één week) hebben de zoon en ik een paar dagen goed gegamed. En onze eerste ooit waarschuwingsmail ivm Fair Use Policy is binnen. Eerste klacht ooit bij Telenet ook.

 

Ik snap en ben voorstander van Fair Use als die technisch noodzakelijk is. Maar dat mag gerust eens uitgelegd worden, waarom is dat noodzakelijk? Bvb. in vergelijking met Nederland, waar het dan blijkbaar zonder kan (zie hier en hier)? Zou het kunnen dat het lokale netwerk na de grote netwerf dat perfect aankan maar dat Telenet weigert zelf méér te betalen aan hun bandbreedte-provider (Tier1 / Tier2)? Dat er dus helemaal geen technische noodzakelijkheid is, maar dat het een puur economisch gegeven betreft?

 

Fair Use is er om de "gewone" gebruiker te beschermen tegen de abnormale "grootverbruikers" (piraten!). De gewoonten van die gewone gebruiker veranderen echter, zeker als men naar de jongere generaties kijkt. Alles is streaming, of dat nu muziek, series, films of gaming is. Streaming kun je niet inplannen onafhankelijk van je consumptie, zoals je dat met one-off downloads kunt doen. 

 

Gelukkig is er de grote netwerf geweest om aan de gewijzigde klantenbehoeften tegemoet te komen. Iedereen werd even zoet gehouden ivm de storingen en overlast want het zou allemaal beter worden.  "Bedoeling is de snelheid van het internet gevoelig op te drijven naar 1 GB per seconde. De prijs voor de klanten blijft volgens het bedrijf gelijk." - HLN, 2017 <--> Giga Speedboost @ 15 EUR / maand extra

Ook bij elke prijsverhoging is het standaard antwoord overigens dat Telenet dient te blijven investeren in het netwerk om klaar te blijven voor de toekomst.

 

Alleen... Iemand is vergeten de Fair Use Policy van 750 GB / maand mee te draaien met die toekomst. Graag asap aanpassen. De Paasvakantie komt eraan. Die duurt twee weken. We willen graag gamen.

 

The future is now.

 

220 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties


@JayVee  schreef:

@robatoras  schreef:

Nog eenmaal herhaal ik dit

Business Fibernet 300/30Mbps en 1000/50Mbps hebben GEEN fup

Ook geen piek en dal uren.


Je herhaalt meer dan één keer. Zelfs al is al antwoord gegeven.

 

Mbt. bovenstaande: officiële bron graag.


@robatoras ik heb het eens nagegaan. Je hebt hier de voorbije maanden al meer dan 20 keer het volgende verkondigd:

- je maakt massa's backups in de daluren

- je haalt meer dan 900Mbps download snelheid

- alle andere providers leveren crappy snelheden aan schandalig dure prijzen

- geen FUP voor business abonnementen

- jij komt met 2 personen ruimschoots toe met de huidige FUP

 

Ik denk dat iedereen dit nu wel gelezen heeft. Geen nood om dit steeds te willen herhalen.

En als je het toch niet lan laten, zet het misschien in je signature, dat bespaart je wat typwerk 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties

@JayVee

https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/internet/business-fibernet/

300/30Mbps  en 1000/50Mbps,waar zie jij een fub van 750GB

 

 

 

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties

En nog zijn er die er NIETS van begrijpen

0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties


@robatoras  schreef:

@JayVee

https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/internet/business-fibernet/

300/30Mbps  en 1000/50Mbps,waar zie jij een fub van 750GB


Scroll naar beneden en klap de voorwaarden open. 2de titeltje "Business Fibernet". Er staat letterlijk "Telenet-netwerkbeheer is van toepassing. Meer info, zie telenet.be/internetgebruik."

 

Toevallig is dat laatste dan niet een link waar je kunt op doorklikken (seriously Telenet?) maar ga er naartoe en je vindt... 750GB.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties


@JayVee  schreef:

@robatoras  schreef:

@JayVee

https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/internet/business-fibernet/

300/30Mbps  en 1000/50Mbps,waar zie jij een fub van 750GB


Scroll naar beneden en klap de voorwaarden open. 2de titeltje "Business Fibernet". Er staat letterlijk "Telenet-netwerkbeheer is van toepassing. Meer info, zie telenet.be/internetgebruik."

 

Toevallig is dat laatste dan niet een link waar je kunt op doorklikken (seriously Telenet?) maar ga er naartoe en je vindt... 750GB.


En hier @robatoras op 1 pagina Fibernet XL Business EN FUP.

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/piek-en-daluren-bij-een-abonnement-met-onbeperkt-...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties


@JayVee  schreef:

Meer info, zie telenet.be/internetgebruik."

 

Toevallig is dat laatste dan niet een link waar je kunt op doorklikken (seriously Telenet?) maar ga er naartoe en je vindt... 750GB.


Iemand die 750 GB in de piekuren kan opgebruiken weet heus wel hoe je moet knippen en plakken dacht ik. 😂🤔

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties

JayVee

Voorwaarden   

Fup Heeft er niets mee te maken bij de 2 formules 300/30 en 1000/50Mbps

 

Suzy zeg jij eens dat die 2 bovenstaande formules geen fup hebben.   

 

Of is er iemand hier die business 300/30 of 1000/50Mbps heeft

En hebben jullie nog Fup aan 750GB    graag antwoord

0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties


@igvfer  schreef:

@JayVee  schreef:

Meer info, zie telenet.be/internetgebruik."

 

Toevallig is dat laatste dan niet een link waar je kunt op doorklikken (seriously Telenet?) maar ga er naartoe en je vindt... 750GB.


Iemand die 750 GB in de piekuren kan opgebruiken weet heus wel hoe je moet knippen en plakken dacht ik. 😂🤔

 


Daar gaat het niet over. Elke andere link is wel een link maar deze toevallig niet. Is wel een heel doorzichtige methode om luie kopers binnen te rijven. Daarom waarschijnlijk niet minder effectief. Maar niet netjes.

0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties


@robatoras  schreef:

JayVee

Voorwaarden   

Fup Heeft er niets mee te maken bij de 2 formules 300/30 en 1000/50Mbps

 

Suzy zeg jij eens dat die 2 bovenstaande formules geen fup hebben.   


**bleep**, even dacht ik dat de discussie op feiten zou kunnen verdergaan.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties

En hier @robatoras op 1 pagina Fibernet XL Business EN FUP.

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/piek-en-daluren-bij-een-abonnement-met-onbeperkt-...

 

Dat is ouwe troep,mag ook wel eens verwijderd worden van hun site

 

Business300/30 en 1000/50Mbps beiden onbeperkt volume en hebben geen Fup.PUNT

Suzy maak jij hun dat eens wijs.  

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties

@robatoras niemand zegt dat je hier moet blijven antwoorden...je hebt je oplossing (business abonnement) meermaals -zeer licht uitgedrukt- voorgesteld maar @JayVee zou graag een particulier abonnement houden. Verspil hier dus geen tijd aan met dit nutteloos te blijven herhalen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties

Dan zal @JayVee moeten wachten tot Telenet hem verder helpt.

Een lichtpuntje is verbruik je meer dan 750GB in de piek als particulier  dan krijg je 20/2Mbps inplaats van 10/1Mbps smalband.

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties


@robatoras  schreef:

Dan zal @JayVee moeten wachten tot Telenet hem verder helpt.


Inderdaad. Voorlopig heeft Telenet de smalband van 10mb/s naar 20mb/s verhoogt, dat is al een tegemoetkoming. Over de upload is nog wat onduidelijkheid, maar daar zal hij inderdaad voor moeten wachten op Telenet zelf. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties


@m-jan20  schreef:

maar @JayVee zou graag een particulier abonnement houden


Als ik met een "business"-gelabeled abonnement geholpen ben, dan is dat voor mij ook goed. Dat heb ik ook al eerder vermeld.

 

Wat ik niet ga doen is mij voordoen als iemand met een BTW nummer wanneer ik er geen heb. Zie ook reactie van Suzy in deze thread betreffende abonnementen waarvoor expliciet een BTW nummer vereist is.

JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Residentiële FUP limiet verhogen & Business opties


@robatoras  schreef:

En hier @robatoras op 1 pagina Fibernet XL Business EN FUP.

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/piek-en-daluren-bij-een-abonnement-met-onbeperkt-...

 

Dat is ouwe troep,mag ook wel eens verwijderd worden van hun site

 

Business300/30 en 1000/50Mbps beiden onbeperkt volume en hebben geen Fup.PUNT

Suzy maak jij hun dat eens wijs.  

 


Je vraagt waar wij vermelding van FUP zien. We geven het je, op meerdere plaatsen zelfs. En dan is het niet van toepassing (terwijl het er letterlijk staat) of ouwe troep.

 

Het probleem is dat jij wel vanalles kunt beweren over wat deze of gene dienst levert, maar jij bent Telenet niet. Als wij een contract aangaan met Telenet dan is het aan de voorwaarden die daar in staan. Je beweringen zijn, zonder bronvermelding (of bevestiging van Suzy), voor mij geen oplossing.