Beantwoorden
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Smile! Topicwurm!

Vast-ip voor smartphone

Is het mogelijk om een vast-ip toe te kennen aan een smart-phone ? 

 

Mijn Homey zou willen weten of ik thuis ben of niet .

 

zie :https://www.robbshop.nl/blog/aanwezigheidsdetectie-binnen-de-homey.html

 

 

 

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vast-ip voor smartphone

Zoals aangegeven in je link moet je router vaste IP uitdelen op basis van het Mac adres. Dat is dus niet mogelijk met de HGW van Telenet. Daarvoor moet je een modem only hebben met een eigen router. In een smartphone kan je, in tegenstelling van bijvoorbeeld een PC of printer geen vast IP instellen op het toestel zelf want dit zou voor problemen zorgen telkens je op een ander WiFi netwerk komt.

Bij deze weet je wat je moet doen.

Ik stel mij wel de vraag wat er gebeurt als je bijvoorbeeld een router hebt die constant via DHCP en het macadres van je toestel een IP adres toewijst bijvoorbeeld 192.168.0.120 en je komt bij mij op mijn Wifinetwerk (ik heb je mijn paswoord gegeven als goede vriend ) en je krijgt toevallig ook 192.168.0.120 als IP adres, wat er dan gebeurt.

Daarom de goede raad maak een netwerk in een weinig gebruikte range bvb. 192.168.99.x dan ga je geen problemen hebben want de meeste privénetwerken gebruiken 192.168.1.0 of 192.168.0.0.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vast-ip voor smartphone

@igvfer 

 

Ignace, wat zou het probleem kunnen zijn dat een smartfoon op bezoek bij iemand anders toevallig hetzelfde IP adres krijgt als bij hem thuis? Ik zie daar zo meteen geen graten in ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vast-ip voor smartphone

@StefaanHIk zie daar ook geen graten in maar dan zal de app wel verkeerdelijk doorgeven dat die thuis is. Die app werkt blijkbaar op basis van het toegekende IPadres. Dat daarom altijd hetzelfde moet zijn. Wifi van het toestel aangesloten op dat adres = thuis, aangesloten op een ander adres = niet thuis.

Is trouwens zomaar een gekke gedachte.😁



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vast-ip voor smartphone


@igvfer  schreef:

@StefaanHIk zie daar ook geen graten in maar dan zal de app wel verkeerdelijk doorgeven dat die thuis is. Die app werkt blijkbaar op basis van het toegekende IPadres. Dat daarom altijd hetzelfde moet zijn. Wifi van het toestel aangesloten op dat adres = thuis, aangesloten op een ander adres = niet thuis.

Is trouwens zomaar een gekke gedachte.😁


Ik kan mijn foon thuis unlocken door gewoon even te swipen en als ik niet thuis ben moet ik vingerafdruk gebruiken of code ingeven. Maar ik ging ervan uit dat dit gecontroleerd werd aan de hand van mijn GPS gegevens .... en dus niet aan de hand van mijn IP adres. Ben ik dan verkeerd?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vast-ip voor smartphone

@StefaanH Als uw foon een Android is, dan is dat inderdaad met de GPS locatie. Deze zou precies zijn op 80 meter na. (gevonden in de Android help op mijn toestel).

Ik heb (Android 😎 nog drie andere instellingen onder 'Smart Lock':

  1. Lichaamsdetectie: zolang het in beweging is blijft het toestel ontgrendeld
  2. Vertrouwde plaatsen: door verbinding met Bluetooth apparaten (vb. in je auto)
  3. Voice match: door 'Ok Google' te zeggen.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vast-ip voor smartphone


@janne_man  schreef:

@StefaanH Als uw foon een Android is, dan is dat inderdaad met de GPS locatie. Deze zou precies zijn op 80 meter na. (gevonden in de Android help op mijn toestel).

Ik heb (Android 😎 nog drie andere instellingen onder 'Smart Lock':

  1. Lichaamsdetectie: zolang het in beweging is blijft het toestel ontgrendeld
  2. Vertrouwde plaatsen: door verbinding met Bluetooth apparaten (vb. in je auto)
  3. Voice match: door 'Ok Google' te zeggen.

Yep, die mogelijkheden heb ik ook, maar niet geactiveerd. Inderdaad een android foon, versie 9


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vast-ip voor smartphone

@StefaanHInderdaad is dit aan de hand van uw GP gegevens maar blijkbaar werkt dit niet helemaal correct en wil die het alternief gebruiken gebruiken zoals aangegeven in de link in de vraag van de topicsteller. Via het IP-adres zal dit in elk geval de marge verkleinen naar minder dan 80 meter. Als je al aan 30 meter geraakt via Wifi zal dit al een hele prestatie zijn.

Ik haal aan wat er in het begin van die link staat:

Er zit een standaard functie binnen de Homey qua aanwezigheidsdetectie. Echter merken we uit de reacties dat dit niet altijd helemaal 100% werkt. We hebben hieronder verschillende manieren beschreven die dit een stuk secuurder kunnen dan de reguliere GPS ondersteuning.

 

Manier 1: Smart Presence (Wifi)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes