24768
netweters
|
152542
antwoorden
|
20719
vragen
|
Bovenstaande melding staat op de Telemeter, en ik wilde graag weten waarom dat trager surfen het geval is. Het surfvolume is niet opgebruikt (dus daar kan het niet aan liggen). Ligt dit aan het soort abonnement (maar daar vind ik niets van terug) of is dit een technisch ding door te veel gebruikers tegelijkertijd?
Bij mij staat: je surft aan volle snelheid. Ik heb dit nog nergens gelezen maar ervaar dit ook. In de dag haal ik via WiFi 120 à 130 Mbps download om een voorbeeld aan te halen. ‘S avonds haal ik moeiteloos 185 Mbps???🤔
@Ex-Netweter
Ik zou hiervoor toch eens de klantendienst contacteren.Als uw surfvolume niet opgebruikt is zou je dat niet mogen krijgen.
Je moet wel zeker zijn dat dit het geval is. Soms loopt de meter een beetje achter op de actuele tijd ...
@Ex-Netweter iedereen kan in de dag trager surfen dan in de avond. Dit is omdat iedereen in de dag meestel tegelijkertijd op het internet zit. Hierdoor wordt de lijn zogezegd wat minder en daardoor kan men niet altijd de volledige snelheid halen. Dit staat trouwens ook op de website van Telenet zelf.
Uit interne metingen blijkt dat Telenet gedurende 90% van de piekuren van het internetverbruik 90% van de vermelde internetsnelheden op 90% van het Telenet netwerk kan bieden. De vermelde internetsnelheden zijn echter theoretische maximumsnelheden bij aansluiting van een pc of laptop op de modem met een netwerkkabel. De werkelijke internetsnelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren (zoals wifi, interne bekabeling, processor,…). De afstand van de aansluiting tot de node heeft echter geen invloed op de werkelijke internetsnelheid die je kan behalen. Meer info https://www.telenet.be/internetsnelheid
Ok, dus dan ligt het idd aan het internetverkeer, zoals ik mij ook al afvroeg. Wist alleen niet zeker dat dit werd bedoeld met deze vermelding. Vermits het idd expliciet staat aangegeven op hun website dat ze niet altijd 100% snelheid garanderen, ging ik er niet van uit dat ze, wanneer het dan zo is, ze dat dan ook elke keer expliciet gingen vermelden. Plus: het was echt wel heel traag. En dus vroeg ik mij af of het iets anders was. Maar dit staat dus bij iedereen dan.
Hier nog nooit gezien hoor als ik niet daadwerkelijk over de limiet zit!!!
@Ex-Netweter
Ik zou mij eerst eens afvragen waarom er de melding beperkt surfen staat? Bel eens met de klantendienst om je werkelijk verbruik te checken. En je vermeld ook niet welk internet abonnement je hebt?
Hiervoor neem je beter telefonisch contact op via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter.
Volgens mij klopt de uitleg van @patrick37 niet. Voor zo ver ik weet krijg je dit soort meldingen enkel te zien als je over je limiet bent.
@Ex-Netweter, je neemt effectief best eens contact op met de Telenet klantedienst om dit te bekijken voor je. Deze boodschap zou niet mogen zien wanneer je niet aan het limiet van je Telemeter zit.
@sb, de uitleg van Patrick voor de rest (info vanop de Telenet website) is wel correct. Maar die info heeft wel niets te maken met de boodschap die Chrissie te zien krijgt op Mijn Telenet, @patrick37. Gewoon even ter informatie.