Beantwoorden
bert170881
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your second party!

Samsuns wifi-printer verliest verbinding met W10

Hallo allemaal

 

Ik heb sinds een tijd een wifi-printer in huis, een Samsung uit de SCX-serie.

Met wifi op het netwerk aangesloten (Google Wifi). Na het installeren van de drivers werkte alles enkele dagen perfect. 

 

Plots geen enkele reactie meer, ook niet na opnieuw instellen van SSID en wachtwoord. Zelfs via Wifi-Direct geen beweging in te krijgen.

 

Herinstalleren van printerdrivers op W10 bracht geen soelaas.

Uit de troubleshooting van Samsung raak ik totaal niet wijs, want blijft erg vaag over de issues die ik hierboven beschreef.

 

Ik ben me ervan bewust dat het internet vol staat met gelijkaardige klachten en heb al wat geprobeerd (printerspooling uitschakelen, enz, enz), maar geen oplossing.

 

Moet ik een vaste IP toekennen aan dit apparaat? Het vreemde is erbovenop dat de printer zelfs niet meer in de lijst met IP-apparaten verschijnt in mijn Google Wifi-app.

 

Wie kan me hiermee helpen in redelijk verstaanbare uitleg? 🙂

 

Alvast bedankt!

 

 

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsuns wifi-printer verliest verbinding met W10

@bert170881 

 

Heb je hem al eens bekabeld aangesloten? Het is mss weinig waarschijnlijk maar niet onmogelijk dat de WiFi module defect is in de printer


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Samsuns wifi-printer verliest verbinding met W10

@bert170881  Deze topic is al enkele maanden oud maar ik wou wel even reageren. 

Je zou de printer een vast ip adres moeten geven en dan pas de printer koppelen op je pc en devices.

Op de pc moet je de huidige printer dan verwijderen en dan via de Samsung app de printer zoeken en toevoegen. Dit zou dus moeten werken. Het probleem is dat je bij de installatie een ander ip adres hebt dan nadien dus kan de printer niet connecteren.Als je de printer een vast ip adres geeft heb je dit niet voor.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bert170881
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your second party!

Samsuns wifi-printer verliest verbinding met W10

Hoi Kristof

Merci om dit oude topic opnieuw leven in te blazen.

 

Ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat de printer telkens een nieuw ip-adres toegekend krijgt waardoor die na een paar uren/dagen niet meer herkend wordt door de rest van het thuisnetwerk.

 

In de google app (gebruik google wifi ipv telenet wifi) heb ik dit zo toegekend en dit loopt nu fantastisch.

 

Grt

Bert