24802
netweters
|
152795
antwoorden
|
20740
vragen
|
Hello, vorige week verhuisd en nieuwe modem gekregen en geïnstalleerd. Deze geeft echter slechte signalen, zoals ook bevestigd door Telenet, later deze week komt er een technieker langs, maar aangezien ik thuis werk zoals de meesten zou ik graag wat sneller een oplossing vinden. De speedtest geeft 0.7 Mbps download en 1.9 Mbps upload op de wifi, de PC die met een kabel verbonden is verliest elke 5 seconden 3 seconden connectie. Niets werkt hier dus. Behalve de Playstation, die verbonden is met Wifi. Die kan probleemloos tegen degelijke snelheid gamen, netflix en amazon prima streamen, updates downloaden, etc. Het lijkt me dus sterk moest het effectief aan de modem liggen. Iemand die weet of het misschien aan de instellingen kan liggen die de playstation gebruikt en hoe dit een oplossing kan zijn voor andere toestellen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Met PS uitgeschakeld was het 0.4 download, en 0.9 upload.
LAN-configuratie |
|
LAN-subnet
icon
|
192.168.0.1 |
LAN-subnet IPv6 | 2a02:XXX |
WAN-configuratie |
|
IP-adres
icon
|
94.XXX.XXX.XXX |
IP-adres (IPv6) | -------------------------- |
Prefix (IPv6) | ---------------------------- |
MAC-adres:
IPv4: 192.xxx.xxx.xxx
IPv6: 2a02:xxxx:xxxx:xxxx:xxx
|
|
Draadloos (5Ghz) |
MAC-adres:
IPv6: 2a02:XXX
|
unknown
|
Draadloos (5Ghz) |
MAC-adres:
IPv6: 2a02:XXX.XXX.XXX
IPv6: 2a02:xxx.xxx.xxxx
|
unknown
|
Draadloos (2.4 Ghz) |
MAC-adres:
|
DESKTOP-9AA7OD9
|
Niet bekend |
DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS)
MAC-ID | icon | |
Type | DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS) | icon |
Opgepast, beter je IPv6 adressen (gedeeltelijk) maskeren. Zeker dit stuk: 2a02:1811:d03:c700 want dat is uw publiek adres. Dit mag je enkel zo publiceren: 2a02:1811:xxxx:xxxx en dan de rest. Je zet hackers direct op een goed spoor zoals je nu doet.
Heb gekeken maar die afbeelding kan ik ook niet intrekken het is gewoon geknipt en geplakt.
@Hannu30 Kan je jou afbeelding bewerken en daar je zichtbare IP adressen uit verwijderen of je post verwijderen ? Anders moeten we hele topic laten verwijderen aangezien de foto niet verwijderd kan worden omdat het zo geplaatst is zonder toestemming.
...
Je stelt mij vragen en ik geef je antwoorden...
Als je andere informatie nodig hebt dan deze mag je ook gewoon gericht de vraag stellen
Das ook een vraag ja .....
Bon, ontzettend bedankt voor de hulp dan maar.
Topic mag weg, ik wacht wel op de technieker.
Zoals @patrick37 zegt... geknipt en geplakt. Maar ik zou de topicstarter eens aanraden om de klantendienst te bellen en te kijken of de modem/router goed is geconfigureerd met de juiste mac adressen want het is nogal dikwijls dat het daar in eerste instantie verkeerd loopt. Al weet ik niet of dat invloed heeft op de WiFi waar ik in eerste instantie al geen voorstander van ben omdat die HGW meestal ergens in een hoek van het huis staat met soms nogal wat metaal er rond van verwarming, watervoorziening en dergelijke.