Beantwoorden
Axel3
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

Speedtest verschilt 100mbps t.o.v. andere

Beste,

 

Sinds kort heb ik Fiber 200 en loopt de WiFi mooi tegen 200mpbs.

Echter als ik mijn PC(1gbps netwerkkaart) bekabel met utp cat 6 komt de telenet speedtest op 100+-mbps uit.

Mijn oude laptop heeft op diezelfde kabel 200 mbps.

 

Bij mijn PC als ik deze via speedtest.net test heb ik wel degelijk 200mbps. Enkel bij telenet en andere testen 100mbps +-.

 

Instellingen van netwerkkaart staan op 1gbps.

 

Iemand soortgelijk probleem gehad en opgelost ?

 

Alvast bedankt.
Axel V.O.

 

Tags (3)
0 Likes
6 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Speedtest verschilt 100mbps t.o.v. andere

Wellicht is de speed tussen je PC en je switch genegotiëerd op Fast Ethernet (100Mbps) ipv Gigabit Ethernet (1000Mbps). Probeer eens een andere kabel, andere poort op je switch.
De netwerkspeed bij Gigabit moet je altijd op Auto zetten (niet fixed op bijv 1000Mbps/full duplex)

Sommige laptops (vooral oudere) syncen pas op 1000Mbps als de netstroom aangesloten is.

 

Zaken om eens te testen. Sowieso ligt dit niet aan Telenet 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Speedtest verschilt 100mbps t.o.v. andere

Gebruik eens de speedtest van Ookla. Die werkt redelijk precies volgens mij. 

@Steven-E De TS zegt dat via dezelfde netwerkkabel een andere pc wel de snelheid haalt dus is volgens mij zijn netwerkverbinding in orde. Ik haal met de Ookla speedtest en met mijn WIGO BUSINESS 30GB abo ( 240 Mbps download en 30 Mbps upload) deze snelheden zo goed als, via WiFi. Dus bekabelt zou ik volgens mij deze snelheid zeker moeten kunnen halen.

Volgens mij staat er een instelling verkeerd voor de netwerkkaart van uwe pc.

Never trust in Dust
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Speedtest verschilt 100mbps t.o.v. andere

Zijn netwerkverbinding is niet in orde. Als hij net op 100Mbps afklokt is het 99,9% een verkeerde negotiatie op ethernet niveau: fast-ethernet ipv gigabit ethernet.

https://dfarq.homeip.net/gigabit-card-only-connecting-at-100mbps/

 

De oorzaak in bovenstaand artikel was uiteindelijk de kabel. Pas de derde kabel werkte goed bij zijn PC, terwijl ze alledrie prima werkten bij een andere PC. De ene netwerk adpater is dus gevoeliger dan de andere.

 

Alles eens nakijken zou ik zeggen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Speedtest verschilt 100mbps t.o.v. andere

@Steven-E 

Dus ligt het probleem eerder bij zijn netwerkaart? Indien ja dit is wat ik ook dacht.

Nu wij hier toch over netwerkverbinding bezig zijn, heb ik ook een vraag: ik heb een iMac verbonden met mijn netwerk via WiFi en als ik hem opstart is hij vrijwel onmiddellijk verbonden met de WiFi. Maar ik heb ook een Windows 10 laptop van HP en deze heeft een WiFi adapter van enkel 2,4 GHz. En deze als ik deze opstart, wil nooit onmiddellijk verbinden met WiFi. Ik moet telkens de probleemoplosser opstarten om de wireless adapter opnieuw in te stellen. En dan verbind hij pas met mijn WiFi. Soms start ik hem op en vind hij geen enkel WiFi netwerk, en krijg ik de melding: geen netwerken beschikbaar. Dit weet ik zeker, is niet Telenet of aan mijn netwerk gerelateerd want ervoor was ik bij Proximus en had ik daar dezelfde problemen. Is hier een oplossing voor of moet ik de netwerkkaart vervangen, of moet ik instellingen wijzigen op de laptop??

Never trust in Dust
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Speedtest verschilt 100mbps t.o.v. andere

Neen, ik vermoed dat het nog altijd aan de kabel ligt. Lees het artikel eens waarvan ik de link heb gestuurd.

Laat ons ons focussen op het probleem van de TS met de UTP kabel 😉
Of open een apart topic, maar ikzelf kan je helaas niet helpen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Speedtest verschilt 100mbps t.o.v. andere

@Domi1963 je opent best een apart topic om je vraag even te stellen, zoals @Steven-E aangaf.

 

Tip! Wanneer je een andere vraag of een ander probleem hebt dan de topic starter, stel je die niet in dezelfde post Dat is niet zo netjes op een community. 😉 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.