Beantwoorden
Ypsilon
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet fair use policy

Ik ben al meer dan 15 jaar Telenet klant. Over het algemeen ben ik tevreden van de Telenet diensten. Ik ben ook van plan op klant te blijven, tenzij hun prijzen in de toekomst opnieuw zouden stijgen. Voor alle diensten is voor mij het plafond 125 euro per maand het maximum want ik wil betalen. Ik ben één van de gelukkige die de nieuwe TV Box mag testen. Sinds ik ook in 4K stream zowel via de nieuwe TV Box als met de Apple TV 4K begint de fair use policy van Telenet wel echt nipt te worden binnen ons gezin. De afgelopen maand hadden we een dataverbruik van 739GB en deze maand nog 2 weken te gaan al 431GB. Het is dringend tijd dat Telenet hun FUP aanpast aan de behoefte van de klant. Men heeft dit recent ook gedaan door de mobiele data te verhogen. Ben ik de enige die steeds dichter bij de fair use grens botst?

Tags (2)
26 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet fair use policy


@Kevje1406  schreef:

waar vind je je fup terug? 


https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-onbeperkt-surfen/

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-netwerkbeheer/

 

In de voorwaarden kan ik er niet zo heel dadelijk iets over terugvinden (ik heb ze heel snel overlopen, dus misschien dat ik het gemist heb).

 

https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/TELNBMC8T603_Algemene_vo...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet fair use policy

Nu ze meer volume gebruiken kan Telenet best hun smalband snelheid optrekken van 10/1Mbps naar 20/5Mbps  voor whoppa en fibernet200.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet fair use policy

@sb @Kevje1406 is het deze uitleg wat u zoekt?

Onbeperkt surfen (wigo)
  • Voor wie heel veel surft, downloadt en streamt. Je verstuurt en ontvangt gigantisch veel, zonder limiet
  • Toch is er ook één gebruiksregel om al onze klanten snel te laten surfen. Bij heel hoog  verbruik tijdenspiekuren  (> 750 GB) word je tijdelijk opgemerkt als intensieve gebruiker. Je blijft onbeperkt surfen, maar wel trager (tot 10 Mbps1 downstream en tot 1 Mbps1 upstream) tot je Telemeter weer op 0 staat
  • Tijdens daluren blijf je onbeperkt surfen én met volledige snelheid
  • Tip: de Telemeter op Mijn Telenet toont op ieder moment hoeveel je al verbruikt hebt
 Eerlijke verdeling van vrije bandbreedte
  • Telenet is voorstander van duidelijke communicatie naar onze klanten over wat Telenet doet met zijn netwerk. Wij hanteren daarvoor een transparant netwerkbeheer dat het mogelijk maakt om de klant de snelheid en volume te geven waar hij recht op heeft.
  • Iedereen moet kunnen genieten van supersnel internet. Daarom verdelen we de vrije bandbreedte zo eerlijk mogelijk over alle gebruikers
  • Concreet beperken we (wanneer nodig) de bandbreedte voor P2P-verkeer in upstream tijdens de allerdrukste momenten. Zo kan iedereen een minimum aan upstream bandbreedte gebruiken
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet fair use policy

@Ex-Netweter

 

Je citeert (deels) exact hetzelfde wat je kan terugvinden door op de links te klikken die ik vermeldde.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet fair use policy

@sb sorry

0 Likes
Kevje1406
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
De 3 wijzen! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

Telenet fair use policy

belachelijk dat fup bestaat in deze tijd met cloud gaming en 4k enzovoort enzovoort. met clouw gaming verbruik je rond de 50mbps dus tel het maar uit dan. echt belachelijk. misschien toch nadenken om de overstap naar edpnet te maken waar het echt ONBEPERKT is

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet fair use policy

50 Mbps = 6,25 MiB/sec. = 375 MiB/min., dus ongeveer 22 GiB/uur. Klopt dat?

 

Ik moet toegeven dat ik nog gehoord heb van cloud games. Om welke games gaat dat dan?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kevje1406
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
De 3 wijzen! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

Telenet fair use policy

wat je maar wilt. het noemt shadow cloud gaming. zoek maar op. je hebt toegang tot je eigen pc en je doet erop wat je maar wilt. games en dergerlijke koop je zelf. ik heb dit voor 30beuro per maand. zit een GTX 1080 videokaart in en Windows 10 enzovoort enzovoort. kun je ook op android enzo gebruiken. overal heb je toegang tot je pc

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet fair use policy

leuk zo spellen spelen op afstand enzo, speel ook op de PS4 spelletjes, 

maar hoeveel zouden dit doen op alle klanten in totaal,

en zo houden ze het netwerk ook nog iets of wat stabiel, 

stel dat er enkele in een straat zo gaan beginnen spelen en het netwerk verbruiken, wat gaan die andere klanten dan doen als het netwerk trager word in de straat en het netwerk zo overbelast komt (beetje drastisch misschien, maar zo denken ze misschien ook) het telenet netwerk is nu al soms even niet stabiel (merken de telenet box testers momenteel af en toe)

en is het bij een ander even stabiel????

heb ook nog edpnet gehad en had toen snelheden die fel schommelde omdat proximus toen op hun netwerk de verbinding test voor enkele dagen om het stabiel te krijgen voor de klant, 

zo kan je bv volle snelheid hebben en paar dagen later lagere snelheid omdat de verbinding niet stabiel genoeg is.

maar ieder is vrij om te kiezen wat ze liefst willen en betalen voor hun internetverbinding.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet fair use policy


@Kevje1406  schreef:

belachelijk dat fup bestaat in deze tijd met cloud gaming en 4k enzovoort enzovoort. met clouw gaming verbruik je rond de 50mbps dus tel het maar uit dan. echt belachelijk. misschien toch nadenken om de overstap naar edpnet te maken waar het echt ONBEPERKT is


Neem dan business 240/30Mbps  volledig onbeperkt volume.Geen piek en dal uren gezeur.

Ook verkrijgbaar als particulier via Telenet center.En klaar is kees.

 

Met edpnet haal je NOOIT 100/40Mbps wat ze aangeven.  Of je moet naast de ROP straatkast wonen en dan nog niet meer dan 92/32Mbps.Hoe verder je met edpnet proximus scarlet dommel  billi van de rop woont hoe verder je snelheid in elkaar zakt zoals een kaartenhuisje.Zelfs onder de 60Mbps.En daar zit je elke dag mee opgescheept zo TRAAG.Wel betaal je voor 100Mbps.

 

En Netflix die komen ook niet van de grond in Belgie        Halen amper rond de 17%

0 Likes
Kevje1406
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
De 3 wijzen! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

Telenet fair use policy

zie je reactie nu pas man haha, ja ik was er al voor aant kijken en ben dus ook erachter gekomen dat mensen zonder btw nr dit ook kunnen aanschaffen,niet dat het een probleee; is aangezien ik vanaf komende maand ook een btw nr heb, maar allesinds vandaag gelijk aangeschaft!!! ben je hier echt zeker van dat je bij deze geen fair use policy meer hebt ??

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet fair use policy


@Kevje1406  schreef:

 vandaag gelijk aangeschaft!!! ben je hier echt zeker van dat je bij deze geen fair use policy meer hebt ??


Business fibernet  240Mbps plus heeft echt onbeperkt volume,geen Fup en geen telemeter.

Zie officiele Telenet link.

https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/internet/business-fibernet/

0 Likes