Beantwoorden
Briek
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Verbinden met Telenet WiFree onmogelijk

2e poging van mijn post want eerste direct als spam gemarkeerd, waarom? Nog nooit echt nood gehad aan wifree, maar nu eens getest bij vakantie in eigen land... Jaaaahwadde... Blij dat ik een goede mobiele provider heb hoor. Alles geprobeerd van uitleg die ik hier en op Telenet kon vinden voor Android. Bij verbinden heb ik al nergens instelmogelijkheden voor o.a. eap, ook niet bij "lang drukken".  Ergens las ik om gewoon te verbinden met tijdelijk wachtwoord want dat het slechts dient voor lokale versleuteling en dan settings van verbinding aan te passen, maar dan komt er afwisselend: netwerk vol of verkeerd wachtwoord. Eigen wachtwoord bij Telenet wordt als te kort beschouwd om te kunnen verbinden. Als ik het netwerk zelf toevoeg kan ik wel alle instellingen zoals eap klaarzetten, met Ttls want geen Telenet sim kaart. Zonder resultaat. Er volgt een time-out, kwaliteit verbinding nochtans ok. Nochtans wel klant Telenet voor onbeperkt internet thuis en deel zelf mijn internet voor wifree. Zeg mensen, dat klinkt als gratis maar niks waard? Jongens toch. Ik heb hier nog gefrustreerde reacties gezien over wifree die weliswaar geen oplossing brengen, maar ik kan de frustratie voorlopig wel delen. Uiteindelijk betalen we veel voor vaak toch overbodige luxe. Benieuwd welke standaardtips ik nu ga krijgen die ik zelf al probeerde of die niet werken. Of toch een mirakel? 

0 Likes
4 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Verbinden met Telenet WiFree onmogelijk

@Briek 

Jawel, het is wel goed, eens het werkt.

Eens het werkt is dus het probleem. Je moet dat instellen zoals aangegeven en dan wachten tot het werkt. Indien je dat gaat nodig hebben is het dus zaak om de instellingen lang op voorhand in orde te brengen. ( liefst dagen, geen minuten).

Het mirakel zal zijn dat het plots tot uw eigen verbazing werkt, zonder er iets aan gedaan te hebben.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verbinden met Telenet WiFree onmogelijk

@Briek 

Zit je nu bijvoorbeeld ergens aan de Begische kust, dan moet je ook wat geluk hebben. Elke Wifree hotspot laat gelijktijdig maar vier verbindingen toe. Best moegelijk dat het op een bepaald uur werkt en op een ander niet. Begin dan  niet te prutsen met de instellingen maar wees geduldig zoals @louishufk al aangegeven heeft.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Verbinden met Telenet WiFree onmogelijk

>Vorige maand ben ik veel aan zee (Camping) geweest en heb 16 GB op WiFree gebruikt en 4 GB thuis op mijn internet.

Het werkt dus wel degelijk.

Ik krijg soms ook dat de gebruikte WiFree vol zit maar even later gaat het dan wel.

Soms moet men ook wat geduld hebben voor er omgeschakeld wordt van "Verbonden, geen internet" naar gewoon "Verbonden".


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verbinden met Telenet WiFree onmogelijk

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met TelenetWiFree en ik gebruik het waar ik kan. In het begin was dat via een Telenet app (ben de naam alweer vergeten) en nu werk ik op mijn Pixel 3 via de EAP-AKA instelling zoals hier omschreven. Werkt zonder problemen, behalve als het punt volzet is natuurlijk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes