Beantwoorden
Wouter3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

Er is er geen enkele mogelijkheid meer om mijn  "peperdure" PG-9072LG-TN aan te passen.

 

Inloggen via IP-adres lukt niet meer, na een software-update van Telenet, na mijn aankoop!

 

SSID en pwd zijn onaantasbaar versleuteld, thans was het bij mijn aankoop niet het geval!

 

O ja , mijn probleem is dubbel zo groot, want ik had er namelijk 2 gekocht t.w.v. maar liefst 200 euro.

 

Na mijn Telenet aankoop en overstap naar een andere provider, kan je je dure aankoop wegflikkeren.

 

Telenet kaapt hier zomaar even jouw eigendomsrechten weg, als je bij hen weggaat.

 

Deze piraterij kan absoluut niet!

 

Nog enig nuttig antwoord Telenet?

Heeft iemand een oplossing om toch nog in te loggen op de PG-9072.

 

Ps: In Nederland zelfde probleem, bij Ziggo, met de PG-9172LG-ZG, ook van Comtrend,  enkel aan te passen via webinterface van Ziggo.

0 Likes
28 reacties
Ex-Netweter
 

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

@Wouter3 Kan uw nieuwe provider de deur ni open doen, ik bedoel hebt u van hen geen update nodig.

Jos

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

In geval van diefstal verwittig je toch best even de politie...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

@Wouter3lees eens vorige reactie ipv te negeren dan heb je direct je oplossing

 

bijna gelijk elke type powerline werkt op het telenet netwerk

als er daar nu devolo /  TN (telenet) / proximus opstaat, powerlines van de lidel werken waarschijnlijk ook 😛 een update kan niet de oorzaak zijn

 

als je nog niet akkoord bent luister dan naar @sb 😄

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

@Wouter3 Als ik uw eerste post nog eens goed herlees en er uw frustraties uit wegfilter, dan begrijp ik dat uw probleem zich beperkt tot het niet kunnen instellen van de SSID en van een wachtwoord.


Inloggen via IP-adres lukt niet meer, na een software-update van Telenet, na mijn aankoop!

 

SSID en pwd zijn onaantasbaar versleuteld, thans was het bij mijn aankoop niet het geval!

Waar ik niet goed kan volgen is de bewering van de software-update. Ik heb nooit geweten (maar ik weet niet veel) dat je rechtstreeks aan de instellingen kon. De instellingen kunnen enkel benaderd worden via mijn telenet.

 

Ik veronderstel dat je  de   "peperdure" PG-9072LG-TN, zoals je zelf schrijft, nog steeds kan gebruiken als je, je tevreden stelt met de verstek SSID en het verstek wachtwoord.  

Dat je een ander SSID wenst en een ander wachtwoord kan ik best begrijpen en beamen. 

 

Als je iemand (goed) kent dit internet heeft bij Telenet, kan je daar je PG-9072LG-TN in een stopcontact steken en met een netwerkkabel verbinden met de (kabel)modem van Telenet. Na een tijdje wachten, vermoed ik dat die iemand de PG-9072LG-TN zal zien op zijn 'mijn telenet'.  Je kan dan het SSID en wachtwoord veranderen.

 

Het is best mogelijk dat je niemand kent die internet heeft bij Telenet. Je kan dan hetzelfde proberen in een Telenet winkel. Netweters die meer kennis hebben van de interne keuken van Telenet kunnen dit beamen of weerleggen.

 

Tenslotte als je niet tevreden bent, kan je een mailtje sturen naar de ombudsman Telecommunicatie en je kan ook een klacht indienen bij de Economische inspectie.
 

 

 

 

0 Likes
Maxius2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

challenge accepted 🙂 telenet-tip: scan open poorten device 🙂

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

Heb ik geprobeerd en tot nu toe geen open poorten gevonden. Ik wil het nog eens proberen maar ik heb weinig hoop. Maar probeer eens poort 7547.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

In deze post vind je usernaam en wachtwoord bij de reactie van @Tom_Acke.

 

Het is hetzelfde voor de PG-9072LG-TN

 

Dit werkt gewoon op de standaard html poort. Bij mij is het adres wel 192.168.0.52, maar je kan dat

gemakkelijk veranderen in de instellingen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

@janne_manKlopt voor AP maar niet voor PG9072 wifi pwl



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.


@igvfer  schreef:

@janne_manKlopt voor AP maar niet voor PG9072 wifi pwl


Bij mij lukt het wel op de PG9072 wifi van Telenet. Zojuist nog effe gecontroleerd.9072.JPG

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

Ben ik verkeerd?

Dit is het inlogscherm AP

comtrendAP.PNG

Dit zit inderdaad op 192.168.0.52 zonder meer.

En dit zou het inlogscherm van de powerline moeten zijn.

PG9072log.PNG

Dit zit bij mij op 192.168.0.230:7547. Maar van beiden weet ik de login en paswoord niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

@igvfer Dat blauwe inlogscherm heb ik voor de wifi PWL. Met admin en password ben ik binnen.

Edit: (19:37) het tweede scherm heb ik eveneens op dezelfde PWL en daar raak ik niet binnen.

Dus 1 apparaat, 2 toegangen.

dmdude
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.


@igvfer  schreef:

Ben ik verkeerd?

Dit is het inlogscherm AP

comtrendAP.PNG

Dit zit inderdaad op 192.168.0.52 zonder meer.

En dit zou het inlogscherm van de powerline moeten zijn.

PG9072log.PNG

Dit zit bij mij op 192.168.0.230:7547. Maar van beiden weet ik de login en paswoord niet.


Heeft iemand intussen gevonden hoe je inloggen op die PG-9072LG-TN ?

Ik heb een modem only dus kan niet via mijntelenet aan de instellingen (SSID en kanaal wijzigen).

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

Bij mij werkt admin en password op 192.168.0.52 adres. Dit is volgens mij de wifi pwl. Als ik me goed herinner vloog ik er de eerste keer uit en direct opnieuw gedaan en toen was ik erin.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet kaapt gekochte PG-9072LG-TN na EasySwitch.

Bij mij was het net omgekeerd. 1 maal in de instellingen, bij 2e poging nada.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes