24751
netweters
|
152341
antwoorden
|
20691
vragen
|
soms heb ik een downloadsnelheid van 190 mbps, een half uurtje later kan dit teruglopen naar 20 à 30 mbps. Even de wifi uit- en inschakelen en de snelheid is terug ok. Ligt dit aan de laptop of het signaal?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: traag en snellere wifi
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor mij klinkt dit alsof je soms verbonden bent met een AP in de 5 GHz band (snel) en soms met een AP in de 2,4GHz band (traag).
Ik vermoed dus dat deze 2 AP's dezelfde naam hebben. Geef ze een een verschillende naam en test nog eens. Paswoord mag hetzelfde blijven voor de 2 AP's.
heb nog AP WNDR4300-TN, verander ik de namen in 'mijn telenet'?
ik gebruik trouwens maar 1 Acces Point, dus: wat moet ik doen?
Het is mogelijk dat 1 accesspunt beide frequentiebanden ondersteunt uw toestel heeft led's kijk eens in deze handleiding .
@Dobbie ik zou zeker de WNDR4300-TN wegdoen en een nieuwe (laten) plaatsen. Dit toestel is verouderd en hiermee zal je nooit de juiste snelheden kunnen halen.
Dit is een toestel van 2013 en is niet conform aan de nieuwe internet standaard.
ik ga volgende week de nieuwe modem + wifi boosters bestellen en hopelijk is het dan in orde, zal me enkele € per maand meer kosten, maar heb het er voor over. Volgens een techniekerzou dit de beste oplossing zijn.
Geef uw WiFi AP in de 5 GHz band eens een andere naam dan die in de 2,4 GHz band.
Maak dan een verbinding met het AP in de 5 GHz band. Je zal dan altijd wel een snelle verbinding hebben tenzij je te ver van uw AP gaat.
zal het volgende week laten weten, benieuwd of de wifi pods de oplossing gaan zijn...
heb eergisteren de nieuwe modem en 2 pods geplaatst ipv de oude modem en powerlines en alles verloopt ok.
de pods staan op gelijkvloers en eerste verdiep. Op mijn bureautje (in een kamer op 1ste verdiep, waar de pod niet staat heb ik speedtest gedaan: 239.4 mbps download en 15.8 upload, daarvoor zat ik tussen de 50 en 100 mbps. De speedtest verschilt, dat weet ik, maar momenteel zijn de modem en pods een verbetering en oplossing van mijn probleem.