Beantwoorden
Kinetic
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Snelheidsverlies door Powerline

Hallo, 

Sinds enkele weken zit ik met een zeer trage internetverbinding. Heb al vanalles geprobeerd, maar stilaan ten einde raad...

Nieuwe modem, nieuwe powerline, resetten, herinstellen... 

Setup is als volgt. 

Modem--》Powerline--》Switch--》tv, ps4,.....

Vlakbij modem een snelheid van ca 90mbps, gemeten zonder kabel met Wi-Fi.

In de woonkamer (20m) verder kom ik met eender welk toestel, gemeten met Wi-Fi en ps4 met kabel amper boven 12mbps... heb al stoorbronnen gezocht, maar niks werkt. 

Iemand hier een idee? 

0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Snelheidsverlies door Powerline

@Kinetic  heb je ook traag internet met een kabel rechtstreeks aan de modem ? Dan kan je al uitsluiten of het aan de modem zal liggen. 

Maar wat voor abonnement heb je ? dan kan hebben wij ook al wat meer info over welke snelheid je in theorie zou hebben . 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kinetic
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Snelheidsverlies door Powerline

Hey, dit heb ik nog niet getest, maar de modem is net nieuw. 

We hebben een wigo abo, met snelheid 300mbps, en heb er nog een gigaboost bij

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Snelheidsverlies door Powerline

@Kinetic  dat wil dus zeggen dat je in theorie een snelheid haalt van 1000 MBPS en aan de opstelling te zien , modem - powerline - switch en dan je devices. Nu kan je natuurlijk altijd eens zien als je rechtstreeks een kabel verbind aan je modem en een laptop of ander apparaat en je daar een speedtest op doet welke snelheid je haalt. Je geeft ook aan dat alles blijkbaar met wifi verbonden is dus je neemt eigenlijk je gehele snelheid weg want met wifi heb je altijd een lagere snelheid dan bekabeld. Als ik je opstelling bekijk is die zeker niet verkeerd dus dat zit op zich wel goed. Weet ook dat als je met powerlines werkt dat je electriciteitsnet al in orde moet zijn want daar heb je ook veel verlies mee en dat die ook niet in een stekkerdoos zit.

Zou je switch ook 1 GB aan kunnen of niet dat zou je ook eens moeten bekijken. Ook je powerlines is niet gezegd dat deze de hoge snelheid aankunnen. Ook dat zou ik eens bekijken want die speedboost is mooi om te hebben maar andere devices moeten dit ook wel aankunnen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Snelheidsverlies door Powerline

Het zwakke element in uw configuratie zijn de powerlines. Is er in uw switch ook een WiFi AP, indien neen dan maak je een WiFi verbinding met het AP in uw Telenet modem.

Is het mogelijk om de modem en de switch met een UTP kabel te verbinden?

Indien neen dan zou ik dit voorstellen ipv powerlines :

https://www.kabelshop.nl/Hirschmann-Inca-1G-met-USB-adapter-Internet-over-coax-2-stuks-695020694-i15....

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kinetic
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Snelheidsverlies door Powerline

Ik ga vandaag eens testen met de laptop aan de modem. Dan zie ik of ik die theoretische snelheid  an 1000mbps benader.

Ik begrijp best dat door mijn opstelling er veel verlies kan opzitten, maar dit is toch wel veel. Zelfs de wissel van docsis 3.0 naar 3.1 heeft geen effect. 

0 Likes
Kinetic
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Snelheidsverlies door Powerline

De switch kan 1gb aan, en de powerlines zitten rechtstreeks in stopcontact.  

0 Likes
Kinetic
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Snelheidsverlies door Powerline

De modem staat te ver om rechtstreeks te verbinden, en in de switch is er geen wifi Access. 

De coax connectoren die u voorstelt, hoe en waar plaats ik die dan? 

Ik speelde al met de idee om de modem aan de televisie te plaatsen en de coax van de televisie op te splitsen, maar ik weet niet of dit zelfs mogelijk is. Ik zou dan deze gebruiken 

Screenshot_20200515-213203_Samsung Internet.jpg

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Snelheidsverlies door Powerline

Een deel plaatst u aan de kant van de modem en het andere deel aan de kant van de TV.

Aan de kant modem sluit ge een coax van de NUI en de coax naar de TV aan en een UTP verbinding vanaf de modem.

Aan de kant TV sluit de coax aan die van de muur komt en een coax naar de TV. Op de UTP poort sluit ge de switch aan.

Op de switch sluit ge dan nog een AP met een UTP kabel aan.

De giga bit optie heeft enkel zin als ge bekabelde UTP verbindingen maakt voor WiFi verbindingen heeft dit geen zin omdat deze nooit deze snelheid kunnen halen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kinetic
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Snelheidsverlies door Powerline

Kan ik met deze oplossing dan bv ook de coax die normaal naar de modem gaat vanuit de nui hier inpluggen, en dan de modem naar de woonkamer verplaatsen en de switch er tussenuit laten? Dit zou dan een ideale oplossing zijn. 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Snelheidsverlies door Powerline

Als ge de coax gebruikt om de modem boven te plaatsen dan is er geen coax meer voor de TV.

Je zou de NUI en de modem naar boven kunnen verplaatsen maar ik vrees dat coax naar boven van onvoldoende kwaliteit is om dit te doen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kinetic
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Snelheidsverlies door Powerline

Heb net het filmpje ervan op YouTube gezien. Ik denk dat dit idd dé oplossing is. De modem blijft waar hij is en de switch ook. Dit is dan eigenlijk een soort powerline maar bekabeld. Bedankt voor de hulp! Hier kan ik iets mee 

0 Likes
Kinetic
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Snelheidsverlies door Powerline

Ik heb nu de snelheid getest aan de modem met kabel. Dit is een docsis 3.1 met giga boost. Normaal zou Ik r toch van uit mogen gaan op deze manier minstens 750 mbps te halen. Ik haal een gemiddelde van 150...

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Snelheidsverlies door Powerline

@Kinetic 

Bellen naar Telenet en vragen dat ze het nakijken.

0 Likes
Kinetic
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Snelheidsverlies door Powerline

Ik doe al 2 weken niks anders

0 Likes