Beantwoorden
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 170
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Telenet Access Point AP7465CE-TN --->TP-LINK EAP 225

Ik vraag me af of ik een WIFI antenne (TP-LINK EAP 225 OUTDOOR) kan aansluiten aan het access point van Telenet (AP7465CE-TN) Ik zou zo ook sterke wifi in de tuin kunnen krijgen.

Ik weet ook niet of het AP van Telenet een power over ethernet (POE) uitgang heeft om de buitenantenne ook van stroom te voorzien.

 

0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

Telenet Access Point AP7465CE-TN --->TP-LINK EAP 225

Jij noemt dat een "WiFi antenne", wat tot de verkeerde conclusie zou kunnen leiden dat je een externe "antenne" zou willen aansluiten op een Telenet AP.

De TP-Link AEP 225 is een gewoon een access point, en kan je dus - zoals iedere access point- via een LAN kabel aansluiten op jouw netwerk.

 

Ik neem aan dat  jouw Telenet Access Point AP7465CE-TN via de WAN poort aangesloten is op de Telenet HGW. Je hebt dus nog 4 LAN poorten vrij, waarop je de AEP 225 kan aansluiten.

 

Het Telenet AP heeft geen POE, je zal dus een bijkomende POE injector nodig hebben binnen, als je alles (stroom + data) door één UTP kabel naar buiten wilt.

e10
Freshman Veelweter
Berichten: 170
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Telenet Access Point AP7465CE-TN --->TP-LINK EAP 225

@Ex-Netweter Inderdaad de TP-Link AEP 225 een access point. Dan zou ik deze poe injector kunnen gebruiken ?

Digitus DN-95102 PoE-injector 100 MBit/s IEEE 802.3af (12.95 W)

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1672
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet Access Point AP7465CE-TN --->TP-LINK EAP 225

@e10 De opstelling om een access point te gebruiken is op zich wel goed, maar die injector dat je voorstelde is deze?:https://maxict.nl/digitus-dn-95102-1-poe-adapter-injector-gigabit-ethernet-48-v-p9845449.html?btwvie...

Deze heeft een overdrachtsnelheid 1000Mbps dus wel aan te raden als je snelle wifi wil op je AP 🙂

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 170
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Telenet Access Point AP7465CE-TN --->TP-LINK EAP 225

@kristofDW Bedankt.

0 Likes