24791
netweters
|
152700
antwoorden
|
20730
vragen
|
Ik heb 2 SONOS Play:1 speakers die in stereo configuratie staan. Ze staan op 2 meter van elkaar maar verbinden steeds met een verschillende pod/router. Meestal is er eentje die met de WiFi van de router zelf verbindt die in de kelder staat en eentje die met de WiFi van een pod uit de keuken verbindt.
Het probleem is dat er een fractie van een seconde vertraging zit op de beide WiFi signalen waardoor er een onnatuurlijk echo effect ontstaat.
Ik vind nergens hoe ik bepaalde apparaten kan toewijzen aan een specifieke pod of aan de router zelf of hoe ik bepaalde apparaten kan beletten van te connecteren met de router of met een bepaalde pod. Als ik alles terug instel met SONOS dan lukt het soms wel maar de dag erna zijn de twee speakers weer met een verschillende WiFi bron verbonden. Is er iemand die me hiermee kan helpen?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: SONOS speakers in stereoconfiguratie en WiFi360 pods
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je Sonos moet verbonden zijn met één wifi netwerk anders werkt het idd niet zoals het moet werken.
Maar je spreekt over een router dus dat is er dan eentje die je zelf hebt geplaatst ? zoniet dan specifieker zijn wat je in je installatie hebt staan.
Aan een 360 pod kun je geen toestellen toewijzen dat is gewoon een mesh apparaat die wifi uitzend of waar je bekabeld mee kan verbinden en dan heb je internet.
Je kan ook opteren voor SonosNet, dan sluit je 1 van de Sonos speakers aan via kabel (kan in de Pod), daarna gaan ze onderling met elkaar verbinden met hun eigen Wi-Fi netwerk. Een mesh netwerk puur voor je Sonos speakers eigenlijk.
Dit is wel over 2.4 GHz; dus als er al veel andere netwerken in de buurt zijn, zal dat ook niet optimaal werken.
Hi, bedankt voor je reactie. Ik heb verkeerdelijk gesproken over router, ik bedoelde eigenlijk de 360° Modem. Zie tekening van de configuratie:
Hi, bedankt voor deze suggestie, die ga ik eens uitproberen!
Probleem opgelost: ik heb één Play:1 met udp kabel verbonden en automatisch werd Sonosnet geconfigureerd en heb ik geen echo meer.
Hartelijk dank.