Beantwoorden
Taroni
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Slechte tot geen wifi op samsung a71

Hallo,

Ik heb al een aantal weken problemen met de wifi op onze mobiele toestellen. Ondertussen zijn er al 2 techniekers langsgekomen. Er werd een AP geïnstalleerd ipv de powerline. Dit haalde de snelheden serieus omhoog. Meestal zijn de speedtesten dan ook echt goed, maar heel af en toe halen we slecht 7a8 Mbps. Nu valt dit moeilijk te bewijzen als de techniekers hier zijn, want net dan werkt alles perfect. Ik heb zonet nog eens de speedtest gedaan om mijn gsm en die van mijn vrouw. De resultaten liggen ver uit elkaar: mijn toestel 231 Mbps (oud toestel) en haar toestel: 6,41 (!) Mbps. Iemand enig idee? 

0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slechte tot geen wifi op samsung a71

@Taroni  

Het zou dus zomaar een toestel probleem kunnen zijn aangezien je op je 'oude' eigen toestel wel goede snelheden hebt. Heb je dit probleem ook met een ander toestel dus een tablet of pc of laptop? 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Slechte tot geen wifi op samsung a71

Inderdaad zoals Patrick zegt eens kijken of het op andere toestellen wel goed werkt. (Als je een speedtest doet over WiFi op meerdere toestellen doe dit dan zeker op dezelfde plaats aangezien WiFi verstoord kan worden door andere signalen en simpelweg muren die er tussen zitten)

 

Indien hetzelfde probleem zich voordoet kan je eens proberen om een laptop of PC aan te sluiten op je HGW (Router / modem) met een UTP-kabel (Ethernet kabel dus), en om de zoveel tijd eens een speedtest doen, zo kan je zien hoeveel verschil er daar in zit en als je dan hetzelfde probleem hebt weet je dat het niet specifiek aan de WiFi zelf ligt, maar aan iets anders.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Slechte tot geen wifi op samsung a71

@Taroni Kan je eens proberen om als je bij de nieuwe AP staat om je wifi eerst uit en dan aan te zetten. Het kan zijn dat je vrouw haar toestel naar de router connecteerde terwijl ze op dat moment verder weg staat en dat uw toestel direct verbinding maakt met de AP, waar je misschien op dat moment dichterbij staat(hogere snelheid).  Bij het testen van je wifi snelheid moet je ook eens kijken of je wifi connectie op dat moment goed is (sterk bereik).


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Slechte tot geen wifi op samsung a71

@Taroni in aanvulling van mijn vorige post : 

Kijk eens na of je "PRECISIE VERBETEREN" voor gps locatie geactiveerd is bij uw instellingen. Dit is een parameter die je kunt gebruiken om je geolocatie te verbeteren door middel van de wifi-netwerken die jouw Samsung vindt.
Ga naar  INSTELLINGEN, vervolgens VERBINDINGEN en dan LOCATIE, vervolgens LOCATIE METHODE en dan HOGE PRECISIE. Zodra deze optie uitgeschakeld is kan je nog eens testen.

Hetgeen je misschien ook eens kan proberen is de wifi te verwijderen uit de gsm en terug toe te  voegen.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes