Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet haalt niet de beloofde snelheidsverhoging.

Telenet komt beloofde snelheid van 1Gbit/s voorlopig niet na

Het lukt Telenet niet om voor 2019 vast internet met snelheden van 1Gbit/s aan te bieden. De Belgische provider kondigde aan dat die snelheidsboost er 'tegen 2019' zou zijn, maar moet nu toegeven dat die belofte voorbarig is geweest.

Telenet kondigde twee jaar geleden al aan dat klanten vanaf 2019 met gigabitsnelheden zouden kunnen surfen, ongeveer vijf keer zo snel als vandaag het geval is. Tot enkele dagen geleden stond die belofte ook prominent op de website van de operator, maar inmiddels zijn de woorden 'tegen 2019' veranderd in 'in de nabije toekomst'.

Mogelijke aanleiding was een tweet van @ToMiKoN aan het adres van Telenet, waarin de operator geconfronteerd werd met het feit dat 2018 er bijna op zit. "Wij meer betalen en jullie niet opleveren? Houden jullie je aan je belofte?"

In een reactie laat Telenet weten dat 2019 als startdatum wat voorbarig was. "Uiteraard zijn we volop aan het werk om het netwerk klaar te stomen voor gigabitsnelheden, maar een concrete datum kunnen we nog niet geven." Telenet steekt in totaal een half miljard euro in de upgrade van zijn vaste netwerk. Om snelheden van 1Gbit/s te garanderen moet in zo’n tweehonderd gemeenten de apparatuur worden gemoderniseerd.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
19 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet haalt niet de beloofde snelheidsverhoging.

<oei> Een half miljard euro?! Dat gaan we voelen in onze portemonnee...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet haalt niet de beloofde snelheidsverhoging.

denk dat er een prijs stijging zit aan te komen in 2019 ook, al hoop ik van niet want er verdwijnen enkele zenders weer en play is ook al gestegen in prijs.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet haalt niet de beloofde snelheidsverhoging.


@Master-Magic  schreef:

denk dat er een prijs stijging zit aan te komen in 2019 ook, al hoop ik van niet want er verdwijnen enkele zenders weer en play is ook al gestegen in prijs.


Weeral prijsstijging, in augustus was de laatste... dan houd ik liever de 200 mb/s die ik nu heb voor dezelfde prijs.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet haalt niet de beloofde snelheidsverhoging.

@m-jan20 is al elk jaar een kleine prijs aanpassing geweest, sommige klanten vinden het te ver gaan, er verdwijnt constant zenders elk jaar en er word amper iets in de plaats gegeven van nieuwe zenders maar de prijs gaat wel omhoog elke keer.

zie het play/play more eens hoeveel zenders daarin verdwijnen op een heel erg korte tijd.

van het play more aanbod schiet er niet veel meer over......


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet haalt niet de beloofde snelheidsverhoging.

Ik denk ook dat 70% van de mensen Play enkel en alleen heeft voor Terugkijk-tv


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet haalt niet de beloofde snelheidsverhoging.


@m-jan20  schreef:

@Master-Magic  schreef:

denk dat er een prijs stijging zit aan te komen in 2019 ook, al hoop ik van niet want er verdwijnen enkele zenders weer en play is ook al gestegen in prijs.


Wat wordt er jaarlijks(maandelijks) niet duurder... huizen appartementen,huishuur,electriciteit,brandstoffen,zoals benzine gas diesel.verzekeringen,wegenbelasting,hospitalisatie bijdrage,en krijg je meer?Die 2 a 3 euro van Telenet jaarlijks is 'n peulschil vergeleken met wat ik voorgaande opnoemde.

Telenet levert vandaag al 750/75Mbps over coax aan bedrijven of zelfstandigen.

https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/internet/corporate-fibernet/

whoppa 400/40 standaard en een betalende boost naar 750/50Mbps zie ik eerdaags wel zitten.

750GB in de piek uren optrekken naar 1000GB  en zoals vandaag onbeperkt tussen 24 en 12 uur .

Grote bestanden zoals Back_ups van enkele TB's kan je vlot binnenhalen voor 12 uur smiddags zonder de meter in het oog te houden.(onbeperkt volume tussen 24 en 12 uur smiddags)Ik heb de test gedaan met grote testbestanden binnen te halen.Vlot 15TB op 2 weken tijd in de voormiddag voor 12 uur met whoppa.En snachts lekker slapen tot smorgens.Geen seconde op smalband gestaan,had zelfs nog 200GB over van de 750 gb in de piek.

https://www.engineerhammad.com/2015/04/Download-Test-Files.html

Ik persoonlijk kom nooit aan de 400GB maandelijks.

Ik hou gewoon van betrouwbaar snel internet.Bij Telenet krijg je gegarandeerd de volle snelheid,bij de andere  aanbieders over het koper netwerk haal je nooit de volle snelheid dikwijls niet eens 80%.

Of zelfs nog veel minder.Wel betalen voor iets wat je niet haalt.

 

 De  maximale snelheid bij de  aanbieders over koper(proximus en co)  is vandaag 100/40Mbps .Ik wil de eerste nog zien die 90/33Mbps haalt

 

 Ik haal vlot de volle 400/40Mbps over coax met whoppa boost.

 

 


 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet haalt niet de beloofde snelheidsverhoging.

Ik vraag me af of we 1 Gbit/s nodig hebben? Voor mij hoeft dat allemaal niet. Heb een Whop en dat internet is meer dan voldoende. Voor bedrijven misschien? Maar als particulier? Ik weet het niet.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet haalt niet de beloofde snelheidsverhoging.


@Ex-Netweter  schreef:

Ik vraag me af of we 1 Gbit/s nodig hebben? Voor mij hoeft dat allemaal niet. Heb een Whop en dat internet is meer dan voldoende. Voor bedrijven misschien? Maar als particulier? Ik weet het niet.


Telenet zit niet stil .Telenet stoomt zich klaar voor de toekomst.En dat wordt nog meer dan 1Gbps

10Gbps downspeed en 1Gbps upspeed met docsis3.1 over coax.

 

Delta  Nederland levert sinds 1 december al 1Gbps over coax in heel Zeeland.

https://www.delta.nl/over-delta/persberichten/delta-eerste-provider-met-1-gigabit-over-coax?utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliate

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet haalt niet de beloofde snelheidsverhoging.


@m-jan20  schreef:

Ik denk ook dat 70% van de mensen Play enkel en alleen heeft voor Terugkijk-tv


Ik ben er eentje van. En dat er alsmaar minder zenders zijn komt door het feit dat er meer en meer "on demand" gekeken wordt, of via streamingsdiensten. Al mis ik bij de streamingsdiensten toch wel duidingsprogramma's, reportages enz. Ik gebruik terugkijkTV vooral als er 2 of meer elkaar overlappende programma's zijn die ik niet tegelijk kan opnemen en vooral voor reportages en dergelijke. Wij kijken trouwens meestal maar een 2-tal uur TV per dag vanaf 21u.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet haalt niet de beloofde snelheidsverhoging.

@robatoras dat delta internet aanbod is 125 euro per maand, wel prijzig, daarvoor heb je nu een Wiggo 25 pakket.

wie gaat dit nemen voor enkel internet.????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet haalt niet de beloofde snelheidsverhoging.


@Master-Magic  schreef:

@robatoras dat delta internet aanbod is 125 euro per maand, wel prijzig, daarvoor heb je nu een Wiggo 25 pakket.

wie gaat dit nemen voor enkel internet.????

 

 

Niet enkel internet 


Fiberspeed 1Gb
In 3 pack

 Samen 125 euro netto voor particulieren

KevinDBM
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Nieuwe TV-theek? On a roll... Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Telenet haalt niet de beloofde snelheidsverhoging.

Als ik mij niet vergis zit daar ook TV (95 zenders +sport zender) en vaste telefonie. Niet enkel internet dus.

Internet en TV: Fiber 200 - Play More + Sports
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet haalt niet de beloofde snelheidsverhoging.


@KevinDBM  schreef:

Als ik mij niet vergis zit daar ook TV (95 zenders +sport zender) en vaste telefonie. Niet enkel internet dus.


Klopt 100%

Fiberspeed 1Gb
1 jaar
 
2 jaar
  • Downloadsnelheid 1Gb/s
  • TV: 95+zenders (35 HD), TV App
  • Gratis Pluspakket en Fox Sport Eredivisie
 
  • Vaste Telefonie
  • Gratis monteur
  • Gratis wifi-check

 Samen 125 euro netto voor particulieren

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet haalt niet de beloofde snelheidsverhoging.

En dat ze de Nodes van nog 200 gemeenten moeten aandoen met hun apparatuur geloof ik niets van,ze zijn veel verder.

0 Likes