Beantwoorden
Ypsilon
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet fair use policy

Ik ben al meer dan 15 jaar Telenet klant. Over het algemeen ben ik tevreden van de Telenet diensten. Ik ben ook van plan op klant te blijven, tenzij hun prijzen in de toekomst opnieuw zouden stijgen. Voor alle diensten is voor mij het plafond 125 euro per maand het maximum want ik wil betalen. Ik ben één van de gelukkige die de nieuwe TV Box mag testen. Sinds ik ook in 4K stream zowel via de nieuwe TV Box als met de Apple TV 4K begint de fair use policy van Telenet wel echt nipt te worden binnen ons gezin. De afgelopen maand hadden we een dataverbruik van 739GB en deze maand nog 2 weken te gaan al 431GB. Het is dringend tijd dat Telenet hun FUP aanpast aan de behoefte van de klant. Men heeft dit recent ook gedaan door de mobiele data te verhogen. Ben ik de enige die steeds dichter bij de fair use grens botst?

Tags (2)
26 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet fair use policy

Wij zitten hier zelden boven de 100GB per maand. Maar wij hebben dan ook geen 4K TV en hebben daar ook geen behoefte aan.

 

Ieder moet voor zichzelf uitmaken wat hij werkelijk wil en nodig heeft. Wie steeds het allernieuwste en het allerbeste wil, ja, die krijgt daar een navenant prijskaartje voor geserveerd.

 

Het is een keuze die ieder voor zich moet maken. En ik veroordeel of oordeel niet over iemand anders die andere prioriteiten of behoeftes heeft als ik.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet fair use policy

Ik stel voor whoppa200Mbps met vandaag 750GB in de piek uren verhogen naar 1000GB

Whoppa met boost van 200 naar 400Mbps in de piek naar 1500GB

Of beter zoals in Nederland  weg met die Telemeter.John Porter we leven in 2018.Jullie aandeelhouders verdienen al genoeg aan ons.Genoeg geslurpt aan die geldkraan.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet fair use policy

en de filmzenders van play more gaan ook inboeten in aantal vanaf 1 januari, ze zijn niet goed bezig vind ik 😉 

minder zenders en de prijs blijft hetzelfde.

en kom niet af dat je via on demand meer hebt want wie daarvoor niet geïnteresseerd is heeft daar niks aan.

ze mogen eens alles aanpassen van pakket en aanbod in een pakket.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet fair use policy


@robatoras  schreef:

Ik stel voor whoppa200Mbps met vandaag 750GB in de piek uren verhogen naar 1000GB

Whoppa met boost van 200 naar 400Mbps in de piek naar 1500GB

Of beter zoals in Nederland  weg met die Telemeter.John Porter we leven in 2018.Jullie aandeelhouders verdienen al genoeg aan ons.Genoeg geslurpt aan die geldkraan.


In veel landen zijn ze al aan het terugkomen van dat onbeperkt dataverkeer. Want straks is het zoals onze snelwegen overal file, vertraging enz. Het enige verschil is dat wie de snelweg niet nodig heeft nog op een deftige manier langs secundaire wegen kan. Bij data zal die mens die maar 100 GB in de maand nodig heeft ook in de file staan en trager internet hebben als heeft hij er geen schuld aan. En maak je maar geen illusies als de overheid verplicht om de prijzen te drukken dan zal er steeds minder geinvesteerd worden in glasvezel of wat dan ook. Mocht het allemaal zo rendabel zijn dan zouden er al lang extra firma's gekomen zijn die glasvezel komen trekken in uw straat om je klant te maken. En maar data zal er verbruikt worden, e-commerce, cloud servers, TV kijken via internet (streaming) en het zal zich niet beperken tot meer bestelwagens van de koerierdiensten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Telenet fair use policy

Ben het toch er mee eens wat u stelt. ben ook een grote verbruiker , oke 739 GB heb ik nog niet gehaald maar tegen de 300 GB per maand kom ik zeker. Zijn hier thuis grote verbruiker Netflix. En ja ben het er mee eens dat de data beste eens naar boven getrokken mag worden. Meer en meer mensen kijken Netflix of gebruiken andere streaming diensten . Dus er komt een tijd dat die 750 Gb per maand of nipt gaan zijn of te weinig. Oke deel de mening ook wel dat als iedereen kan doen met de data wat die wil er ook een soort 'file' gaat komen he. De kleine gebruiker gaat dan op den duur ook traag internet vernemen en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Maar er zullen wel oplossingen zijn om ook dat probleem op te lossen. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet fair use policy

Kom kom,file

Waarom trekken ze dan de snelheden op,om nog sneller in de file te staan .

Welk land is aan het terugkomen met Fup,Nederland al zeker niet.

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet fair use policy

Eigenlijk trekken ze de snelheid niet op maar kennen ze meer bandbreedte toe. Snelheid is een verkoopsargument. Er zijn maar weinig servers die afleveren aan een snelheid van 200 Mbps. Als je netflixt levert de server van Netflix maar een bepaalde snelheid afhankelijk van de content SD, HD of 4K en zelfs dan zal je toekomen met 20-25 Mbps. Het verhaal wordt anders als je in een gezin met 4 gaat netflixen. Elk jaar verdubbeld het dataverbruik. Als deze trend doorzet dan heb je binnen 8 jaar een dataverbruik die 128 keer groter is dan nu. Maar het is nu eenmaal de trend maar je ziet nu al in landen zoals Frankrijk dat de investeringen door de providers niet de trend van het dataverbruik volgen door het feit dat de prijzen gedrukt worden. Waar heb ik ergens gelezen dat in Nederland nog 30% van de gezinnen geen toegang heeft tot breedbandinternet boven de 30 Mbps?

Profiteer ervan zolang je nog kan maar ooit staan we in de file.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet fair use policy

Via VDSL zijn er in Nederland nog plaatsen waar ze aan 10 of minder snelheid surfen download doordat ze te ver van de centrale zitten, KPN is wel meer kasten aan het bijzetten en de glasvezel kabel tot daar aan het aansluiten maar er zijn daar nog veel plaatsen waar ze niet de snelheid halen waar ze voor betalen.

we hebben het geluk dat belgie klein is en dichtbevolkt en er bijna overal kabel ligt waarop Telenet/orange zijn aanbod verdeeld.

gisteren zelf ontdekt tijdens het ziek zijn en vervelen dat mijn 4G bijna evensnel is als mijn vast internet,

180/40.

toch iets positiefs te noemen, of heeft dat te maken doordat ik wiggo heb?????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet fair use policy

Bij 4G vermoed ik dat de flessenhals de mast is waarop wordt geconnecteerd. Net zoals WiFi, hoe meer connecties hoe trager het wordt. Vanaf de mast gaat het toch via glasvezel en daar zal er niet echt een probleem komen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet fair use policy

In Belgie zijn er ook nog 'n pak koper klanten die het met 10Mbps moeten doen.Zelfs nog minder.

ADSL bestaat nog.En heb je vdsl2 krijg je zelden de volle snelheid.Snelheden tot is gewoon bedrieglijke reclame.Ze bieden maximaal 100/40Mbps aan,alleen niemand haalt vandaag deze snelheid. Bij Telenet krijg je gegarandeerd de snelheid die ze aanbieden tot waar de kabel het huis binnenkomt.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet fair use policy

@robatorasMaar die denken dan veel minder te betalen. Elk zijn pleziertje. Smiley Vrolijk

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet fair use policy


@igvfer  schreef:

@robatorasMaar die denken dan veel minder te betalen. Elk zijn pleziertje. Smiley Vrolijk

 

Niets minder betalen,ze betalen gewoon de volle pot,ook al halen ze niet eens 50% van hun snelheid(Te ver van de Rop of cabine) terwijl anderen dan wel 90% halen (dichter bij de Rop of cabine)en maar even veel betalen.Waarom geeft proximus en Co geen vermindering als ze te ver van de Rop wonen en veel minder snelheid halen.

 

 

 


 

0 Likes
Kevje1406
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
De 3 wijzen! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

Telenet fair use policy

waar vind je je fup terug? 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet fair use policy


@Kevje1406  schreef:

waar vind je je fup terug? 


https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-onbeperkt-surfen/

Daar staat alles in.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes