Beantwoorden
DennisM98
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Van privé naar business 300/30 (FUP 750GB)

Hallo allemaal, ik zie hier heel veel mensen praten over de FUP van 750GB, wij vinden 750GB ook véél te weinig. Wij hebben ook de gigaboost dus zitten we redelijk snel aan die 750GB. Heel vaak komen berichten voor op dit forum van ' upgrade gewoon naar business '. Ik ben dit namelijk gaan navragen bij Telenet zelf eerst, krijg ik als antwoord -> enkel als je een BTW nummer hebt. Daarna ben ik zelf naar een telecenter gegaan en daar krijg ik hetzelfde antwoord, enkel met BTW nummer kunnen we dit doen. Hoe doen jullie dit dan allemaal, al de mensen die al zijn overgeschakeld naar een business 300/30 en die komen van een privé? 

 

Alvast bedankt! 

14 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Van privé naar business 300/30 (FUP 750GB)

Dit kan gedaan worden in een Telenet Center, daar kan de medewerker bij btw-nummer de optie btw-nummer in aanvraag aanduiden. Een trucje dus, maar het kan zijn dat dit tegenwoordig niet meer wordt toegelaten (aangezien ze het bij u niet hebben kunnen doen). 

 

Wel wat goed nieuws; als je tegenwoordig de FUP overschrijdt, is de smalband 20 mb/s ipv 10 mb/s. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van privé naar business 300/30 (FUP 750GB)

@DennisM98  Het zou kunnen voor internetabonnementen only (business fibernet), mits ze BTW of ondernemingsnummer in aanvraag opgeven. Voor de Klik packets lukt het niet daarbvoor moet je effectief een ondernemings-/BTWnummer hebben.

Anderzijds wordt je momenteel in de piekuren wel op lagere capaciteit gezet in de piekuren als je uw limiet overschrijdt, niet in de daluren. Maar is nu wel tijdelijk 20 Mbps down en 2 Mbps Up, wat werkbaar blijft voor telewerk toepassingen die op een server draaien. Zelfs gamen en videostreamen zal lukken maar niet met 2 of meer tegelijk natuurlijk. Om grote bestanden te downloaden sta je beter wat vroeger op.

Je moet maar even denken dat je met een xDSL lijntje zit, zoals er velen zijn, die dagdagelijks amper meer hebben als de familie TV aan het kijken is. Hun datavolume die ze meer hebben gaat er dan ook niet zo snel door.

Look at the bright side: Neem het als een zomerse uitstap naar de kust met sterk vertraagd verkeer ipv van de gebruikelijke 120 km/u. Je komt er ook maar niet zo snel. En je kan thuis, terwijl je wacht nog een kopje koffie drinken. In de file gaat dat moeilijker.

Het heeft geen nut je erin op te jagen.

En binnen een paar weken komt Telenet misschien toch tot de vaststelling dat ze de FUP kunnen verhogen, al of niet mits betaling of inbegrepen in de Gigaboost.

#samenerdoor.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DennisM98
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Van privé naar business 300/30 (FUP 750GB)

@m-jan20 @igvfer  Dank u wel voor jullie reactie, het rare is gewoon dat ik toen naar een telenet center ging en zelfs zei van ik zie dat mensen op netweters dit wel allemaal in orde hebben kunnen brengen,  maar hij bleef zeggen dat dit niet mogelijk is. Ik kan misschien een ander telenet center proberen maar nu met corona zal dit niet het geval zijn. Denk dat het beter is om gewoon af te wachten want wie weet gaan ze de FUP toch omhoog trekken. 

 

Ex-Netweter
 

Van privé naar business 300/30 (FUP 750GB)

Zo een truckje allemaal goed en wel maar als het de bedoeling is om daar moedwillig misbruik van te gaan maken dan is mijn mening dat het dan niet echt eerlijk meer is en je wel de snelheid gaat inpikken van mensen die het niet hebben en dat kan toch echt de bedoeling niet zijn. Als je géén BTW nummer echt hebt dan vind ik dat het niet mogen omzeilen. Wat als er iemand een klacht gaat dienen wat dan ? dan hebben telenet en die valse klant de boter op gegeten , het begint ook al op hamsteren te lijken dat kan toch niet ?

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Van privé naar business 300/30 (FUP 750GB)

Ik zou persoonlijk ook wachten tot ze de FUP van de particuliere abonnementen aanpassen, de business abonnementen zijn ook een pak duurder (prijzen op website zijn excl. 21% btw). Indien je toch nu al over de FUP zou zitten, is de nieuwe snelheid 20 mb/s, nog perfect te doen dus (& tussen middernacht - 12:00 's middags volle snelheid).  


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van privé naar business 300/30 (FUP 750GB)


@Ex-Netweter  schreef:

...

Wat als er iemand een klacht gaat dienen wat dan ? dan hebben telenet en die valse klant de boter op gegeten , het begint ook al op hamsteren te lijken dat kan toch niet ?


Waar haal je die doemdenken? Klacht tegen wat? Welke wettelijke basis? De verkoper (van een dienst) en klant hebben alle vrijheid om over inhoud en prijs afspraken te maken. Wat de verkoper niet mag is een hogere prijs aanrekenen dan hij meedeelt.  

Andere Netweters helpen is niet schrik aanjagen voor spoken.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Van privé naar business 300/30 (FUP 750GB)

Sommigen doen zo precies dat mensen niet weten dat er nog 21% BTW bij komt

Het staat er duidelijk bij ex BTW.En niet in kleine lettertjes.Zijn zelfs groter dan de tekst.

scroll even naar beneden op bijgevoegde link.

Bepalingen en voorwaarden
Prijzen zijn exclusief BTW.

https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/internet/business-fibernet/bestel-bfn/?prd=sp...

En zoveel duurder is de prijs niet,en onbeperkt volume.

En neen je kan als particulier nog steeds business krijgen in 'n Telenet center zonder btw nummer.

Ikzelf heb al 2 jaar business gehad.Was toen 3TB vast volume.Er zijn centers waar ze echt niet moeilijk doen.

 

 

 

0 Likes
DennisM98
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Van privé naar business 300/30 (FUP 750GB)

@robatoras Ja dat het excl BTW is wist ik maar wat ik me wel afvraag is, wij hebben nu dus WIGO 9GB samen met de gigaboost. Is het dan de bedoeling dat we zouden overschakelen naar KLIK 10GB (business) of kan je letterlijk enkel je internet in het WIGO pakket laten vervangen door Business Fiber? 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Van privé naar business 300/30 (FUP 750GB)

Dat moet je vragen aan Suzy,dat weet ik niet

Telenet centers zijn nu tijdelijk gesloten .

Internet+Digt TV+mobiel

https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/klik/klik/?CMP=sbr_%2Bwigo%20%2Btelenet%20%2B...

rechts onder kun je advies krijgen.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Van privé naar business 300/30 (FUP 750GB)

@robatoras ja we weten ondertussen dat business een volwaardig alternatief kan zijn. Echter zijn alle Telenet Centers momenteel gesloten (corona) & online kan je niet bestellen zonder btw-nummer.  

 

@DennisM98 ik had hier gelezen (van Suzy) dat KLIK écht niet gaat zonder btw-nummer, alleen internet & tv kunnen eventueel met de btw-nummer in aanvraag-truc geregeld worden in Telenet Centers. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DennisM98
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Van privé naar business 300/30 (FUP 750GB)

Oh oke ja telenet centers zijn nu sowieso gesloten door Corona en denk niet dat ze 5 april al terug opengaan, het gaat waarschijnlijk langer duren. Wie weet tegen dan is de FUP ook al omhoog getrokken. En denk niet dat je dit Business Fiber internet kan regelen via de telefoon, of is dit wel mogelijk? 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Van privé naar business 300/30 (FUP 750GB)

@DennisM98 op de Bel ons pagina zie ik meteen deze boodschap; 

Schermafbeelding 2020-03-21 om 14.01.43.png


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DennisM98
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Van privé naar business 300/30 (FUP 750GB)

@m-jan20 Ja zonder BTW nummer kom je er niet in waarschijnlijk, dan maar afwachten tot de telenet centers terug open gaan of tot ze de FUP omhoog trekken. Dank u wel voor al de hulp! 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Van privé naar business 300/30 (FUP 750GB)

thomiwilli1

Dat alle Telenetcenters gesloten zijn,moet je weer niet herhalen😅

Het zou wel eens kunnen dat smalband 20/2Mbps blijft voor de 750GB Fuppers

En een Fup volume verhoging voor de boosters naar 1Gbps.

Kwestie slimme zet van Telenet,en daarna de upspeed voor de boosters van 40Mbps naar 50Mbps,en een lichte prijsverhoging richting 4 augustus.Dan is het 1 jaar geleden dat de prijzen zijn verhoogd.🤔

0 Likes