24761
netweters
|
152491
antwoorden
|
20714
vragen
|
Er is er geen enkele mogelijkheid meer om mijn "peperdure" PG-9072LG-TN aan te passen.
Inloggen via IP-adres lukt niet meer, na een software-update van Telenet, na mijn aankoop!
SSID en pwd zijn onaantasbaar versleuteld, thans was het bij mijn aankoop niet het geval!
O ja , mijn probleem is dubbel zo groot, want ik had er namelijk 2 gekocht t.w.v. maar liefst 200 euro.
Na mijn Telenet aankoop en overstap naar een andere provider, kan je je dure aankoop wegflikkeren.
Telenet kaapt hier zomaar even jouw eigendomsrechten weg, als je bij hen weggaat.
Deze piraterij kan absoluut niet!
Nog enig nuttig antwoord Telenet?
Heeft iemand een oplossing om toch nog in te loggen op de PG-9072.
Ps: In Nederland zelfde probleem, bij Ziggo, met de PG-9172LG-ZG, ook van Comtrend, enkel aan te passen via webinterface van Ziggo.
@Ex-Netweter Kan uw nieuwe provider de deur ni open doen, ik bedoel hebt u van hen geen update nodig.
Jos
@Ex-Netweterlees eens vorige reactie ipv te negeren dan heb je direct je oplossing
bijna gelijk elke type powerline werkt op het telenet netwerk
als er daar nu devolo / TN (telenet) / proximus opstaat, powerlines van de lidel werken waarschijnlijk ook 😛 een update kan niet de oorzaak zijn
als je nog niet akkoord bent luister dan naar @sb 😄
@Ex-Netweter Als ik uw eerste post nog eens goed herlees en er uw frustraties uit wegfilter, dan begrijp ik dat uw probleem zich beperkt tot het niet kunnen instellen van de SSID en van een wachtwoord.
Inloggen via IP-adres lukt niet meer, na een software-update van Telenet, na mijn aankoop!
SSID en pwd zijn onaantasbaar versleuteld, thans was het bij mijn aankoop niet het geval!
Waar ik niet goed kan volgen is de bewering van de software-update. Ik heb nooit geweten (maar ik weet niet veel) dat je rechtstreeks aan de instellingen kon. De instellingen kunnen enkel benaderd worden via mijn telenet.
Ik veronderstel dat je de "peperdure" PG-9072LG-TN, zoals je zelf schrijft, nog steeds kan gebruiken als je, je tevreden stelt met de verstek SSID en het verstek wachtwoord.
Dat je een ander SSID wenst en een ander wachtwoord kan ik best begrijpen en beamen.
Als je iemand (goed) kent dit internet heeft bij Telenet, kan je daar je PG-9072LG-TN in een stopcontact steken en met een netwerkkabel verbinden met de (kabel)modem van Telenet. Na een tijdje wachten, vermoed ik dat die iemand de PG-9072LG-TN zal zien op zijn 'mijn telenet'. Je kan dan het SSID en wachtwoord veranderen.
Het is best mogelijk dat je niemand kent die internet heeft bij Telenet. Je kan dan hetzelfde proberen in een Telenet winkel. Netweters die meer kennis hebben van de interne keuken van Telenet kunnen dit beamen of weerleggen.
Tenslotte als je niet tevreden bent, kan je een mailtje sturen naar de ombudsman Telecommunicatie en je kan ook een klacht indienen bij de Economische inspectie.
challenge accepted 🙂 telenet-tip: scan open poorten device 🙂
Heb ik geprobeerd en tot nu toe geen open poorten gevonden. Ik wil het nog eens proberen maar ik heb weinig hoop. Maar probeer eens poort 7547.
@janne_manKlopt voor AP maar niet voor PG9072 wifi pwl
@igvfer schreef:@janne_manKlopt voor AP maar niet voor PG9072 wifi pwl
Bij mij lukt het wel op de PG9072 wifi van Telenet. Zojuist nog effe gecontroleerd.
Ben ik verkeerd?
Dit is het inlogscherm AP
Dit zit inderdaad op 192.168.0.52 zonder meer.
En dit zou het inlogscherm van de powerline moeten zijn.
Dit zit bij mij op 192.168.0.230:7547. Maar van beiden weet ik de login en paswoord niet.
@igvfer Dat blauwe inlogscherm heb ik voor de wifi PWL. Met admin en password ben ik binnen.
Edit: (19:37) het tweede scherm heb ik eveneens op dezelfde PWL en daar raak ik niet binnen.
Dus 1 apparaat, 2 toegangen.
@igvfer schreef:Ben ik verkeerd?
Dit is het inlogscherm AP
Dit zit inderdaad op 192.168.0.52 zonder meer.
En dit zou het inlogscherm van de powerline moeten zijn.
Dit zit bij mij op 192.168.0.230:7547. Maar van beiden weet ik de login en paswoord niet.
Heeft iemand intussen gevonden hoe je inloggen op die PG-9072LG-TN ?
Ik heb een modem only dus kan niet via mijntelenet aan de instellingen (SSID en kanaal wijzigen).
Bij mij werkt admin en password op 192.168.0.52 adres. Dit is volgens mij de wifi pwl. Als ik me goed herinner vloog ik er de eerste keer uit en direct opnieuw gedaan en toen was ik erin.