Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Snelheid Giga speedboost via Wifi-powerlines

Ik heb sinds enkele maanden een nieuwe modem van Telenet en GigaBoost geactiveerd. 

Verder 4 WiFi powerlines (nieuw Telenet) en mijn snelheid varieert tussen de 120-200Mbps. Theoretisch zou ik 1000Mbps kunnen halen maar zelfs met kabel recht aan modem geraak ik hoogstens op de helft. 

Volgens Telenet is dit niet  abnormaal en moet ik het hiermee doen. 

Ik lees hier toch commentaren van 600 tot 800Mbps download. Iets wat mij langs geen kanten lukt ?

 

Wat zijn jullie ervaringen met Gigaboost en WiFi powerlines ?

snelheden via WiFi connectie naar pc en of smartphones. 

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Snelheid Gigaboost ? Via WiFi powerlines

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
SergeVG
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Snelheid Giga speedboost via Wifi-powerlines

Het ligt zeker niet aan de (her) installatie want dit heb ik eerder al uitgevoerd en stap voor stap zoals het gevraagd wordt. 

De technieker heeft iets gewijzigd en sindsdien blijven snelheden een stuk lager dan voordien. 

Ik zal op de TD van Telenet moeten wachten vrees ik…

0 Likes
SergeVG
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Snelheid Giga speedboost via Wifi-powerlines

vervolg...

 

Vanmorgend uurtje aan de lijn gehangen met klantendienst Telenet. Zeer behulpzame man heeft alles stap voor stap doorlopen en dacht uiteindelijk gevonden te hebben wat de technieker zou gewijzigd hebben aan 2 powerlines.

Echter werd de snelheid maar steeds trager en trager... tot 18Mbps !

 

Hij heeft dan alles (modem en alle powerlines) teruggezet met factory reset er vanuitgaande dat alles dan terug zou keren naar de toestand voor het bezoek van de technieker, met een snelheid van 150-200 Mpbs via wifi powerlines.

 

Echter blijf ik met lage snelheid over het net stappen....

 

Niemand kan blijkbaar verklaren hoe en waarom dit zou zijn!?

 

Maandag zal er iemand van de techniekers online met mij alles nogmaals doornemen maar ik vrees ervoor....Schermafbeelding 2022-04-02 om 12.12.40.png

 

0 Likes
SergeVG
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Snelheid Giga speedboost via Wifi-powerlines

Ik heb de oplossing zelf gevonden.

Na modem en wifi powerlines eerst terug een factory reset te hebben gegeven, ben ik gaan testen.

 

Ik heb eerst de powerline aan de modem gesplitst in 2.4Ghz en 5.0Ghz en telkens een andere naam gegeven. Dan de wifi powerline in de living hetzelfde 2.4Ghz en 5.0Ghz met ook een andere naam dan de hoofdpowerline.

Daarna enkele speedtests en HOPLA bij connectie met 5.0Ghz vloog de snelheid terug de hoogte in en ik kon zelfs met de deur naar de garage open (waar modem staat) verbonden blijven met de wifi aan de modem. Deurtje dicht en hop naar de 5.0Ghz van de powerline, snelheid lager dan rechtstreeks naar de modem maar blijft wel constant nu.

 

Dit proces heb ik dan herhaald voor de overige 3 powerlines en afhankelijk van de ruimte (en voorkeur wifi) maakt mijn toestel connectie met de 5.0 van desbetreffende powerline.

Toestellen die enkel 2.4Ghz aankunnen, heb ik dan hiermee verbonden de eerste keer.

 

Waarom het daarvoor wel werkte zonder al deze eerste ingrepen kan niemand mij vooralsnog verklaren maar mijn probleem is nu opgelost.