Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

Sinds kort ben ik in het bezit van ern Ipphone van Anroid. Nooit gedacht dat ik zoveel problemen zou ondervinden om mii aan te loggen in Telenet WiFi Free. Maar het is mij na een dag of 4 zoeken dan toch gelukt. En ik wil graag meedelen hoe het mij gelukt is. 

Eerst even zeggen dat ik totaal geen enkele ervaring hebt im het gebruik van een iphone. Deze iphone heb ik van een goeie kennis gekregen. Best aardig he. 

 Het duurde niet heel erg lang voordat ik me had weten in teloggen in mijn Router die achter de modem hangt van Telenet. Maar daar ben je thuis goed mee maar niet als je bv 5 km van huis bent want daar heb je geen signaal meer. 

Dus op zoek gaan hoe ik WiFi Fee kon gebruiken. En dat blijkt herl wat voeten im de aarde te heben. Als ik eem probleem heb dan staat snel op geven niet echt in mijne woordenboek. 

Op het internet op zoek naar info , kwam hier ook langs en las dat er hiet ook nogal wat mensen zijn die er ook niet echt uitkomen ?

Ik kwam al snel te weten dat Anroid vaak nogal wat lastig doet. Als het op openbare WiFi netweken gaat , zoals Telent bv. Omdat er veel punten zijn met allemaal dezelfde naam. Ik bedoel " Telenet WiFi Free". 

De oplossing die ik las was , om je Vliegtuig Modes Uit te zetten. Je dan inloggen en erns terug weg gooien. Terug naar Vliegtuig Modus gaam , weg gooigen.   Je dan terug aanloggen. 

Zo heb ik.het niet gedasn , wel men Vliegtuig Modus uit gezet. Mijn eigen wifi stond nog aan. En me ingelogd op Telenet WiFi Free. En waarrempel het werkte , wat eerst niet wrkte. Dus zeker de moeite waard om het ook zo te proberen , wie zelf eigen wifi heeft (dus niet de wifibvan de modem wat wekte eetst ook niey bij mij)  en nu wel zelfs een test gedasn. En het werkt nu wel , ervoor niet. 

Dit wou ik meegeven aan idereen hier , hopelik lezen ze dit bij Telenet ook. Voor het geval men dit niet wistn ?

Groet

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet WiFi Free inloggen via Iphone
Titel gewijzigd op 20/03 door Suzy (admin) | Vorige titel: Tip om aan te melden op Telenet WiFree via iPhone

Tags (1)
0 Likes
16 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

Oei? Een iPhone van Android?

iPhone is eigendom van Apple en werkt met iOS.

(bijna) Alle andere Smartphone-merken werken met Android. Welk merk heb jij?

Wifi Free   WiFree.

Ex-Netweter
 

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

 Als ik het goed voor heb zou het een Sansung moeten zij , ben het ergens tegen gekomen in een van de instellingen  ?

Maar niet alleen heb ik deze iphone nog niet zo erg lang , heb ook niet herl ervaring met een iphone als ik ook goed voor heb kon ik geen Apple App downloaden , Mirosoft geen enkel probleem.

Dus verder weet il ook niet meer. Omdat ik bijna 65 ben (volgende maand) is mijn techische kennis best wel behoorlijk. Met een Computer speel ik aardig , alleen iphone is echt nieuw voor mij.

Maar vindt best omlachtig om ermee te werken. Dat zal ook.wel te wijten zijn omdat het juistb zo nieuw en nog onbekend.

Ik wil het wel leren , als ik hulp zou krijgen van die een iphone als speelgoed bescheuwd  haha , dan kan die me ervaring leren. 

Velen zijn geboren in het internet tijdperk , ik lang daarvoor. Van Telenet medewekers die veel jonger zijn , dan ik zeggen zelf dat ik best goed mee ben. Das toch een compliment vindt ik zelf.

Ps Nadeel voor mij is , veel te klien toetsebord en snel verspringen ik krijg het erg vaak op men heupen. En zeker als je een leesbril op hebt. Letters die verspringen of fout zijn daar erger me blauw aan.

Hier zie ik staan onwikelaar Google en das toch Microsoft of niet ? Ik dacht van wel.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Android_(besturingssysteem)

https://www.androidplanet.nl/thema/android-os/

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

@Ex-Netweter 

Ik ben zo vrij om u er op te wijzen dat je veel verwarring zaait door uw toestel een iphone te noemen terwijl het er geen is.

Je hanteert de term "iphone" ten onrechte om iets aan te duiden dat een "smartphone" is.

Een iphone is één specifiek soort smartphone, namelijk de toestellen van Apple. En die hebben ook een eigen besturingssysteem en dat is niet Android.

Aangezien jij ook aanhaalde dat het waarschijnlijk een Samsung is, heb jij dus met 100% zekerheid een smartphone met Android in uw bezit. En geen iphone.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

@StefaanH 

What i said!

@Ex-Netweter 

Google is geen deel van Microsoft. Google het een keer!

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

@Santa 

Uit hetgeen hij gepost heeft na uw reactie was het mij duidelijk dat hij niet begrepen had wat jij exact bedoelde. Dus heb ik het iets uitgebreider uitgelegd.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

Je kan het paard naar het water brengen....

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone


@Santa  schreef:

Je kan het paard naar het water brengen....


Soms is dat de enige manier om niet te verdorsten ...🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

Sorry dat kan ik toch ook niet weten , dat een smart phone en geen iphone. En dat ik van de andere gebuiker de vraag niet niet begreep is dit mijn schuld dan ?

Weet jij alles , ik alvast niet en daarom worden hier vragen gesteld. Dit type van toestellen is nieuw voor mij. Alhoewel ik al wat over gelezen heb maar dat niks

73 da di da

Dit staat zo te lezen op.Google , als je de zoek opdracht ingeeft ' wat is het verachil tussen een smart phone en een iphone '

En dit staat er dan te lezen :

iphone is een merknaam, smartphone is een soortnaam. De iphone is een smartphone. Deze wordt gemaakt door Apple, er zijn ook andere fabrikanten die smartphones maken. Er is geen verschil, een iphone = een smartphone..

Sorry dan kan ik niet anders vastellen dat jullie ook niet gelijk hebben.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

Twee vragen waarmee je worstelt. Is Google van Microsoft of juist andersom, is Microsoft van Google? Misschien mis je het nog niet maar het gaat hier om twee afzonderlijke bedrijven. De vraag is wat ze met elkaar te maken hebben.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

Een mus is een vogel, niet elke vogel is een mus.

Een iphone is een smartphone, niet elke smartphone is een iphone.

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

Uiteraard moet je Vliegtuigmodus op UIT zetten.

De vliegtuigmodus schakelt alle draadloze verbindingen uit. Zoals de bel-, wifi- en bluetoothverbinding. In de vliegtuigmodus bent u dus niet bereikbaar. Ook kunt u zelf geen contact opnemen met anderen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

@sb 

Het is inderdaad zo dat als je vliegtuig modus aanzet alle verbindingen wegvallen. Maar als je dan afzonderlijk de wifi alleen terug aanzet werkt wel je wifi terwijl al derest op vliegtuig modus blijft.

Bellen/mobiele data werken maar pas terug eens je vliegtuig modus weer op uitzet (vanzelfsprekend)

(Gewoon ff om te vermelden dat je nog steeds op wifi kan, staat los van telenet wi-free ✌️)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

@DeLLiAnO 

Bedankt voor de aanvulling; dat wist ik niet. Ik heb het zelf even nagekeken, dus nu weet ik ook hoe dat hier werkt.

De tekst in het cursief was in feite een citaat van SeniorWeb:

https://www.seniorweb.nl/tip/de-vliegtuigmodus


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Tip om aan te melden op Telenet WiFree via smartphone

@sb 

Mijn post is nog niet helemaal correct. Ff correctie van mezelf:

Indien men vliegtuig modus aanzet, en de wifi zelf aanzetten, en je telefoon EN je provider vowifi ondersteund, kan je eigenlijk wel nog bellen. 🙂

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes