Beantwoorden
Malkavian
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telemeter meet meer verbruik dan echt verbruikt wordt

De laatste dagen begon ik te merken dat mijn telemeter opmerkelijk meer verbruik begon aan te geven dan mij logisch leek. Ik heb toen meteen mijn wifi-paswoord veranderd, zodat er niks of niemand ongenodigd kon meesurfen. Het probleem bleef echter onveranderd, dus dan ook maar mijn laptop eens goed uitgekuist. Maar dat laatste had blijkbaar niet gehoeven. Want ik heb ondertussen gevonden hoe ik het exacte data-verbruik van mijn laptop en smartphone kan in de gaten houden. Er zijn volgens Mijn Telenet nooit meer dan 2 apparaten verbonden en ik weet nu zeker dat die de laatste dag nog niet eens de helft verbruikt hebben van wat de telemeter aangeeft. Op een dag dat er niks gestreamed of gedownload is zit ik nu toch al weer aan bijna 6 G. Het kruipt gewoon de hele dag vooruit zonder dat ik iets hoef te doen. En toch nooit iets anders verbonden gezien dan de 2 apparaten die ik ken, die zelf niet veel verbruik registreren.

 

Titel gewijzigd door Marie4 (mod) | Vorige titel: Telemeter meer dan dubbel verbruik dan apparaten 

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telemeter meet meer verbruik dan echt verbruikt wordt

@Malkavian 

En wat is dan nu eigenlijk je exacte vraag ? 

Want als je een toestel hebt dat op internet kan dan verbruik je altijd iets van data al zijn het maar updates die je hebt op de achtergrond. Op een smartphone bijvoorbeeld kun je apps in sluimerstand zetten zodat ze niet op de achtergrond downloaden dus ook geen verbruik hebben. 

Heb je andere slimme toestellen in huis ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Malkavian
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telemeter meet meer verbruik dan echt verbruikt wordt

Nee, het zijn enkel mijn smartphone en laptop die verbonden zijn met mijn wifi. Moest er iets anders zijn zou ik het volgens mij ook kunnen zien bij de Geavanceerde Instellingen op de Teletenet website. En zou de verbinding niet meer mogelijk zijn nadat ik het paswoord al veranderd had. Updates kunnen de verklaring ook niet zijn, want op mijn laptop heb ik nu een zeer gedetailleerd beeld gevonden van alles wat data verbruikt, app per app, updates incluis. Dus de vraag is; waarom geeft mijn telemeter dan zoveel verbruik aan?

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telemeter meet meer verbruik dan echt verbruikt wordt

Ik weet niet of het van toepassing kan zijn, maar de netflix en prime apps op een tv-box tellen als data verbruik op je verbinding.

Het gewone interactieve gebruik wordt niet meegeteld.

 

Zie hier een antwoord van S.uzy:

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Internetverbruik-nieuwe-tv-box/td-p/5082...


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Malkavian
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telemeter meet meer verbruik dan echt verbruikt wordt

Een tv-box heb ik niet vrees ik. Standaard Internet is het enige Telenet product dat ik gebruik. 

Trouwens, het is nu kort na middernacht en de telemeter is voor de afgelopen dag op meer dan 7 G afgeklokt. Terwijl mijn laptop in diezelfde periode maar 3 G verbruikt heeft en mijn smartphone in heel de laatste maand maar 10 G. Wat vergelijkbaar is met vorige maanden ook. 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telemeter meet meer verbruik dan echt verbruikt wordt

Op de site "Mijn Telenet" kan je zien hoeveel en welke toestellen verbonden zijn op uw internet.

- login op Mijn Telenet

- klik op je thuisnetwerk

- klik op modemdetails

- klik helemaal beneden op  verbonden gebruikers

Nu krijg je alle verbonden toestellen te zien.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telemeter meet meer verbruik dan echt verbruikt wordt

Als je hem niet gebruikt trek de modem uit om te zien wat er nog gebeurt na een lange tijd doe dit enkele dagen of weken

 

0 Likes