Beantwoorden
JarneChris
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Traag internet (dat uitvalt) maar toch goede speedtest

Beste netweters hier ben ik weer, De afgelopen week hebben wij zeer veel last van internet dat uitvalt dit gebeurd niet alleen via wifi maar ook via het bekabeld internet. Om het nog erger te maken is het internet ook niet geweldig snel als het werkt. Websites, apps, games en zelfs de opnames van de tv box die extreem lang nodig hebben om te beginnen, toch heb ik al een aantal keer een speedtest gedaan die goede resultaten geeft meestal rond de 280mbps via wifi. Maar alsnog vindt ik het raar dat een nokel van mij die Proximus heeft en een lijntje van 40mpbs sneller een website kan openen dan ik op mijn 300mbps lijn.

 

Ps: dns server zijn ook al eens aangepast maar het maakt geen verschil

Tags (3)
0 Likes
18 reacties
JarneChris
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Traag internet (dat uitvalt) maar toch goede speedtest

Ik ben vandaag eens gaan navragen bij mijn buren die Orange hebben en zij hebben net hetzelfde probleem dat het internet regelmatig uitvalt. Wij hebben dus vandaag ook contact opgenomen met Telenet en zij bevestigingen eindelijk na heel veel telefoontjes dat het toch gaat om een groot probleem. Volgende week mogen we een technieker verwachten die het aftappunt van mij en mijn buren gaat controleren. Ik hoop in ieder geval dat het probleem opgelost gaat geraken. Ik hou jullie op de hoogte 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Traag internet (dat uitvalt) maar toch goede speedtest

@JarneChris  dan is er dan toch eindelijk een begin van iets wat hopelijk je oplossing ook gaat worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Traag internet (dat uitvalt) maar toch goede speedtest

@JarneChris ik vrees dat dit op nog plaatsen zo is, heb er ook al enkele dagen last van gehad van internet uitval, kan dus lokaal zijn of we wonen toevallig in dezelfde streek.

het internet word in m'n buurt wel meer gebruikt door de studenten in de studentenkotten die dus meer verbruik hebben, ik merk het hier wel in de namiddag, bv nachts zijn er geen problemen of vanaf 22 uur.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JarneChris
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Traag internet (dat uitvalt) maar toch goede speedtest

@Master-Magic het internet word in m'n buurt wel meer gebruikt door de studenten in de studentenkotten

 

Natuurlijk kan dit het geval zijn dat er teveel mensen op het internet zitten maar eigenlijk zou het netwerk niet mogen wegvallen. We betalen uiteindelijk voor een verbinding die werkt. Sowieso vindt ik het spijtig dat op mijn aders nog geen glasvezel ligt van de concurrentie want ik zeg eerlijk als dat hier binnenkort wordt aangelegd (kans ik vrij groot we staan op de kaart in voorbereiding) dan is mijn keuze snel gemaakt, wij zitten voorlopig bij Telenet omdat zij de enigste zijn die de beloofde snelheid na komt maar dat gaat niet meer lang zijn op mijn aders.   

0 Likes