Beantwoorden
Peterbowl289
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Smile! Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-)

Telenet 360° Pods omruilen na testperiode

Hallo,

Reeds 1 jaar aan het testen met de 360 wifi pods deze zijn echter wifi 5 

Bij One Up is de eerste pod inbegrepen zonder meerprijs

De nieuwe pods zijn echter wifi 6 wat bij omruiling van de bestaande wifi 5 pods blijft dit inbegrepen in One Up ?? zonder meerprijs ??

Of wordt dit betalend aan 3€ per Pod ??

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: 360 Wifi Pods omruilen

0 Likes
22 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet 360° Pods omruilen na testperiode

Ik heb dezelfde vraag, bij de klantenservice weten ze van niks. @Suzy  ging dit navragen en terugkoppelen.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Telenet 360° Pods omruilen na testperiode

De nieuwe Telenet 360° Pods (Wifi 6) zijn voor iedereen betalend aan 3 euro/maand na een proefperiode van 3 maanden.
Dit is duidelijk aangekondigd in https://www.netweters.be/t5/Aankondigingen/Lancering-van-Telenet-360-Wifi/td-p/165347#M392

Je kan de oude (Wifi 5) behouden volgens je huidige voorwaarden.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet 360° Pods omruilen na testperiode

Veel te duur 3 euo . De pods kosten bij Ziggo NL 1,25 euro per stuk.

En je kan ze kopen bij Ziggo.

Hallo Telenet.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet 360° Pods omruilen na testperiode

@Peterbowl289 @m-jan20 oorspronkelijk betaalden testers met ONE €0 voor de eerste 2 wifi-pods en de niet-ONE testers €5 voor de eerste 2 wifi-pods. Er is in Q4 beslist om alle testers (zowel ONE als niet-ONE klanten) de eerste 2 wifi-pods met Wifi-5 technologie die ze al in bezit hebben, gratis te maken. Dit uiteraard in de eerste plaats als bedanking voor het deelnemen aan de test. Daarnaast ook omdat deze wifi-pods nog Wifi-5 technologie bevatten en de modem die jullie gebruiken nog geen ingebouwde wifi-pod heeft, waardoor je sowieso 1 extra wifi-pod nodig zal hebben. Maar alles wat ik tot nu toe heb gezegd, is (hoop ik) geen nieuwe informatie, want hierover zouden jullie normaal in Q4 communicatie hebben ontvangen.

Maar wat nu met de nieuwe wifi-pods?
Concreet het prijspunt voor de wifi-pods (wifi 5 technologie) voor klanten die getest hebben verandert niet. De eerste 2 wifi-pods (die je al hebt) blijven gratis, vanaf de 3e wifi-pod (nieuwe technologie) betaal je €3 per wifi-pod/maand. Kies je ervoor om de nieuwe wifi-pods die nu gelanceerd zijn (met Wifi 6 technologie) bij te nemen? Dan val je dus in het nieuwe prijsmodel voor de nieuwe wifi-pods die je neemt. Dit betekent gratis uitproberen gedurende de eerste 3 maanden en erna de €3 per wifi-pod/maand.

Als tester van 360° Wifi mag je ook zelf beslissen wat je met de Wifi 5 technologie wifi-pods doet. Je kan ze bijhouden en laten meedraaien in je wifi-setup (perfect mogelijk) of je stuurt ze terug naar Telenet. 

Samengevat: de eerste 2 wifi-pods (Wifi 5 technologie) mag je gratis bijhouden, de nieuwe wifi-pods (Wifi 6 technologie) die je zou bijnemen volgen het standaard prijsmodel. Wil je al jouw huidige wifi-pods aanpassen naar wifi-pods met Wifi 6 technologie, dan zal je voor ze allemaal in het nieuwe prijsmodel vallen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Peterbowl289
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Smile! Say what?! Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-)

Telenet 360° Pods omruilen na testperiode

Alvast bedankt voor de heldere uitleg wat betreft de communicatie in Q4 daar heb ik jammer genoeg niets van ontvangen.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet 360° Pods omruilen na testperiode

Ik heb ook geen informatie hierover ontvangen

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TheDude1
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Telenet 360° Pods omruilen na testperiode

Kan ik gewoon de nieuwe modem bestellen zonder extra pod? Ik heb er 2 van de testperiode en geen extra nodig.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet 360° Pods omruilen na testperiode


@Suzy  schreef:

Als tester van 360° Wifi mag je ook zelf beslissen wat je met de Wifi 5 technologie wifi-pods doet. Je kan ze bijhouden en laten meedraaien in je wifi-setup (perfect mogelijk) of je stuurt ze terug naar Telenet. 

Samengevat: de eerste 2 wifi-pods (Wifi 5 technologie) mag je gratis bijhouden, de nieuwe wifi-pods (Wifi 6 technologie) die je zou bijnemen volgen het standaard prijsmodel. Wil je al jouw huidige wifi-pods aanpassen naar wifi-pods met Wifi 6 technologie, dan zal je voor ze allemaal in het nieuwe prijsmodel vallen.


Ik heb zelf nu 3 "oude" wifi pods (met wifi 5 technologie) van de test periode (1 aan modem en 2 verspreid in het huis). Deze werden altijd aan €3/maand aangerekend (de eerste 2 dus gratis, en de derde aan €3/maand).

Echter zie ik nu op m'n nieuwe aanrekening dat er €6/maand aangerekend wordt voor de wifi pods. Ik had dit aangekaart via het contactformulier van Telenet en werd toen opgebeld met de mededeling dat de "oude" pods voortaan het nieuwe prijsmodel (€3/maand per pod) zullen hanteren (wat dus eigenlijk €9/maand zou moeten zijn voor mij, maar ik neem aan dat ze de pod aan de modem dan niet meetellen aangezien ik de nieuwe F@st modem met ingebouwde pod nog niet heb?)

Ik zou dus in mijn situatie beter overschakelen naar de nieuwe modem met pods, aangezien dat mij evenveel zal kosten (€6/maand) maar ik dan wel nieuwere technologie krijg.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet 360° Pods omruilen na testperiode

Zou je niet beter af zijn met de CV8560E met een eigen router WiFi6.

Veel beter dan die pods.

Nu betaal je maandelijks voor die pods,die eigendom van Telenet blijven.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet 360° Pods omruilen na testperiode


@loti  schreef:

Nu betaal je maandelijks voor die pods,die eigendom van Telenet blijven.


...waardoor ik ze gratis kan omruilen als ze kapot zijn. Ik heb momenteel al een CV8560E. Heb nu 3 access points (de pods) voor €6/maand. Als ik 3 Access Points wil met wifi 6 wil, kost dit toch al makkelijk €250. 250/6 = 41 maanden. Uiteraard moet iedereen de afweging zelf maken, maar de pods werken echt perfect voor mij en vind het een aangename gedachte dat ik ze kan omruilen als er een nieuwe technologie is (zoals ik nu de wifi 5 pods al "gratis" kan omruilen voor de wifi 6 pods).  


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bjorn_V
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

Telenet 360° Pods omruilen na testperiode

Op mijn factuur doen ze sinds deze maand die WiFi pods aanrekenen 3 euro terwijl dit de oude (wifi5) wat volgens mij niet de bedoeling is en als ik die WiFi pods wil weg doen omdat ik daar geen 3 euro voor wil geven. Die kubus modem geeft geen wifi signaal meer als ik die pods uittrek.

 

En heb een one up abbo !!!

 

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet 360° Pods omruilen na testperiode

Ruil die kubis om naar een CV8560E met een eigen(eenmalige kosten) router Whifi 6.

Zo raak je van die pods die ze maandelijks ongewenst aanrekenen af,en minstens zo goed.

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet 360° Pods omruilen na testperiode

Nogmaals, die berekening is voor iedere situatie anders. Welke wifi 6 router raad je aan, en wat kost deze dan?

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Telenet 360° Pods omruilen na testperiode

150euro

Linksys Hydra Pro 6 MR500

 

Linksys Hydra Pro 6 MR5500 AX5400 139 euro

0 Likes