Trage en onstabiele wifi verbinding bij 360° Wifi?
Hallo,
We hebben een 360° Modem + 1x een 360° pod. Het valt me op dat het wifisignaal nogal onstabiel is en meestal aan de lage kant (tussen de 17 & 24 Mbps downloadsnelheid)
Ik heb hiervoor contact gehad met de helpdesk en men heeft toen mijn wifi netwerk opgesplist in een kanaal met 2,4 GHZ & een kanaal met 5 GHZ. Eens ik mijn smartphone had verbonden met het kanaal met 5 GHZ kwam ik aan een donwloadsnelheid van 320 Mbps. Was ik wel tevreden mee, maar nogal vervelend om constant te switchen van netwerk om maar een betere snelheid te krijgen.
Met helaas het gevolg dat de 360° pod niet meer verbonden geraakte met de modem.
Terug contact gehad met Telenet helpdesk en die persoon liet me weten dat opsplitsen geen gooed idee is en heeft alles terug gedraaid en de pod had terug verbinding met het netwerk. Toen ik een speedtest deed kwam ik nog op 145 Mbps, wat ik nog aanvaardbaar vind.
Deze morgen rond 06.45 u opnieuw via de speedtest meet ik terug 20,3 Mbps downloadsnelheid, Dit op zo'n 2 meter afstand van de modem en binnen de zelfde ruimte (garage). Lijkt me veel te weinig...
Iemand een idee hoe dit beter kan ?
dank je !
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: trage en onstabiele wifi verbindeng ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
360° Wifi