24770
netweters
|
152561
antwoorden
|
20720
vragen
|
Kijk hier na wat de verwachte snelheid is op je adres, voor jouw abonnement: Je internetsnelheid | MyTelenet
Heb je de test gedaan bekabeld of via Wi-Fi? Je test best bedraad via je PC of Laptop rechtstreeks aan de modem. Dit geeft de meest accurate test.
Een oude modem kan hier invloed op hebben. Op Alles over je Telenet-modem | MyTelenet kan je voor jouw type modem zien wat de maximale snelheid is (uiteraard ook nogsteeds afhankelijk van je abonnement).
Heb je alles nagekeken en is het nogsteeds lager dan verwacht, dan contacteer je best de klantendienst om na te gaan of er geen storing is.
als ik de verwachte snelheid probeer te zien dan lukt dit niet, krijg altijd oeps er ging iets mis.
ik heb nog basic internet, wat nietmeer bestaat, maar is zelfde als easy internet denk ik. is tot 100mbps normaal.
volgens de modem zou ik tot 200 mbps kunnen hebben. is nog de CH6643E, is denk ik wel 15 jaar oud ofzo.
Heb de test via wi fi gedaan, kan ik de modem aan laptop aansluiten? Zou niet weten met welke kabel
Via Wi-Fi testen geeft geen duidelijkheid over de snelheid die je modem zelf krijgt.
De meeste laptops hebben wel een Ethernet-poort. Met een UTP-kabel van minstens type Cat5e zou je accurate meting moeten kunnen doen.
Is het dan nog steeds niet dichtbij 100 Mbps download is (zal sowieso iets minder zijn) is er mogelijk iets mis met je modem.
Mijn laptop heeft zo geen aansluiting.
Heb net nog eens getest, nu had ik 57mbps. En dat is beneden in living, modem staat boven op kamer.
Hangt echt van moment af, nu zelfs maar 20mbps en dat is vlak bij modem.
Je bent best dat je een meeting doet met een kabel of juist naast de modem
Doe de test met andere toestellen ook
Trek ook eens de modem eens 5 min uit de stroom stekker laat hem dan rustig opstarten
Deze snelheid moet je zeker na de pik uren zeker hallen doe nachts ook eens een test na 00.00 uur