Beantwoorden
ChrissieA
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Je surft tijdelijk trager tijdens de piekuren

Bovenstaande melding staat op de Telemeter, en ik wilde graag weten waarom dat trager surfen het geval is. Het surfvolume is niet opgebruikt (dus daar kan het niet aan liggen). Ligt dit aan het soort abonnement (maar daar vind ik niets van terug) of is dit een technisch ding door te veel gebruikers tegelijkertijd?

0 Likes
8 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Je surft tijdelijk trager tijdens de piekuren

Bij mij staat: je surft aan volle snelheid. Ik heb dit nog nergens gelezen maar ervaar dit ook. In de dag haal ik via WiFi 120 à 130 Mbps download om een voorbeeld aan te halen. ‘S avonds haal ik moeiteloos 185 Mbps???🤔

Never trust in Dust
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Je surft tijdelijk trager tijdens de piekuren

@ChrissieA 

 

Ik zou hiervoor toch eens de klantendienst contacteren.Als uw surfvolume niet opgebruikt is zou je dat niet mogen krijgen.

Je moet wel zeker zijn dat dit het geval is. Soms loopt de meter een beetje achter op de actuele tijd ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Je surft tijdelijk trager tijdens de piekuren

@ChrissieA  iedereen kan in de dag trager surfen dan in de avond. Dit is omdat iedereen in de dag meestel tegelijkertijd op het internet zit. Hierdoor wordt de lijn zogezegd wat minder en daardoor kan men niet altijd de volledige snelheid halen. Dit staat trouwens ook op de website van Telenet zelf. 

 Uit interne metingen blijkt dat Telenet gedurende 90% van de piekuren van het internetverbruik 90% van de vermelde internetsnelheden op 90% van het Telenet netwerk kan bieden. De vermelde internetsnelheden zijn echter theoretische maximumsnelheden bij aansluiting van een pc of laptop op de modem met een netwerkkabel. De werkelijke internetsnelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren (zoals wifi, interne bekabeling, processor,…). De afstand van de aansluiting tot de node heeft echter geen invloed op de werkelijke internetsnelheid die je kan behalen. Meer info https://www.telenet.be/internetsnelheid

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ChrissieA
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Je surft tijdelijk trager tijdens de piekuren

Ok, dus dan ligt het idd aan het internetverkeer, zoals ik mij ook al afvroeg. Wist alleen niet zeker dat dit werd bedoeld met deze vermelding. Vermits het idd expliciet staat aangegeven op hun website dat ze niet altijd 100% snelheid garanderen, ging ik er niet van uit dat ze, wanneer het dan zo is, ze dat dan ook elke keer expliciet gingen vermelden. Plus: het was echt wel heel traag. En dus vroeg ik mij af of het iets anders was. Maar dit staat dus bij iedereen dan.

 

 

0 Likes
hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Je surft tijdelijk trager tijdens de piekuren

Hier nog nooit gezien hoor als ik niet daadwerkelijk over de limiet zit!!!

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Je surft tijdelijk trager tijdens de piekuren

@ChrissieA 

Ik zou mij eerst eens afvragen waarom er de melding beperkt surfen staat? Bel eens met de klantendienst om je werkelijk verbruik te checken. En je vermeld ook niet welk internet abonnement je hebt?

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Je surft tijdelijk trager tijdens de piekuren

Hiervoor neem je beter telefonisch contact op via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter.

 

Volgens mij klopt de uitleg van @patrick37 niet. Voor zo ver ik weet krijg je dit soort meldingen enkel te zien als je over je limiet bent.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Je surft tijdelijk trager tijdens de piekuren

@ChrissieA, je neemt effectief best eens contact op met de Telenet klantedienst om dit te bekijken voor je. Deze boodschap zou niet mogen zien wanneer je niet aan het limiet van je Telemeter zit. 

 

@sb, de uitleg van Patrick voor de rest (info vanop de Telenet website) is wel correct. Maar die info heeft wel niets te maken met de boodschap die Chrissie te zien krijgt op Mijn Telenet, @patrick37. Gewoon even ter informatie. 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.