Beantwoorden
Netalin
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Netjes! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Smart tv Philips - geen internetverbinding

Beste,

 

We hebben op onze smart tv geen internetbereik (als we bijvoorbeeld de app YouTube proberen te openen, is er geen WiFi verbinding). De smart tv laat wel de beschikbare Wi-Fi-netwerken zien, maar kan met geen enkele verbinden. Dit terwijl internet op alle andere toestellen wel werkt.

Met wat heeft dit juist te maken? Wat zijn de mogelijke oplossingen?

 

Alvast bedankt.

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Smart tv Philips - geen internetverbinding

Splits via Mijn Netwerk je WiFi in twee. 2.4 GHz en 5 GHz. Dus een verschillende netwerknaam. Probeer dan nog eens de tv te verbinden.

 

Of als het via kabel kan, dan kabel. Is altijd beter dan draadloos.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Netalin
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Netjes! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Smart tv Philips - geen internetverbinding

Hoe kunnen wij dan ons netwerk juist in 2 splitsen? Is dit via de tv zelf?

 

bedankt!

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Smart tv Philips - geen internetverbinding

Neen, via Mijn Telenet. Dit is een begin:

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/waarom-een-wifi-netwerk-instellen

 

Ik zou je wat meer uitleg willen geven, maar op de smartphone is dat momenteel wat lastig.

 

Edit: Terug op de PC, dat is iets makkelijker.

 

Dus je logt in op Mijn Telenet. Dan Internet > Je thuisnetwerk > Modem details > Expertinstellingen > [v] Ik begrijp het - Ga verder > Netwerkinstellingen en wifi wachtwoord > Eén wifi-netwerk [Uitgeschakeld]

 

Je ziet dat instellingen voor 2.4 GHz en 5 GHz. Die van 2.4, daar blijf gewoon af. Onder Beveiligingsconfiguratie 5 GHz voeg je gewoon .5GHz toe aan Naam draadloos netwerk (SSID). Dus als er staat telenet-1234567, dan maak je daar telenet-1234567.5GHz. Dat mag ook een andere naam zijn. Belangrijkste is dat je op deze manier makkelijk kan zien welk netwerk 2.4 GHz en welk 5 GHz. Het wifi wachtwoord laat je gewoon staan.

 

Klik op [Bewaar] om de instellingen op te slaan. Normaal gezien herstart de modem, dus even geduld.

 

Kijk dan nog eens of je de smart tv kan verbinden. 5 GHz is sneller, maar het signaal draagt niet zo ver. 2.4 GHz is niet zo snel, maar het signaal kan wel verder.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smart tv Philips - geen internetverbinding

Als ik een tip mag geven: uit ervaring is gebleken dat er nogal eens connectieproblemen kunnen opduiken bij gebruik van de 5 GHz band voor WiFi connecties met TV. Indien je zulke problemen ondervindt, zeker eens de 2,4 GHz proberen, ondanks dat de snelheid iets lager kan liggen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Smart tv Philips - geen internetverbinding

probeer eens de DNS van je tv aan te passen. Dit is terug te vinden onder de netwerksettings van je tv. Zet dan manueel de dns van bijvoorbeeld google.(8.8.8.8). Dit heeft geholpen op mijn samsung tv.

Mijn tv had toen wel connectie maar kon niet op internet. Na deze aanpassing ging dit wel.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes