Beantwoorden
TimF
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Snelheid netwerken

Hallo allemaal,

Sinds vrijdag na enige tijd opnieuw klant bij Telenet geworden. Na de installatie veranderde ik de naam van het netwerk en installeerde de wireless modems. Alles werkt perfect maar ik merkte dat de wifi er traag was. Ook zag ik het oude netwerk nog steeds beschikbaar en werkend. Als ik de speedtest op het netwerk met nieuwe naam doe haal ik amper 20mb/s. Als ik verbind met het netwerk met de oude naam is het vlot 240mb/s. Hoe kan dit of wat kan ik er aan doen? Volgens google zou ik de modem moeten herstarten om dit op te lossen.

4 reacties
Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Snelheid netwerken

Welke toestellen gebruikt ge voor het oude en nieuwe netwerk.

Welk abo heb je voor het oude en nieuwe netwerk.

welke verbing maat ge ; UTP, WiFi 2.4GHz band of WiFi 5 GHz band.

Gebruikt 2 verschillende subnetten voor deze netwerken.

Als je de netwerken onafhankelijk van elkaar wil testen moet je het andere netwerk uitschakelen.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Snelheid netwerken

Is de speedtest in de piek uren gedaan 

Het is geweten dat de snelheid wordt beperkt tijdens die uren 

Is om de 4 aanbieders op de coax kabel internet te geven omdat de node kast overbelast is 

Wanneer wordt dit opgelost dit zal in de toekomst gebeuren , moet ingepland worden is niet voor meteen 

Doe nog eens een test  na 00.00 uur om te zien of je volledige snelheid heb 

Op je oude netwerk is geen probleem dus de thuis installatie is ok 

TimF
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Snelheid netwerken

Ondertussen heb ik de hoofdmodem herstart en is het originele netwerk niet meer zichtbaar. Wel heb ik gemerkt dat ik soms 240mb/s test en als ik het direct opnieuw test 20 of zelfs maar 0,2.

ik gebruik voor de uitbreiding twee accespoints van telenet zelf (wit) modelnummer ap7465ce-tn. Deze zijn rechtstreeks via kabel met de modem verbonden 

luc55
Experienced Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Snelheid netwerken

Schrijf het op de snelheden en tijdstip 

Doe later nog eens en schrijf op