Beantwoorden
ellendc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet combineren met Orbi Netgear RBK50

Hallo. Ik heb een Telenet modem (zwarte). Is met ingebouwde router. Ik wil graag mijn Orbi Netgear RBK50 Wifi installeren, maar loop steeds vast. Ik kan de router koppelen, hij vindt de satteliet maar

1) ik heb mijn Orbi Wifi naam gewijzigd naar mijn Telenet wifi naam (werd voorgesteld in de app)

2) als ik de hele registratie heb doorlopen, krijg ik steeds "It appears that your Orbi is not set up yet". En vraagt de app om helemaal opnieuw te beginnen

3) Zodra ik in die app begin, vindt deze het Orbi netwerk niet (te maken met naamsverandering eigen netwerk?)

4) ik weet niet 100% zeker hoe mijn bekabeling hoort te zitten. We hebben ook digitale TV van Telenet.

 

Heeft iemand al een gelijkaardige installatie gedaan en kan die mij evt advies geven? Bedankt.

Tags (3)
0 Likes
9 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2230
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet combineren met Orbi Netgear RBK50

Je zet best de wifi van je Telenet modem uit (via Mijn Telenet). Reset het hele Orbit systeem, en probeer dan nog een opnieuw (zorg er uiteraard ook voor dat de satelliet met een netwerkkabel verbonden is). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7730
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet combineren met Orbi Netgear RBK50

@ellendc   Om te beginnen uw digicorder/box moet aangesloten blijven op uw Telenet HGW (Modem/router van Telenet).

Een ander van de gele poortjes verbind je via UTP met de WAN poort van je Orbi router.

Deze router probeer je wat centraler in uw huis te plaatsen anders heeft het weinig zin. Een of meerdere satelietten plaats je binnen een bereik van 10 meter van de hoofdrouter. Stel je een driehoek voor met zijden van max. 10m en op een hoek de router (centraal) en op de andere een sateliet.

Je kan de wifi van je Telenet router al of niet uit zetten. Ik zou de Wifi naam van je Orbi route niet veranderen. Zo zie je altijd op welk AP je bent aangesloten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2230
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet combineren met Orbi Netgear RBK50


@igvfer  schreef:

@ellendc   Om te beginnen uw digicorder/box moet aangesloten blijven op uw Telenet HGW (Modem/router van Telenet).


Moet dit? Bij mij is dit niet het geval 🤔


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ellendc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet combineren met Orbi Netgear RBK50

@igvfer bedankt. Ik zal het eens proberen. Enig idee hoe ik de naam van mijn Orbi Wifi terug naar het orgineel zet? Heb me al gek gezocht op hun support site.

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Ere-Krak Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Telenet combineren met Orbi Netgear RBK50

@m-jan20 

Het kan anders, zoals blijkbaar bij u. Telenet wil het wel op de door @igvfer aangegeven manier.

Wat doe je nu?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7730
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet combineren met Orbi Netgear RBK50

@m-jan20  Ik weet het niet of dit moet. Misschien zet de orbi zijn router mogelijkheden automatisch uit als die ontdekt dat hij na een andere router komt. Apple had ook zoiets.

Je kan dat gewoon controleren aan het IPadres als je een toestel aansluit. Is het iets in de range van 192.168.0.x dan staat die in bridge modus anders zal je iets hebben van 192.168.1.x.

Er is normaal gezien een verschil tussen de TVbox en een digicorder/box daar moeten we ook op letten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1662
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet combineren met Orbi Netgear RBK50

Als ik van jou was zou ik de wifi van Telenet uitschakelen en volledig op uw mesh systeem gaan.

Dit heeft alleen maar voordelen.

Het kan zijn als de ssid van je obri hetzelfde is dan de Telenet ssid, dat het orbi systeem de Telenet router wil configureren maar dit lukt natuurlijk niet omdat het niet van Netgear orbi is.

Als je de wifi dus afzet van Telenet en de sateliet orbi dicht genoeg zet, zou hij deze moeten vinden.

Hou er wel rekening mee dat het zoeken naar satelieten van Orbi binnen een tijdspanne moet gebeuren, dus eerst even uittrekken en terug insteken en direct terug zoeken via de app.

Veel succes!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2230
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet combineren met Orbi Netgear RBK50


@louishufk  schreef:

@m-jan20 

Het kan anders, zoals blijkbaar bij u. Telenet wil het wel op de door @igvfer aangegeven manier.

Wat doe je nu?


Inderdaad waarschijnlijk aangeraden het rechtstreeks te doen; maar als het niet anders kan is het dus geen drama 🙂 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
St3ph
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet combineren met Orbi Netgear RBK50

Hi, 

Werkt prima bij mij.


Netwerk topologie: 

Telenet modem > Orbi RBK50 > Digibox

 

op je orbi router moet je een Vlan bridge instellen.

 

Zie orbi manual:

https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/D1z5Xuo2v5S.pdf

P. 89

Select ADVANCED > Advanced Setup > VLAN/Bridge Settings.

Select the Enable VLAN/Bridge Group check box.

Select the LAN port 

"apply"

 

en veel kijkplezier! 🙂