Beantwoorden
Fellowy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Trage ethernet verbinding via Powerlines

Goeiemiddag Netweters!

 

Ik heb thuis een probleem met de lan verbinding van powerlines. Sinds dat er geen mogelijkheid was om een kabel vanaf de router naar mijn kamer te trekken had ik powerlines geinstalleerd. Er is geen probleem met de wifi snelheden die de powerlines doorgeven (rond de 220Mbits/s). Doordat mijn pc zelf geen wifi kaart heeft kan ik alleen maar lan gebruiken. Maar via een bekabeld verbinding krijg ik maar rond de 40-60Mbits/s. Ik heb al getest door de pc aan de router zelf keer te verbinden met kabel en daarbij had ik ook geen enkel problemen. Heb ook al getest om router te resetten en alle powerlines opnieuw te instellen,maar het probleem bleef hetzelfde. 

 

Kan er iemand mij helpen met dit probleem?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
19 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Trage ethernet verbinding via Powerlines

@Fellowy 

Als je die snelheid omhoog krijgt mag je dat wel zeggen. Het komt overeen met wat ik ervaren heb.

We zijn dus lotgenoten.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Trage ethernet verbinding via Powerlines

Blijkbaar heb je super WIFi, hoe heb je dat gemeten.

Als je toch goede WiFi hebt op die plaats waarom koop je dan geen USB WiFi adapter voor uw PC.

Volgens mijn persoonlijke menig zijn de mini USB WiFi adapters minder goed (kleinere antenne) dan de grotere adapters.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Trage ethernet verbinding via Powerlines

Als er geen gratis oplossing aangeboden wordt, dan zou ik toch overwegen om een adapter aanschaffen als je moederbord dit ondersteunt. Je kan dat makkelijk zelf doen. Test wel eerst je snelheid via wifi (met een app op je smartphone). Bij mijn zus heb ik bijvoorbeeld deze geïnstalleerd:

 

https://www.tones.be/nl/article/116190

 

Zij haalt via 5 GHz (download)snelheden tot 190 Mbps.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Fellowy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Trage ethernet verbinding via Powerlines

Ik heb de wifi uitgestest met onze laptop en mijn gsm. Was ook van plan om eentje aan te schaffen voor de moederbord zelf, maar wou weten of dit een probleem was met de powerline zelf of niet. Sinds dat de wifi al goed is waarom dat de lan verbinding zelf slecht is. Normaal zou een bekabeld verbinding toch sneller moeten zijn dan een wifi verbinding?

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Trage ethernet verbinding via Powerlines

Ben je zeker dat je met de WiFi van de powerline verbonden bent of ben je verbonden met de WiFi van uw modem.

Zet de powerline een zonder spanning en test dan eens uw wifi.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Fellowy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Trage ethernet verbinding via Powerlines

@Janneke_Dust Denk wel dat het verbonden is met de powerline want had het een keertje zonder dat de powerline verbonden was getest en er was echt een zwakke verbinding. Dit probleem met de lan had ik juist niet met de oude zwarte router van telenet. Het is pas na dat ik de nieuwe modem ben gaan halen gebeurd.

0 Likes
Fellowy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Trage ethernet verbinding via Powerlines

@sb Bedankt! Mijn moederbord heeft nog een aparte slot voor een internetkaart dus zal er voor eentje gaan kijken.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Trage ethernet verbinding via Powerlines

Kijk eens maar us UTP kabel aan de PC is dit een van min. Cat. 5e.

Kijk ook eens op uw aan welke snelheid de lan verbinding gemaakt is 100Mb of 1Gb.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Fellowy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Trage ethernet verbinding via Powerlines

@Janneke_Dust Het is een cat-5 kabel waarmee het verbonden is en op 1Gb.

0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Trage ethernet verbinding via Powerlines

cat-5 ondersteund toch maar tot 100 mb? probeer best met cat-5e of cat-6

0 Likes
Fellowy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Trage ethernet verbinding via Powerlines

@kve2002 ik heb mijn pc momenteel verbonden met de router met hetzelfde kabel en ik krijg 280 Mbps

0 Likes
Fellowy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Trage ethernet verbinding via Powerlines

Dus blijkbaar was er geen probleem met de powerline zelf. De probleem ligt aan onze elektriciteitsnetwerk want ik heb de powerlines beneden in dezelfde kamer als de router getest en het werkte prima. Ik heb daarna elke verdiep hoger getest en de verbinding was vertraagt. Vind wel raar dat de wifi nog prima werkt, maar ik denk eerder dat het te maken heeft met dat de router makkelijker wifi signalen kan sturen naar de powerlines dan via de elektriciteitsdraden. 

 

Als er nog iemand een oplossing zou vinden mag het hieronder gelaten worden.

Alvast bedankt voor de reacties

en nog een heel fijne weekend!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Trage ethernet verbinding via Powerlines


@Fellowy  schreef:

... knip ... maar ik denk eerder dat het te maken heeft met dat de router makkelijker wifi signalen kan sturen naar de powerlines dan via de elektriciteitsdraden. 

 

... knip ...


Ik denk dat je hier toch wel verkeerd redeneert. De router stuurt geen WiFi naar een powerline. Alles gaat via het e-netwerk. De inhoud van het WiFi signaal dat de Powerline uitstraalt heeft hij dus via het e-netwerk ontvangen, en is trouwens identiek aan hetgeen hij op zijn UTP poort doorgeeft. De Powerline krijgt zijn data niet via twee verschillende kanalen binnen hoor.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Fellowy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Trage ethernet verbinding via Powerlines

@StefaanH bedankt voor je uitleg! Waar zou het probleem aan kunnen liggen dan? Ik snap niet dat mijn wifi wel goed werkt maar de LAN juist omgekeerde is wanneer ze allebij uit dezelde powerline komen.

0 Likes