Beantwoorden
Hansvanmoerkerk
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

Al jaren sukkelen we hier met onze wifi, telenet techniekers, steeds verschillende, zijn hier nu al zoveel keren geweest, maar telkens zeggen ze tegenstrijdige dingen…..

zo heb ik al vier verschillende modems gehad.

geen oplossing.

Diverse powerlines, bedraad met wifi

geen oplossing.

dan zou mijn dropkabel stuk zijn

nieuwe dropkabel laten plaatsen, 60m lang over dak, kon niet anders, €1000 geïnvesteerd

geen oplossing

weer nieuwe modem

geen oplossing

weer een technieker die langsgekomen is

nu zou er conflict zijn tussen de powerlines en de modem 😱

deze technieker zei: mesh systeem wifi6 kopen

powerlines uitgeschakeld, ganse dag het wifi systeem geïnstalleerd

tp-link deco m9 gekocht met drie satellieten

appartement is 25m lang, dus ene in begin, ene in midden, ene op eind

alle drie volgens de app perfecte connectie, dus niet te ver van elkaar

al mijn toestellen, zo’n 80 stuks, ja veel, I know, google boksen, wifi stopcontacten en wifi verlichting, camera’s, ipads, vaste computers, etc….

Wat nu?

nog altijd wifi probleem

als je streamt naar alle speakers om de vijf voeten valt de klank efkes weg

soms begint muziek sneller te spelen, soms valt ene boks weg, dan de andere…

voortdurend, op diverse momenten, dus nu nog steeds, geen wifi verbinding met onze ipad, lampen, boksen, of andere toestellen, zoals p1 meter, zonnepanelen, ….

ik ben ten einde raad….

Ben leek op gebied van netwerk, wifi…..

maar steeds alles gedaan wat die techniekers hebben gezegd en alles loopt nog steeds niet zoals het moet.

ben van moerkerke, bij damme

 

0 Likes
34 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

80 toestellen op Wifi???? Volgens mij is dat om moeilijkheden vragen. Zelfs met een Mesh gigabit wordt dat nipt. Dat wil zeggen dat elk toestel maar 12.5 Mbps up en down ter beschikking heeft. Dat zorgt bij videostreaming, audiostreaming enz. gegarandeerd voor vertraging omdat de buffer niet snel genoeg kan opgebouwd worden. Gebruik UTP voor alle vaste toestellen waar mogelijk. 80 wifi toestellen, vergelijk het eens met de zelfde ruimte waar 80 mensen staan te praten hoe zou de vertaanbaarheid dan zijn? Want dat is Wifi dat is draadloze communicatie zoals mensen die in een ruimte staan te praten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

@Hansvanmoerkerk  

Wat hier al door @igvfer is aangehaald sta ik zeker in bij. 80 !!!! toestellen via wifi is zeker om problemen vragen. Zou toch al eens gaan zien wat je bekabeld kan aansluiten en wat niet bekabeld kan dat is dan via wifi. 

 

Vind het dus niks raar dat je uitvallen hebt is eigenlijk zelfs heel gewoon dat je uitvallen hebt. En dat gaat niet opgelost geraken op deze manier. Als je de eerste technieker had verteld dat je zoveel toestellen op wifi hebt dan had die direct al gezegd dat je problemen zoekt op die manier. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

@Hansvanmoerkerk 

Er is geen limiet op het aantal toestellen die je wenst te verbinden met je modem. Hou er wel rekening mee dat de kwaliteit van de verbinding sterk achteruit kan gaan, naarmate er meer toestellen tegelijk worden verbonden aan je modem. Dus 80 is er echt over. Als je 80 kraantjes op je water aansluit dan komt door ook niet veel meer water uit als je die allemaal opent.

0 Likes
Hansvanmoerkerk
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

Om je vergelijking ivm kraantjes verder te zetten: deze druppelen maar hee, een wifi lamp, een wifi stopcontact, een wifi speaker, …..

Die verbruiken niets hee, die zijn enkel verbonden, heb daar statistieken van…

camera’s liggen enkel aan bij afwezigheid, dus als ik thuis op computer werk dan is daar ook geen verbruik van…

0 Likes
Hansvanmoerkerk
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

Elke technieker die hier is geweest ziet al mijn toestellen staan op hun computer, altijd heel duidelijk over geweest

0 Likes
Hansvanmoerkerk
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

Zoals reeds eerder gemeld, zie prt scr van verbruik op 1 dag van lamp.

die is enkel verbonden, verbruikt niks hee

Idem google hub…

https://photos.app.goo.gl/qpctrmrs3QXh7zxA6
https://photos.app.goo.gl/VoYkirVFQVmohs4E9

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

@Hansvanmoerkerk De collega's netweters zeggen dat 80 teveel is, maar dit is niet echt waar. De tp-link deco m9 kan tot 100 connecties simultaat aan. Je moet natuurlijk niet met allemaal 4k films gaan streamen 🙂 Alles hangt af hoeveel iedere client verbruikt van bandbreedte. 
Als je natuurlijk een 300mbps connectie hebt en ze streamen allemaal HD schiet er niet veel over. Maar in vergelijk als je 1Gbps hebt en de helft van uw clients streamen, ga je nog genoeg bandbreedte overhouden. Je lampen en speakers verbruiken heel weinig bandbreedte, maar zijn wel geconnecteerd op de wifi.Kijk even in de deco app of je satelieten goed geplaatst zijn en of deze genoeg connectie hebben. Het kan zijn dat één van de sateliet ap's niet goed geplaatst zijn en daardoor verlies je connectie. Zet dan ook de optie Fast roaming af. Soms geeft dat problemen bij mesh systemen. Hetgeen ook wel kan zijn is dat je teveel satelieten hebt in functie van uw grootte van uw apartement. Dus proberen is de boodschap. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

Op een afstand van 25 meter en dan een mesh systeem met 3 satelieten en 80 geconnecteerde toestellen? Dat maakt 4 AP's Sorry, dit moet mis gaan zelfs of de 5 Ghz band. Die storen elkaar enorm. Stel je eens voor 80 mensen in een ruimte van pakweg 125 m² die allemaal tegen dezelfde persoon willen klappen (de router). Sorry maar dat zal heel heel goede apparatuur moeten zijn hoor. Dat wil ik zelfs de ingenieurs van dat mesh systeem eens zien oplossen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

Bij mij deed de telenetmodem al moeilijk als ik over de 25 ging. Ik heb net gisteren een Velop MX10600 besteld en vandaag ontvangen. daar staat op dat die tot 125 toestelen gaat.

 

Ik moet zeggen na mijn eerste ervaring dat hij wat minder ver uitstraalt dan mijn AC2600 maar door de tweede node dat alles nu wel goed werkt, nu afwachten tot mijn kids terug zijn en ze beginnen te streamen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

Verbruiken niks. Maar blijven wel in contact dus is er altijd wel iets van signaal. Ze kunnen elkaar wel degelijk storen. Vergelijk het met een gsm. Ze kunnen uw blijven volgen zelfs al bel je niet of stuur je niets. Ik zou eens een scanprogramma proberen, je zou nogal wat verschieten van de activiteit.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

@Hansvanmoerkerk Ik heb ook een smarthome via aple homekit. Verlichting en stopkontacten via wifi zijn zowiezo een slechte keuze.

 

Ik werk voor mijn verlichting met hue, die zitten zo op een apart zigbee netwerk, en de hub via ethernet aangesloten.

 

Voor mijn teleruptor gestuurde verlichting en mijn rolluiken werk ik met aqara kontactblokjes die ook op zigbee werken op een apart netwerk via een aqara ethernethub.

 

Zigbee netwerken werken gewoon veel sneller en belasten dan ook je wifi netwerk niet.

 

 

0 Likes
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing


@Hansvanmoerkerk  schreef:

Om je vergelijking ivm kraantjes verder te zetten: deze druppelen maar hee, een wifi lamp, een wifi stopcontact, een wifi speaker, …..

Die verbruiken niets hee, die zijn enkel verbonden, heb daar statistieken van…

camera’s liggen enkel aan bij afwezigheid, dus als ik thuis op computer werk dan is daar ook geen verbruik van…


Dat ze niks gebruiken is niet waar.

 

Elk toestel stuurt een ARP broadcast uit als het met iets anders wilt communiceren (Of wanneer het opnieuw verbinding maakt met een internet netwerk).

Bv 192.168.0.167 wilt communiceren met 192.168.0.154, dan zal het IP dat eindigt op 167 eerst een ARP moeten uitsturen zodat hij het MAC-adres van 154 krijgt.

Internet werkt in werkelijkheid via MAC-adressen, alleen word het voor ons makkelijk gemaakt door IP-adressen te gebruiken, maar in werkelijkheid communiceren ze nog over MAC-adressen maar dat zien wij niet.

 

Echter lijkt me dit niet de oorzaak, je kan namelijk netwerken hebben met 150 toestellen zonder problemen door ARP.

 

Wat je misschien toch kan proberen (Zou ook helpen bij teveel ARP broadcasts) is je netwerk indelen in meerdere VLAN's hierdoor kunnen toestellen in de ene VLAN niet communiceren met toestellen in de andere, wat zorgt voor minder storing van andere toestellen en broadcasts.

Alleen weet ik niet of jou router dit kan (Telenet HGW zelf kan dit niet), en ook weet ik niet hoe technisch jij bent op dit gebied van netwerken.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

Tags (3)
0 Likes
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

Misschien een dom vraagje, maar welke HGW van Telenet heeft u?

 

Als je TP-Link Deco systeem ook als router word gebruikt kan het mogelijk een probleem vormen als je niet de juiste HGW hebt.

 

Als je een eigen router plaatst zou je het best de CV8560E hebben, deze beschikt over een functie genaamd MAC-briding waardoor je je eigen router een publiek IPv4 adres kan toewijzen door het MAC-adres van je eigen router in te geven op Mijn Telenet.

 

Als je dit niet hebt gedaan of niet de juiste HGW hebt kan het probleem komen door de dubbele router opstelling.

 

Als je Deco systeem echter niet als router word gebruikt en gewoon als access point is dit geen probleem.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

0 Likes
Hansvanmoerkerk
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

https://photos.app.goo.gl/KEF3cjZLiZ5oDRwt8

https://photos.app.goo.gl/an8kLQD8qnKVy71f7

beide foto’s van deze morgen

 

2 aangesloten toestellen op telenetmodem

 

en snelheidstest gedaan met de app van telenet op de modem

 

ligt dus echt niet aan het binnenwerk hier, maar aan telenet zelf

0 Likes