Beantwoorden
Timi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Traag internet via lan kabel ps4

Hallo

Recent heb ik een wifi booster geleend van telenet en vanaf dan heb ik minder mbps dan voor de wifi booster er was via mijn topcom powerlan die aangesloten zit op mijn ps4 hoe komt dit? En hoe kan ik dit ongedaan maken zonder de wifi booster weg te moeten doen? Bedankt

0 Likes
4 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Traag internet via lan kabel ps4

Iemand die @Timi kan helpen met de snelheidsproblemen die hij heeft sinds de Telenet WiFi booster in gebruik werd genomen? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Traag internet via lan kabel ps4

WiFi Booster? Spreek je over de set Powerlans of over het Acces Point.

Powerlans met wifi hebben 2 maal een snelheidsverlies.

Een eerste maal tussen de beide PWL's op het het electriciteitsnetwerk en een 2e maal op het Wifisignaal tussen de Wifipwl en je PS4 afhankelijk van de afstand enz. (De reeds tot in den treure herhaalde belemmeringen voor WiFi).

Bij het acces point heb je geen verlies op de fysieke verbinding (UTP kabel) tussen de modem en het AP maar wel mogelijk verlies op het WiFi signaal.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Traag internet via lan kabel ps4

Je had een topcom. Deze was dan met een utp-kabel verbonden met je ps4.

Zit de wifipwl ook met een utp op je ps4 of doe je het effectief via wifi? Is ook een groot verschil.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LJ
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Follow the reader, reader!

Traag internet via lan kabel ps4

Ook altijd wel even rekening houden met het feit dat  de draadloze ontvanger van de PS4 vrij weinig waard is .

Ik haal via de kabel op mijn ps4 een 190Mbps , en via wifi op mijn Smartphone een 175Mbps (5ghz)  . 

Verbind ik mijn ps4 met hetzelfde wifi netwerk en op dezelfe afstand als mijn smartphone , haal ik tussen de 20-30Mbps .

Dit heb ik ook nog nooit anders geweten . 

Moraal van het verhaal : als gamer bekabel je best altijd rechtstreeks tot op de modem 😉 zo ben je toch zeker van de best mogelijke verbinding .  

Luk
Telenet Technical Business Advisor
0 Likes