Beantwoorden
rainbowniagara
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Dat loopt vlotjes.

TP Link 4G LTE heeft geen verbinding via simkaart

Hoi,

Een aantal jaar geleden is hier een topic over gestart, maar ik vind geen passend antwoord.

Ik heb een TP Link 4G LTE gekocht en ik heb een 2de Telenet SIM-card met pincode (de eerste Telenet SIM-card steekt in mijn smartphone, de 2de SIM-kaart is enkel met dataverbruik, dus geen belfunctie, die 2de SIM-card gebruikte ik in een oude smartphone). Ik heb de 2de SIM-card in het toestel gestoken, ik kan het netwerk selecteren, maar vanaf dan gebeurt er niets. Ik heb geen internet verbinding. Ik heb op mijn smartphone dan de TP Link app geïnstalleerd, daar komt de melding dat ik niet geconnecteerd ben op het TP netwerk en kan ik dus niets doen. Op de smartphone zag ik wel de wifi staan van het TP-toestel en verbonden, maar dan geen internetconnectie. Ik heb de instellingen geopend van het wifi-kanaal, maar daar kan ik niets wijzigen.

Gesurft naar de website  192.168.0.1 via http://tplinkmifi.net, krijg ik zowel op mijn smartphone (wifi van thuisnetwerk even genomen om te kunnen surfen) als op mijn laptop de melding "heeft geweigerd verbinding te maken". 

Ik vermoed dat de Pincode van die SIM-card ergens moet ingegeven worden of uitgeschakeld moet worden, maar ik geraak nergens aan.

Mijn bedoeling van dit toestel (TP link) was om ergens buitenshuis een wifi verbinding op te zetten voor mijn laptop i.p.v. dat ik een mobiele hotspot moet maken via de smartphone. Ik weet niet of ik deze hotspot het een hele avond kan trekken om een laptop te gebruiken. De smartphone wordt dan enorm warm (waarschijnlijk wel normaal), maar ik vermoed dat een hotspot enkel dient voor een korte tijdspanne en niet een hele avond, correct?

Bedankt alvast voor de tips

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: TP Link 4G LTE

13 reacties
WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij alziend oog. ;-) Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel.

@rainbowniagara  schreef:

Gesurft naar de website  192.168.0.1 via http://tplinkmifi.net, krijg ik zowel op mijn smartphone (wifi van thuisnetwerk even genomen om te kunnen surfen) als op mijn laptop de melding "heeft geweigerd verbinding te maken". 

Ahja nee he, je moet verbonden zijn met het Wi-Fi netwerk van de MiFi om aan diens interface te kunnen.

Heb je geen handleiding gekregen bij het toestel? Dat staat daar waarschijnlijk in uitgelegd. Van de meeste TP-Link toestellen kan je ook online handleidingen terugvinden.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rainbowniagara

Dat was dus de handleiding die ik opsomde. Kaart insteken, connecteren met het Wi-Fi kanaal en app installeren op de smartphone. Wifi kanaal verbinden lukt, app installeren op de smartphone lukt ook via thuisnetwerk. Maar geen internet via dit Wi-Fi kanaal. Faq geraadpleegd moet je surfen naar de vermelde webpagina (dat ik in mijn originele post heb gezegd) maar die website is niet bereikbaar met zowel smartphone als met de laptop. Zeker niet via dit Wi-Fi kanaal maar ook niet bereikbaar via thuisnetwerk.

WG94
PhD in problem solving! Jij alziend oog. ;-) Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel.

Met WiFi kanaal bedoel je WiFi netwerk?

De enige manier om de instellingen van het toestel aan te passen is via de webinterface (mogelijk ook een app) te benaderen via het WiFi netwerk van het toestel zelf.

Lukt dat niet overweeg dan eens een volledige reset. Hoe dat moet staat in de handleiding.

Als je wil dat men hier helpt met exacte stappen dan geef je best het volledige typenummer van het toestel.

WG94 | Krak
rainbowniagara

Hoi, inderdaad Wi-Fi netwerk. Dit is het typenummer TP-Link M7000 4G LTE Mobile Wi-Fi

Maar de webinterface is niet bereikbaar. Ook niet via mijn laptop (via het thuis Wi-Fi netwerk en zeker niet via het TP Wi-Fi netwerk)

Ik heb de site nagekeken en op internet, maar ik geraak helaas geen stap verder 

WG94

In je bericht schrijf je http://tplinkmifi.net/ gebruikt te hebben.

In de documentatie die ik kan vinden moet je https://tplinkmifi.net/ gebruiken (je krijgt mogelijk een beveiligingsmelding, maar dat is in dit geval normaal)

Dit MOET via het netwerk van het toestel zelf. Je thuisnetwerk zal nooit toegang hebben tot die interface

Als dat ook niet werkt, probeer dan een reset

WG94 | Krak
rainbowniagara

OK, bedankt voor de aangepaste link.

Volgende stappen genomen:

1) Via mobiele data naar deze website gesurft met de smartphone, krijg ik de melding "Trying to configure the mifi, it looks like you aren't connected to your TP-link network".
Deze melding klinkt inderdaad logisch zoals u suggereert dat ik via thuisnetwerk of mobiele data nooit hiertoe toegang kan krijgen.

2) Wifi-netwerk van TP-link gekozen, ik wil surfen naar deze website, krijg ik de melding "er is iets misgegaan. Geen internetverbinding. Zorg dat de wifi aanstaat of schakel mobiele data in".
3) Mobiele data terug aangezet, kreeg ik wel de website https://tplinkmifi.net/ te zien, maar daar staat als melding bij "no SIM-card".
4) Via deze website het toestel gereset, terug origineel paswoord ingegeven, terug melding "no SIM-card".

Ik veronderstel dat de SIM-kaart geen connectie maakt. Als ik de batterij eruithaal, dan ligt de SIM-kaart los. Het houdertje houdt de SIM-kaart niet vast. Ik denk niet dat met de batterij erop te plaatsen, dat het connectie maakt met de SIM-kaart of ben ik hier in mis. Ik heb het houdertje proberen vast te zetten, maar het blijft los springen zonder batterij.

WG94

dan is de simkaart waarschijnlijk niet juist geïnstalleerd.

Is het zoals op deze video?

WG94 | Krak
luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Kan een stomme vraag zijn 

Maar de data sim heb je alle pin codes uitzet met een gewoon gsm 

rainbowniagara

Hoi, dat is een goede vraag? Kan ik deze pincode uitzetten op een smartphone? Ik dacht dat dit sowieso niet kon. 

rainbowniagara

Dat is eigenaardig, in de doos vond ik geen houder terug. Zoals in het filmpje. En het metalen stukje is verticaal naar beneden niet horizontaal zoals het filmpje. Ik kan de sim kaart niet onder schuiven. Enkel het metalen stukje naar boven trekken en de sim kaart eronder leggen en dan hangt het metalen stukje er gewoon boven (zelfs het metalen stukje klikt niet vast)

WG94

@rainbowniagara  schreef:

Hoi, dat is een goede vraag? Kan ik deze pincode uitzetten op een smartphone? Ik dacht dat dit sowieso niet kon. 

Dat kan zeker.

Dat zal wel de fout van de niet herkende simkaart niet oplossen.

WG94 | Krak
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Het metalen stukje klikt niet, als het dicht is (tegen de sim-kaart) moet je het gewoon dicht schuiven (richting scharnierkant).  Al uw sim-kaar daar los op ligt is het normaal dat het niet werkt.

rainbowniagara

Ik kan het metalen stukje niet dicht schuiven. Hangt bovenaan vast, maar enkel bovenaan met scharnieren. Onderaan geen scharnieren.. Ik kan dit naar boven trekken, sim kaart leggen en metalen stukje terug naar beneden leggen (zelfs niet klikken, gewoon leggen). Dan vrees ik dat dit stuk is. Nergens kon je de sim kaart onder het metalen stukje schuiven, enkel onder het metalen stukje leggen.