Beantwoorden
BartVerlinden
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet Access Point - verificatiefout

Hallo Allemaal,

 

We hebben een probleem met onze wifi booster (Access point). Deze staat op de eerste verdieping om daar een beter WIFI bereik te krijgen. Deze is via een UTP wandcontactdoos verbonden met modem/router. De status led geeft een wit licht (verbinding OK). 

 

Wanneer we boven een toestel opstarten (laptop, mobile, tablet, ...) zijn we direct verbonden zonder problemen. Wanneer we echter van de benedenverdieping komen (en daar al verbonden zijn) dan verliezen we regelmatig de WIFI verbinding op de eerste verdieping. Het toestel geeft dan een verificatiefout... We moeten dan manueel terug verbinden (al dan niet door netwerk te vergeten en paswoord terug in te geven). 

 

Ik dacht dat de access points één WIFI netwerk creëerden en dat elk toestel zonder problemen connectie zou maken?

 

Enige suggesties?

 

Enorm bedankt!

0 Likes
6 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Access Point - verificatiefout

@BartVerlinden 

 

Normaal gezien is dat ook zo. Zelfde SSID en zelfde paswoord. Zelfs 2,4 GHz en 5 GHz, allemaal één pot nat om het zo te zeggen.

 

Helaas is theorie en praktijk niet altijd hetzelfde. 

 

We stellen vast dat er toestellen zijn die probleemloos automatisch switchen, maar evenzeer dat er toestellen zijn die daar moeite mee hebben en waar men manueel moet switchen. Dat jullie zelfs het netwerk moeten "vergeten" om te kunnen verbinden, dat is een nieuwe ... 🤔

 

Je zou eens kunnen proberen met op het AP het SSID te veranderen. Dan moet je wel handmatig switchen als je van verdieping verandert, maar normaal zou dat "vergeten" verleden tijd moeten zijn.

 

Je kan natuurlijk ook beginnen met het AP eens te resetten naar fabriekstoestand en het opnieuw te configureren. Misschien is daar ergens iets fout gegaan.

 

Laat hier maar weten hoe het evolueert en wat je gedaan hebt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7774
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet Access Point - verificatiefout

Het bereik van de AP's moet dan wel elkaar licht overlappen. Als je ergens op die tussenverdieping zit en het bereik is niet goed naar de ene noch naar de andere dan heb je een probleem. Bovendien gaat het ene toestel ook makkelijker over van het ene AP naar het andere en neemt makkelijker het beste signaal. Uit ervaring weet ik dat Apple Ipad zeer lang wacht om over te schakelen van het zwakke naar het sterkere signaal. Oplossing: Wifi eventjes uit en terug aan en die neemt dan het sterkste signaal.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet Access Point - verificatiefout

@igvfer 

Als ik op “mijn Telenet” kijk naar mijn modem en mijn AP boven, dan zijn al mijn mobiele toestellen zowel verbonden met mijn modem als met het AP.

Never trust in Dust
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet Access Point - verificatiefout


@igvfer  schreef:

.. Bovendien gaat het ene toestel ook makkelijker over van het ene AP naar het andere en neemt makkelijker het beste signaal. Uit ervaring weet ik dat Apple Ipad zeer lang wacht om over te schakelen van het zwakke naar het sterkere signaal. Oplossing: Wifi eventjes uit en terug aan en die neemt dan het sterkste signaal.


Wilde het zelfde zeggen als @igvfer hierboven. Uiteraard is dit het geval wanneer je access point correct geconfigureerd is. Hem eventjes resetten en opnieuw installeren, kan zeker en vast geen kwaad. 

 

Als het nadien nog steeds niet opgelost is, kan je nog eens kijken naar deze veelgestelde vragen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet Access Point - verificatiefout

@Suzy 

Ik heb alles van Apple gans mijn gezin heeft een iPhone we hebben ook 2 ipad’s en ik heb een iMac, en deze kiezen resoluut altijd voor de 5,0 GHz band. Ook bij het van beneden naar boven gaan heb ik geen verlies van netwerk op alle mobiele toestellen. Maar zoals reeds gezegd staan al mijn mobiele toestellen zowel op de HGW als op het AP aangemeld, wat, zoals @igvfer zegt, overlapping geeft. Dus het netwerkverlies komt volgens mij als beide Telenet toestellen, dus de HGW en het AP redelijk ver van mekaar staan zodat er een gat is tussen beiden. Mijn HGW staat aan het raam voor de straat, en mijn AP de slaapkamer er boven.

Never trust in Dust
0 Likes
BartVerlinden
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet Access Point - verificatiefout

Stefaan, en anderen 🙂

 

Bedankt voor de feedback.

 

Heb alles eens gereset en voorlopig geen problemen. Ik blijf het opvolgen!

 

Thanks!