Beantwoorden
Ex-Netweter

TimeCapsule T3 wifi en Mercury

Mijn oude TimeCapsule (1st gen 2008, van betrouwbaar gesproken!) wordt uit voorzichtigheid vervangen door een T3.

De huidige TC  gebruik ik als 2e wifi-netwerk (ander SSID) in de living (DHCP staat af, die krijgen we van de Mercury modem van Telenet).

Nu heb ik begrepen dat de wifi-antenne in de T3 anders werkt (meer dynamisch, in de richting van de geconnecteerde devices) en mijn ervaring is dat twee dynamische wifi zenders (die zelf kanalen en frequenties optimaliseren) te dicht bij elkaar voor problemen kunnen worgen (ook de buren bezetten 2.4 GHz kanalen voor Proximus).

Waar moet ik op letten? Mercury modem standaard laten en de T3 beperken in z'n creatief optimaliseren? Of valt dat samenleven best mee?

(De TimeCapsule hoeft niet van buiten het huis toegankelijk te zijn.)

0 Likes
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik kan je helaas niet helpen met je probleem en duizendmaal sorry dat ik even mierenneuk, maar moet het niet magna zijn ipv manga?

(Nogmaals, mijn excuses. 😉

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

Oeps, inderdaad. Fixed 🙂

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

@Ex-Netweter

Laat alles eens op automatisch staan (dus dat de TC zelf wifi kanalen kiest) en kijk dan de wifi kanalen na via "wifi analyzer" (Android) voor Apple ken ik geen app maar als je dat ingeeft dan vind je er wel een.

Normaal zouden de kanalen op 1,6 en 11 moeten staan. Post anders even een screenshot.

Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter

Tip: op een Mac kan je wifi diagnostics en een heuse wifi scanner oproepen als je de "option"-toets indrukt terwijl je op het wifi icoontje in de menu bar bovenaan klikt.

Je krijgt dan via de diagnostics een volledig overzicht van alle wifi-netwerken, kanalen, frequenties etc.