Beantwoorden
Cadera666
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Trage en wegvallende wifi-verbinding

Kan er iemand mij vertellen waarom mijn 4G sneller is dan mijn internet.  Mijn internet is om te huilen.

Heb 2 wifi repeaters staan voor mijn camera's maar deze vallen om de haverklap uit omdat mijn internet te traag of slecht is. Deze kunnen geen verbinding maken nochtans staat er een repeater een  2 meter van de camera af met bijna volle sterkte.  Zetten wij onze 4 g op geen probleem.

Vandaag ook weer 2 maal modem moeten resetten en midden in de opmaak van een werkbon internet weg.

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: 4G en draadloos internet

 

0 Likes
3 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Trage en wegvallende wifi-verbinding

@Cadera666 De Wifi repeaters zijn eigenlijk slecht. Een repeater versterkt uw signaal wel maar halveerde op de moment ook je snelheid. Als je er dus 2 achter elkaar zet, zal je dus 2 keer een halvering hebben van je bandbreedte en dus ook je snelheid.

4G maakt meestal gewoon connectie met de zendmast en dus is op dat moment sneller.

Het kan ook zijn dat je met storingen zit in uw geburen of een toestel in de omgeving van de antenne dat een mangnetisch signaal geeft zoals een microgolfoven.

Er zijn vele storingsfactoren die ervoor kunnen zorgen dat je slecht internet hebt. 

Voor meer info mag je me gerust een privé berichtje sturen of je vragen posten op dit forum.

 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Trage en wegvallende wifi-verbinding

@Cadera666 

 

Ik kan het antwoord van @kristofDW enkel maar onderschrijven. Met repeaters werken is echt zelf vragen om ellende. En dan nog 2 achter elkaar .. Geen wonder dat daar niks doorkomt ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Trage en wegvallende wifi-verbinding

@Cadera666  

Ik sluit mij aan bij de antwoorden hier en dat dit dus niet bij Telenet zelf ligt maar aan je binnenhuis installatie. 

 

Beste kan je zien of een router te plaatsen of eventueel mesh wifi of powerlines deze kan je al een setje gratis krijgen bij Telenet als je ze nog niet hebt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes