Beantwoorden
Serge79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internetverbruik nieuwe tv box

Beste,

Sinds wij de nieuwe tv box testen hebben wij superveel internetverbruik. Op 6 dagen tijd was onze 150 gb opgebruikt.

Heeft dit met de nieuwe tv box te maken,want wij hebben niets anders gedaan dan vroeger en toen hadden wij altijd nog veel gb over.

Tags (2)
0 Likes
66 reacties
Ex-Netweter
 

Internetverbruik nieuwe tv box

@Serge79 ik ga me niet uitspreken over hoeveelheid, maar internet verbruik is er zeker omdat uw opnames in cloud zitten en niet op een harde schijf, maar welk abonnement hebt u, ik heb bv Wigo en hoef mij niet veel zorgen te maken over verbruik.

Jos

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Internetverbruik nieuwe tv box

@Serge79

 

Heb je dit al eens gemeld via het speciale telefoonnummer dat voor deze test voorzien is?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetverbruik nieuwe tv box

volgens @Suzy zou dit zijn opgelost dat dit niet meer door de cloud opnames bekijken veroorzaakt word, maar kennelijk zijn er nog klanten die dit voorhebben.

normaal is er enkel voor de app Netflix en youtube dat er verbruik is van het internet.

maar Suzy zal wel meer kunnen over vertellen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

Internetverbruik nieuwe tv box

@Master-Magic  en  web tv Smiley Erg vrolijk Smiley Knipoog

 

@Serge79 Kortom alle apps op de EOS box die een internet verbinding nodig hebben zullen verbruik opleveren. Heb je al gekeken op de telemeter? Zijn er dagen waar je pieken  hebt of is het vrij constant?



 

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Serge79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internetverbruik nieuwe tv box

Welk telefoonnummer zou dit dan zijn ,want wij hebben geen speciaal nummer gekregen om te bellen.

Grtz

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Internetverbruik nieuwe tv box


@Serge79@  schreef:

Welk telefoonnummer zou dit dan zijn ,want wij hebben geen speciaal nummer gekregen om te bellen.

Grtz


Het nummer voor testers is  015/33.44.88
Je kan er terecht op weekdagen tussen 8u-22u en tijdens het weekend of op feestdagen tussen 9u-22u.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Serge79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internetverbruik nieuwe tv box

Hoe wordt het probleem van het hoge internetverbruik dan opgelost,want ondertussen kan ik enkel nog maar op een zeer lage snelheid surfen. Wij hebben daarstraks contact opgenomen met telenet. Ze hebben een dossier geopend. Dit zou tot 14 dagen kunnen duren. Ik hoop dat het snel opgelost kan worden en wij terug op normale snelheid kunnen surfen en als het onze fout is zal ik ook maatregelen nemen,maar het zou me verbazen aangezien de problemen begonnen zijn met de nieuwe tv box.

Grtz

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Internetverbruik nieuwe tv box

@Serge79, ik kan inderdaad bevestigen dat enkel de app data mee telt voor het verbruik op de Telemeter. Het interactieve gebruik (opnames, terugkijk-tv, TV-theek) telt niet mee op de Telemeter. Als jij dit toch zo ervaart, is het goed dat ze hier een dossier voor hebben opgemaakt. Dan kan dit door de nodige teams bekeken en onderzocht worden. 

Je bent zeker dat er sinds de TV-box aanwezig is, niet plots veel Netflix of YouTube gebruikt werd via dit toestel? Want zoals aangegeven, telt dat wel mee. 

Eventueel kan je een extra datablok toevoegen aan je Telemeter en vragen of ze dit voor je willen crediteren. Dit zijn zaken die het expert team met je moeten bekijken in afwachting van de reset van je Telemeter. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Internetverbruik nieuwe tv box

@ suzy, ook ik kreeg vanmorgen een mail met de melding dat ik op 80% van mijn data verbruik zit. Ook begonnen sinds de nieuwe boxen. Wij kijken enkel live of opgenomen programma's wat niet zou mogen meetellen. Straffer nog, sinds vandaag (lees middernacht) stond er geen enkel toestel echt op (wel in stand by) en had vanmorgen al +3gb op de teller staan. Dit kan niet meer hé. Als dit zo doorgaat stop ik er terug mee hoor.

 

Marc

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internetverbruik nieuwe tv box

@Suzy @marc1201 @Wheng @Serge79 Suzy, ook ik had op 15 10 een abnormaal verbruik, niets speciaal gedaan ik huur geen filmen netflix enz heb ik niet, de andere dagen zijn normaal, ik zit wel met wigo dus moet mij geen zorgen maken, maar heb het toch gemeld bij telenet en ook de andere klachten, ze had nog meldingen gehad dus er was wel degelijk iets mis.

Van de klachten die ik gisteren doorgaf is er al zeker 1 opgelost, dus het is wel degelijk nodig te melden op nr. 015 33 44 88

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Internetverbruik nieuwe tv box

@marc1201, zoals ik hier reeds eerder aangaf, telt dat verbruik niet mee. Maar geef het door via het expert team, dan ben ik er zeker van dat dit onderzocht zal worden voor je. Wij hebben geen zicht op jouw verbruik of de details hiervan, dit moet dus achterliggend nagekeken worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Serge79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internetverbruik nieuwe tv box

Ik ben tevreden dat er toch nog klachten zijn binnengekomen en dat ik geen alleenstaand geval ben. Ik hoop ook dat telenet dit probleem voor iedereen snel opgelost is . Als dit niet het geval is zal ik snel stoppen met het testen van de nieuwe tv box. Gisterenavond konden we trouwens weer geen opnames bekijken. 

Niet leuk.

Grtz

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internetverbruik nieuwe tv box

@Serge79 Niemand verplicht jou om de tv box te testen. Uiteraard omdat er nog bugs inzitten tijdens de testfase krijg je van Telenet een compensatie tot eind december. Het is ook de bedoeling om de problemen die je ervaart te melden aan Telenet via de telefoonnummer: 015 334488.

marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Internetverbruik nieuwe tv box

@Suzy Normaal telt dat niet mee nee, da's toch de bedoeling, maar vanmorgen stond de teller op 3gb en een beetje en ondertussen al op bijna 6gb. Tussen 8 uur vanmorgen en nu is er niemand thuis geweest en wifi van zowel tablet als smartphone staat uit alsook mijn pc. De enige data verbruikers zijn dan nog de boxen. Ook al is er niemand thuis, mijn telemeter blijft oplopen. Heb het doorgebeld naar telenet en er is een dossier van opgemaakt, maar als dit niet snel opgelost is haal ik het einde van de maand niet eens met mijn data. En ben niet van plan bij te kopen!! Dit moet asap opgelost worden of ik stop er ook mee als tester.

 

Marc

0 Likes